Fiyat Listesi
Toyota Dijital Bayi
Online Servis Randevusu
Bayimizi Bulun
Başvuru Merkezi

Toyota Hilux hikayesi

Efsaneyi anlamak

Yıkılmaz itibarı, en zorlu yollarda yedi nesil boyunca sürekli gelişim ve test üzerine inşa edilmiştir. Tehlikeli buzlu tepelerde yol almaktan aktif bir yanardağa girmeye kadar, Toyota Hilux sınırları zorlamaya devam ediyor...

Hilux hikayesinin başlangıcı

1968'de Hino Motors'da dünyaya geldiğinde, orijinal tasarımlar bir aracın işlevselliğine dönüktü; fakat ticari sektördekileri hedeflemek için bu aşamadan hızlıca çıkıldı: yani güvenilir, dayanıklı ve rahat bir ulaşım biçimi arayanlara dönüldü.

Hayat; azami hızı saatte 81 mil olan, dört silindirli, 1.5 litre hacminde, R serisi bir petrol motoruyla başladı. Sonra daha da atak, 1.6 litrelik bir motoru dahil edecek şekilde geliştirildi. Daha fazla güç ve çok yönlülük için talep arttıkça, ilk dört teker çekişli modeli 1979 yılında tanıtıldı. Bu, insanların sık kullanılan yollardan çıkarak kayalık dağlarda, çamurlu yollarda ve aralarındaki her yerde asfaltsız maceralara çıkmalarına olanak sağladı.

/
Sürekli gelişen tasarım

Zaman içinde Hilux yenilenerek çağa ayak uydurmaya devam etti. Toyota, 1983 yılında modern bir otomobilin tüm konforunu ve geleneksel bir arazi aracının gücünü bir arada isteyen aileler için çift kabinli gövde yapıları sunarak Hilux'ı yeniden tasarladı. Bu sayede Hilux, ticari bir araç olarak geliştirilmesine rağmen aileler için popüler bir günlük araba haline gelmeye başladı.

Bu durum daha geniş bir kabin ve geliştirilmiş ses yalıtımı ile beraber çok yönlü spor modellerin piyasaya sürülmesini sağladı. Böylece ticari araçlar ve aile araçları arasındaki boşluk dolmuş oldu.

/
Top Gear testleri

Hilux, Top Gear testleri ile birlikte çok geçmeden yenilmez bir araç olarak itibar kazandı. Top Gear, bu nitelikleri olabilecek en sıradışı şekillerde test eden, arabalarla ilgili bir İngiliz TV programı. Amaçları, 190.000 mil yol yapmış 88 model bir Hilux'ı "öldürmek"ti. Her türlü işkenceye maruz kaldı : denize sokulmaktan yıkım güllesiyle darbe almaya, üzerine karavan bırakmaktan yakmaya kadar. Ağır hasar almasına rağmen kısa bir tamirden sonra tekrar sürülebilecek duruma geldi.

/
Her türlü zorluğa meydan okuyabilir

Top Gear bununla yetinmedi. 2007 yılında, 2005 model Hilux'ı son bir teste sokarak Kuzey Kutbu'na sürdüler, ki Hilux bunu başaran ilk araç oldu. Daha büyük jantlar, daha kalın lastikler, karter koruma ve birkaç ufak eklemeyle araç sadece birazcık modifiye edildi.

Bu noktadan sonra olayların doğal akışı buzdan ateşe doğru gitti ve sunucu James May, lav numuneleri toplamak üzere Hilux'ı İzlanda'da aktif bir yanardağın ağzına sürdü. Bu, Hilux'un nesiller boyunca yenilmezlik konusundaki itibarını daha da arttırdı.

/
/
Ekstrem koşullar

2008 yılında Arctic Trucks (zorlu ortamlarda araçları modifiye etmek konusunda uzmanlaşmış bir İzlanda şirketi) dört adet Toyota Hilux'ı Güney Kutbu'na Amundsen Omega 3 Kutup Yarışı için destek olarak kullamak üzere modifiye etti. Araçlar, donma durumunda bile (-30 °C'ye kadar) çalışabileceklerinden emin olmak amacıyla, karı eritmek için motordan gelen ısıyı kullanan modern teknolojiyle donatılmıştı. Buzlu sırtları, derin karları ve gizli çatlaklarıyla affı olmayan bir arazi üzerinde sürülmek Hilux'a kar küremek için yapılmış geleneksel kapalı kabin araçlardan daha çok yakıştı. Hilux'ın daha hızlı, daha verimli olduğu ve daha az karbondioksit salınımı yaptığı kanıtlanmış oldu.

Hilux, sürekli olarak dünyanın en ekstrem ortamlarında test edilmeye devam ediyor. En zorlu off-road dayanıklılık yarışlarından biri olarak bilinen Dakar Rallisi'nin ekstrem koşullarından da başarıyla çıkan Hilux, yenilmez bir araç olduğunu her geçen gün kanıtlıyor.

/
Yenilmez

2014 yılında, katılan 450 araçtan yalnızca 204'ü Dakar Rallisi'ni bitirebildi. Arjantin ve Şili'den geçen yaklaşık 9.500 kilometrelik yolculuğun 5.000 km'si 13 bölümden oluşan bir yarıştı. Giniel de Villiers ve Dirk von Zitzewitz yarışı dördüncü ve T1.1 sınıf benzin motorlu 4 x 4 geliştirilmiş arazi aracı sınıfında birinci bitirdiler. İlk 30 arasında 6 tane Hilux vardı.

İşte böyle, herkesi yenen Toyota Hilux dünyayı dolaştı, yoluna çıkan her şeye meydan okudu ve yedi nesil sonra yolculuk etme şeklimizi yeniden tanımladı. Yoğun ısıya, soğukta donmaya ve hatta bir yıkım topuna bile dayanıklı olacak şekilde geliştirilen Hilux, bir araçtan çok daha fazlası olduğunu ve neslinin devam edeceğini kanıtladı.

Haberler ve Etkinlikler

Toyota Yeni A Segmenti Modelini Çekya’da Üretecek | Toyota Toyota Yeni A Segmenti Modelini Çekya’da Üretecek | Toyota Toyota, yeni A segmenti modelini Çekya’da bulunan “Toyota Motor Manufacturing Czech Republic” fabrikasında üreteceğini açıkladı. Detaylar için tıklayın. TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu | Toyota TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu | Toyota TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu. FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir parçası olarak yaklaşık 20 yıldır ilk kez düzenlenen rallide galibiyet Toyota takımının oldu. Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, İtalya Sardunya Rallisi’ni ilk iki sırada tamamladı. Sadunya Rallisi 2021 ile ilgili bilgi almak için tıklayın! Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai, tek depoyla 1000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha da ileriye taşıdı.