Toyota’dan, çevre bilinci konusunda Türkiye’de bir ilk!

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Yeni binek otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesine ilişkin yönetmelik’ uygulama tarihi 2009 yılına ertelenmesine rağmen, Toyota, Toyota markalı otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicileri bilgilendirme çalışmalarına Toyota Plaza’larda başladı.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Yeni binek otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesine ilişkin yönetmelik’ uygulama tarihi 2009 yılına ertelenmesine rağmen, Toyota, Toyota markalı otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicileri bilgilendirme çalışmalarına Toyota Plaza’larda başladı.

Toyota, çevreci araç üretimi konusunda dünyada lider teknolojilere sahip olan ve bu teknolojileri sürekli geliştiren lider otomobil üreticisi. Teknolojik inovasyonlar ile toplumların yaşam kalitesini geliştirmeye katkıda bulunmayı temel ilke olarak kabul eden Toyota, üç alanda sürdürülebilirliği ön planda tutuyor; Araştırma ve geliştirme, Üretim ve Sosyal katkı sağlanması. Toyota, büyüme ve gelişim stratejisini, sürdürülebilir bir toplum ve dünya için çevresel üretim teknolojilerinin geliştirilmesi, geri dönüşümlü parçalar kullanılması ve araç güvenliğinin artırılması yönünde oluşturuyor. C02 emisyonlarının düşürülmesi ve zararlı gazların azaltılmasına yönelik önlemler alınması ve bireylerin güvenliğini azamî artıracak teknolojiler geliştirilmesi dünyanın lider otomotiv firması olarak Toyota misyonunun bir parçası.

2007 yılında Hibrid teknolojisinin 10. yılını kutlayan Toyota, bugün dünyada 1 milyon adetten fazla hibrid araç satışıyla lider durumda.

Hibrid teknolojisinde lider ve öncü konumunda bulunan Toyota, çevreye saygılı araçlar üretmek için sürekli gelişim içerisinde. Toyota, Hibrid modellerinin dışında diğer modellerin de şanzıman ve motor verimliliklerin artırılması yönünde çalışmalar yapıyor. Sürekli iyileştirme prensibi çerçevesinde yeni Toyota modelleri, önceki versiyonlarına göre daha düşük yakıt tüketimi sağlayan yeni teknolojiler ile donatılıyor.

Toyota, kurumsal değerleri arasında yer alan “Çevreye Saygı” kavramı kapsamında çeşitli çalışmalar yürütüyor; çevre bilincinin oluşturulması ve yaygınlaştırılması için yeni projelere imza atıyor.

Bu kapsamda, tüketicileri CO2 emisyon değerleri ve yakıt ekonomisi hakkında bilgilendiren ilk uygulama Toyota tarafından başlatıldı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 28 Aralık 2003 tarihli ve 25330 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan “Yeni binek otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesine ilişkin yönetmelik” uyarınca tüm otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon değerlerini gösteren bilgi formları ile birlikte sergilenmesi gerekiyor.

Yayınlanan yönetmelik ile ilgili 19 Aralık 2007 tarihinde Resmî Gazete’de yapılan değişikliğe istinaden, yönetmeliğin uygulamaya geçirilmesi 1 Ocak 2009 tarihine ertelenmiş durumda. Ancak, 2009 yılına kadar uygulama zorunluluğu olmamasına rağmen, Toyota sektörün öncülüğünü yaparak, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan yönetmeliğe uygun olarak tüm Toyota marka otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon değerleri hakkında tüketicileri bilgilendirmeyi amaçlıyor.

Tüm Toyota Plazalarda, sergilenen araçların üzerlerine yerleştirilen bilgi formlarında yakıt tüketim ve CO2 emisyon değerleri hakkında bilgiler veriliyor.

/
Sürücülerin bilinçlendirilmesi

Üretilen otomobillerin teknolojisi kadar, otomobillerin nasıl kullanıldığı da çok önemli. Sürücülerin kendi araç kullanımlarına bağlı oluşacak çevresel etkilere de dikkat ederek otomobillerini kullanmaları gerekmektedir. Çevre konusunda bilinçlendirmeyi ve harekete geçirmeyi hedefleyen Toyota, sürücülerin çevreye duyarlı araç sürüş stilini benimseyerek hem yakıt ekonomisi sağlanan hem de çevreye daha az zarar verilmesi sağlanan Eko-Sürüş konusunda da bilgiler veriyor. class="pContentSpacerBefore">Dikkat edilmesi gerekenler, ‘’Başlangıç, Bakım ve Kontrol, Kullanım’’ olarak üç aşamada sıralanıyor. Eko-Sürüş Rehberleri Toyota Plazalardan temin edilebiliyor.

Yakıt ekonomisi örnek tabloları için tıklayınız.
Yakıt-Ekonomisi.jpg

Haber ve Etkinlikler

Toyota Yeni Simülatörüyle e-spor’u Yaygınlaştırma Hedefinde Toyota Yeni Simülatörüyle e-spor’u Yaygınlaştırma Hedefinde Toyota, dijital oyun dünyasının lider markası Thrustmaster ile işbirliğine girerek e-motorsporlarını yaygınlaştırma hedefi için yeni bir adım daha attı. Tamamen yeni Toyota Gazoo Racing Resmi Simülatörleri, Thrustmaster tarafından sağlanan gelişmiş T-GT direksiyonlarına sahip ve PlayStation 4 Gran Turismo Sport oyununda kullanılıyor. Öğrencilerden Sürücülere Eylem Gibi “Sınav Var Korna Çalmayın” Uyarısı Öğrencilerden Sürücülere Eylem Gibi “Sınav Var Korna Çalmayın” Uyarısı Toyota, 15-16 Haziran cumartesi ve pazar günlerinde yüzbinlerce öğrencinin katılacağı Yükseköğretim Kurumları Sınavları (YKS) süresince trafikte bulunan sürücülere “korna çalmayın” çağrısı yaptı. Toyota, Portekiz Rallisi’ni Kazanarak WRC’de Bu Sezon Üçüncü Zaferine Ulaştı Toyota, Portekiz Rallisi’ni Kazanarak WRC’de Bu Sezon Üçüncü Zaferine Ulaştı Toyota’nın Dünya Ralli Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, Portekiz Rallisi’ni zirvede tamamlayarak 2019’daki üçüncü ve Ott Tanak ile de arka arkaya ikinci zaferini elde etti. Yarışı birinci bitiren Tanak, hem kendi adına hem de Toyota adına önemli bir zafere daha imza attı. Toyota Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası Toyota Dünyanın En Değerli Otomotiv Markası Toyota, dünyanın en değerli markaları araştırmasında bir kez daha zirvede yer almayı başardı. Dünyanın en saygın ekonomi dergileri arasında yer alan Forbes tarafından tüm endüstrileri kapsayan “2019 Dünyanın En Değerli Markaları” araştırma sonuçlarına göre Toyota, otomotiv alanında en değerli marka oldu.
Toyota İki Zorlu Toprak Ralli ile Zirve Hedefinde Toyota İki Zorlu Toprak Ralli ile Zirve Hedefinde Toyota’nın başarılı yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, WRC 2019 sezonu ortasına gelinirken, Avrupa’nın güneyindeki iki zorlu ralli için hazırlıklarını tamamladı. WRC 2019 takviminin yedinci yarışı olan Portekiz Rallisi 30 Mayıs-2 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: