Toyota’dan, çevre bilinci konusunda Türkiye’de bir ilk!

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Yeni binek otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesine ilişkin yönetmelik’ uygulama tarihi 2009 yılına ertelenmesine rağmen, Toyota, Toyota markalı otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicileri bilgilendirme çalışmalarına Toyota Plaza’larda başladı.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Yeni binek otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesine ilişkin yönetmelik’ uygulama tarihi 2009 yılına ertelenmesine rağmen, Toyota, Toyota markalı otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicileri bilgilendirme çalışmalarına Toyota Plaza’larda başladı.

Toyota, çevreci araç üretimi konusunda dünyada lider teknolojilere sahip olan ve bu teknolojileri sürekli geliştiren lider otomobil üreticisi. Teknolojik inovasyonlar ile toplumların yaşam kalitesini geliştirmeye katkıda bulunmayı temel ilke olarak kabul eden Toyota, üç alanda sürdürülebilirliği ön planda tutuyor; Araştırma ve geliştirme, Üretim ve Sosyal katkı sağlanması. Toyota, büyüme ve gelişim stratejisini, sürdürülebilir bir toplum ve dünya için çevresel üretim teknolojilerinin geliştirilmesi, geri dönüşümlü parçalar kullanılması ve araç güvenliğinin artırılması yönünde oluşturuyor. C02 emisyonlarının düşürülmesi ve zararlı gazların azaltılmasına yönelik önlemler alınması ve bireylerin güvenliğini azamî artıracak teknolojiler geliştirilmesi dünyanın lider otomotiv firması olarak Toyota misyonunun bir parçası.

2007 yılında Hibrid teknolojisinin 10. yılını kutlayan Toyota, bugün dünyada 1 milyon adetten fazla hibrid araç satışıyla lider durumda.

Hibrid teknolojisinde lider ve öncü konumunda bulunan Toyota, çevreye saygılı araçlar üretmek için sürekli gelişim içerisinde. Toyota, Hibrid modellerinin dışında diğer modellerin de şanzıman ve motor verimliliklerin artırılması yönünde çalışmalar yapıyor. Sürekli iyileştirme prensibi çerçevesinde yeni Toyota modelleri, önceki versiyonlarına göre daha düşük yakıt tüketimi sağlayan yeni teknolojiler ile donatılıyor.

Toyota, kurumsal değerleri arasında yer alan “Çevreye Saygı” kavramı kapsamında çeşitli çalışmalar yürütüyor; çevre bilincinin oluşturulması ve yaygınlaştırılması için yeni projelere imza atıyor.

Bu kapsamda, tüketicileri CO2 emisyon değerleri ve yakıt ekonomisi hakkında bilgilendiren ilk uygulama Toyota tarafından başlatıldı. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 28 Aralık 2003 tarihli ve 25330 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan “Yeni binek otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu konusunda tüketicilerin bilgilendirilmesine ilişkin yönetmelik” uyarınca tüm otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon değerlerini gösteren bilgi formları ile birlikte sergilenmesi gerekiyor.

Yayınlanan yönetmelik ile ilgili 19 Aralık 2007 tarihinde Resmî Gazete’de yapılan değişikliğe istinaden, yönetmeliğin uygulamaya geçirilmesi 1 Ocak 2009 tarihine ertelenmiş durumda. Ancak, 2009 yılına kadar uygulama zorunluluğu olmamasına rağmen, Toyota sektörün öncülüğünü yaparak, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan yönetmeliğe uygun olarak tüm Toyota marka otomobillerin yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon değerleri hakkında tüketicileri bilgilendirmeyi amaçlıyor.

Tüm Toyota Plazalarda, sergilenen araçların üzerlerine yerleştirilen bilgi formlarında yakıt tüketim ve CO2 emisyon değerleri hakkında bilgiler veriliyor.

/
Sürücülerin bilinçlendirilmesi

Üretilen otomobillerin teknolojisi kadar, otomobillerin nasıl kullanıldığı da çok önemli. Sürücülerin kendi araç kullanımlarına bağlı oluşacak çevresel etkilere de dikkat ederek otomobillerini kullanmaları gerekmektedir. Çevre konusunda bilinçlendirmeyi ve harekete geçirmeyi hedefleyen Toyota, sürücülerin çevreye duyarlı araç sürüş stilini benimseyerek hem yakıt ekonomisi sağlanan hem de çevreye daha az zarar verilmesi sağlanan Eko-Sürüş konusunda da bilgiler veriyor. class="pContentSpacerBefore">Dikkat edilmesi gerekenler, ‘’Başlangıç, Bakım ve Kontrol, Kullanım’’ olarak üç aşamada sıralanıyor. Eko-Sürüş Rehberleri Toyota Plazalardan temin edilebiliyor.

Haberler ve Etkinlikler

Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Portekiz Rallisi’nde Elfyn Evans’ın zafere ulaşmasıyla birlikte bu sezondaki üçüncü galibiyetini kutluyor. Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Toyota’nın bu yıl dijital olarak düzenlenecek “Hayalimdeki Araba” Resim Yarışması’na başvurular devam ediyor… Son katılım tarihi 31 Mayıs olan yarışma için kağıtlarınızı ve boyalarınızı hazırlayın… Önemli Duyuru Önemli Duyuru Çeşitli sosyal medya kanalları üzerinde, “Toyota” markasını kullanarak çekiliş yapıldığı, katılım durumunda Toyota Corolla marka araba kazanılacağı yönünde bir mesaj ve link yayınlanmaktadır. Söz konusu mesaj Şirketimiz ile ilgili olmayıp, bu ve benzeri mesajlara itibar edilmemesi önemle duyurulur. Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka TOYOTA GAZOO Racing, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) Hiper Araç çağını başlatan ilk yarışında galibiyet elde etti. 2021 sezonunun ilk mücadelesi olan 6 Saat Spa-Francorchamps yarışında damalı bayrağa ilk ulaşan Dünya Şampiyonu Toyota’nın hibrit hiper aracı GR010 HYBRID oldu.