Toyota’nın İtici Gücü Türkiye’de Üretilen

“Corolla ve C-HR”

Toyota’nın Türkiye satışlarını yerli üretim Corolla ve C-HR domine ediyor.

rent-a-toyota

2018 yılının ilk 7 ayında 20 bin 8 adetlik satış gerçekleştiren Toyota’nın binek otomobil satışlarındaki yerlilik oranı yüzde 88’e ulaştı. Corolla yılın ilk 7 aylık diliminde 13 bin 229 adet, Toyota C-HR da hibrit versiyon ile birlikte 2 bin 455 adetlik satış gerçekleştirdi.

rent-a-toyota

Toyota, temmuz ayında ise Türkiye’de üretilen modelleri Corolla ve C-HR’ın pozitif etkisiyle Türkiye pazarında 3 bin 148 adetle 4’ncü sırada yer aldı. Toyota’nın temmuz ayında binek otomobil satışlarındaki yerli üretim oranı da yüzde 93’e kadar çıktı. 2017 yılında binek otomobil pazarında Toyota’nın yerli model satışları yüzde 81, toplam pazarda da yüzde 73 olarak gerçekleşmişti.

rent-a-toyota
Bozkurt “Gurur Duyuyoruz”


Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Corolla’nın aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 16 ülkede üretildiğini belirterek “Üretilmeye başlandığı tarihten bu yana 45 milyonu aşan satışıyla dünyanın en çok satılan modeli olan Corolla ile 2016 yılında Türkiye’de üretilmeye başlanan C-HR modellerimizin satışlarıyla temmuz ayında ilk 4 marka içindeki yerimizi aldık.

rent-a-toyota

Bundan daha da önemlisi Türkiye pazarında sattığımız bütün araçların yüzde 78’ini ülkemizde üretiyoruz. Bu oran binek otomobillerde yüzde 88’e kadar çıkıyor. Böylelikle ülke ekonomisine ciddi anlamda büyük katkı sağlıyoruz. Bununla gurur duyuyoruz” dedi.

rent-a-toyota

Bozkurt, Türkiye’de üretilip dünyanın 50’den fazla ülkesine ihraç edilen Corolla’nın geniş iç hacmi, konforu ile C segmentinde olmasına rağmen D segmentini zorlayan bir model olarak görüldüğünü de söyleyerek “Corolla kıyasıya bir rekabetin yaşandığı otomotiv pazarında markamızın itici gücü. Corolla’nın bir diğer özelliği ise sorunsuz bir model olduğu için ikinci el satışında değerini bulması ve kolayca satılabilmesi “ diye konuştu.

rent-a-toyota

Bozkurt, bir başka gurur kaynaklarının Toyota C-HR olduğunu da kaydederek şunları söyledi;  “Toyota, Avrupa’da, 2000 yılından bu yana 2 milyon 8 bin 406 adetlik hibrit otomobil satışıyla liderliğini sürdürüyor. Türkiye’de üretilen Toyota C-HR’ın yüksek satışları bu başarıya önderlik ederek Türkiye’yi onurlandırıyor. Avrupa pazarında hibrit model payını yüzde 85’e çıkaran C-HR Hybrid ile kullanıcıların hibrit araçlara geçişi de hızlanmış oldu. Bu durum Türkiye pazarında da hemen hemen aynı seviyelerde.”

rent-a-toyota

Haber ve Etkinlikler

Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, İtalya Sardunya Rallisi’ni ilk iki sırada tamamladı. Sadunya Rallisi 2021 ile ilgili bilgi almak için tıklayın! Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai, tek depoyla 1000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha da ileriye taşıdı. Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka TOYOTA GAZOO Racing, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) Hiper Araç çağını başlatan ilk yarışında galibiyet elde etti. 2021 sezonunun ilk mücadelesi olan 6 Saat Spa-Francorchamps yarışında damalı bayrağa ilk ulaşan Dünya Şampiyonu Toyota’nın hibrit hiper aracı GR010 HYBRID oldu. Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota, 2020’de toplam satış adetleri baz alınarak gerçekleştirilen ortalama emisyonlara göre “en düşük CO2 salımına” sahip marka olarak bir kez daha öne çıktı. JATO verilerine göre 2020 yılında satılan tüm araçların ortalama CO2 emisyonları 97.5 g/km olarak hesaplandı.