Toyota'dan Frankurt'ta 2 Dünya,

1 Avrupa Promiyeri

Toyota, 2015 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda hibrit teknolojisindeki yenilikleri ve bu teknolojide gelinen son noktayı gözler önüne serdi. Fuarda dünyanın ilk seri üretim hibrit otomobili Toyota Prius’un 4’üncü nesli ile yeni crossover C-HR konseptin dünya prömiyeri gerçekleştirildi. Toyota, fuarda Avrupa prömiyeri yapılan Yeni RAV4 Hybrid ile SUV pazarındaki rekabete yeni bir soluk getirmeye hazırlanırken, Avrupa’da satışına başlanacak olan hidrojen yakıt hücreli Mirai modelini de beğenilere sundu.

 
toyota-frankurtta01

 
Lider yeniden doğuyor: “Yeni Toyota Prius”
 
Dünyanın ilk seri üretim hibrit otomobili olarak 1997 yılında lanse edilen ve 18 yılda 3,5 milyon adedi aşan bir satış başarısına imza atan Toyota Prius’un 4. neslinin dünya prömiyeri Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi.

 
1.5 litrelik benzinli motor ve 33 kW gücünde elektrik motoru ile yollara çıkan ilk nesil Prius 5.1 lt/100 km tüketim ve 120 gr/km CO2 salınım değerine sahipken, ikinci nesilde 1.8 litrelik motoruyla tüketim 4.3 lt/100 km ve CO2 salınım değeri ise 104 gr/km’ye kadar gerilemişti. 2009’da ise 3.nesli pazara sunulan Prius modelinin yakıt tüketimi yüzde 23 ve CO2 salınım değeri de yüzde 25 oranında iyileşme kaydetti.

Şimdi de bu gelişim, yeni nesil Toyota Prius ile ivmelenerek devam ediyor. En gelişmiş hibrit teknolojisi ile yeniden yaratılan Yeni Toyota Prius, benzersiz yakıt verimliliği, çevreci performansı, keskin hatlarıyla dinamik ve heyecan uyandıran bir görünüm sergiliyor. Yeni Toyota global mimarisi(TNGA- Toyota New Global Architecture), farklı tasarım dili ve yenilenen hibrit teknolojisi ile üretilen Yeni Prius artık duygulara daha fazla hitap ediyor.

Dış tasarımda Prius daha alçak ve çok daha atletik bir görünüme kavuştu. 2.700 mm ile önceki nesille aynı dingil mesafesine sahip olan yeni Prius’un uzunluğu 60 mm artarak 4.540 mm’ye, genişliği de 15 mm artarak 1.760 mm’ye ulaştı. Tavan yüksekliği ise kabin konforundan ödün vermeksizin aerodinamik yapıyı iyileştirmek üzere 20 mm azaltılarak 1.470 mm’ye düşürüldü.

Heyecan uyandıran etkileyici dış tasarım iç mekanda da devam etti. Kalite algısı yüksek, sürücüyü saran ferah bir kokpite yer verildi. İç mekanda kullanılan yumuşak malzemeler ile de kalite algısı yüksek tutuldu. Sürüş konforunu artırmak üzere etkin bir yalıtım uygulanırken ses ve titreşim seviyesi minimum seviyeye indirildi.
Toyota, yeni nesil hibrit sistemle bir yandan sürüş keyfini artırırken diğer yandan ise yakıt tüketimini düşürdü. Daha kompakt boyutlara sahip olan yeni hibrit sistem aynı zamanda daha hafif bir yapıya da sahip. Batarya teknolojisi, elektrik ve benzinli motor konusunda da teknolojik gelişmelerin tamamından yararlanıldı.

Daha yüksek enerji yoğunluğundaki bataryalar bu sayede aynı ağırlık ve boyutta daha fazla randıman sunabiliyor.
Bataryalar gibi elektrik motorlar da daha küçük boyutuna rağmen daha iyi performans sergiliyor. Sadece hibrit sisteme odaklanmakla kalmayan Toyota mühendisleri benzinli motorun verimliliğini de geliştirdi. Prius’un bir önceki neslinde yüzde 38,5 ile oldukça verimli olan benzinli motorunun değeri, Yeni Prius ile birlikte dünyanın en iyi benzinli motor değeri olan yüzde 40’a ulaştı.

Tüm bu gelişmeler sayesinde Yeni Prius bir önceki nesil ile kıyaslandığında yakıt verimliliğinde yüzde 18’lik bir gelişmeyi hedefliyor.
 
Geleceği Mirai gibi otomobiller şekillendirecek
 
Toyota Frankfurt Motorshow’da, Avrupa satışına Almanya, Danimarka ve İngiltere’de önümüzdeki günlerde başlayacağı Mirai modelini de beğenilere sundu.

Toyota’nın otomotiv dünyasında yeni bir çağ başlatan ve bir otomobilden beklenen konforu ile sürüş keyfini fazlasıyla sunan hidrojen yakıt hücreli otomobili Mirai, fuarın en ilgi çekici modellerinin başında geldi. Dünyanın lider hibrit otomobil üreticisi Toyota, Prius ile başladığı yolculukta eko-otomobilleri popüler hale getirdi. Bugün gelinen noktada hibrit teknolojisi ve eko-otomobiller denildiğinde ilk akla gelen marka olan Toyota, hidrojeni yakıt olarak kullanan Mirai ile yakıt teknolojilerinde gelinen noktayı gözler önüne seriyor.

Küresel ısınma, çevre kirliliği ve fosil yakıtların tüketiminin her geçen gün arttığı günümüzde, otomobillerde kullanılacak enerji kaynaklarının çeşitliliği üzerine uzun yıllardır çalışan Toyota, gelecek 100 yıl içinde otomobillerin ulaşım araçları olarak kullanılacak olmasından hareketle elektrikten hibrite ve yenilikçi yakıt hücresine kadar farklı teknolojilerin otomobilleri geleceğe taşıyacağına inanıyor.
 
Sadece su buharı salımıyla çevre dostu Mirai, dikkat çekici tasarımı, düşük ağırlık merkezinin getirdiği sürüş keyfi ve sessiz elektrik motorun hızlanma performansı gibi özelliklerle de göz dolduruyor.

Stili ve artan cazibesiyle Toyota Yaris
 
Toyota’nın küçük sınıftaki başarılı temsilcisi Yaris, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda; yeni donanım seviyesi, yeni renkler ve yeni çift-renk versiyonuyla yer aldı.

Satış grafiğini her geçen gün daha da yükselten Yaris’in başarısında, 2012 yılında ürün gamına dahil olan Yaris Hybrid modeli dikkat çekiyor. Yaris Hybrid’in satış adedinin 2015 yılı sonuna kadar 200.000 adedi geçmesi beklenirken, Avrupa’da satılan Yaris’lerin yüzde 35’inden fazlasını Hibrit oluşturuyor.
 
Toyota Yaris’in satış başarısının bir diğer önemli unsuru ürün gamının sürekli yenilenmesi. Toyota, Frankfurt Motor Show ile birlikte Style donanım seviyesini Hybrid versiyonda da sunmaya başladı. Style donanım seviyesiyle birlikte; saten krom (satin chrome) süslemeli siyah lake petek dokulu radyatör ızgarası ve ön sis far çerçevesi devreye girdi.

İç mekanda ise sürücü ve beraberindeki yolcuları yeni siyah renkli döşemeler ve lake siyah detaylar karşılıyor. Bir diğer Yaris yeniliği ise dış tasarımda sunulan çift-renk opsiyonu. Gövde rengine ek olarak kaput kenarları, yan aynalar, A sütunu ve ön kaput kenarlarında metalik siyah olmak üzere çift renk uygulaması yapılırken iç mekanda ise farklı iç mekan aplikasyonları alternatif olarak sunuluyor.

Style donanım paketi ile birlikte İnci Beyazı (Pearl White), Platin Bronz (Platinum Bronze) veya Barselona Kırmızısı (Barcelona Red) olmak üzere üç farklı ana renk alternatifi Çift-Renk kombinasyonunu içeriyor. Yine çift-renk ile birlikte siyah (all-Black), gri (Warm Grey) veya degrede gri (Soft-gradation Grey) olmak üzere üç farklı iç mekan aplikasyonu alternatif olarak yer alıyor.

Haber ve Etkinlikler

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: