Toyota Yüksek Performansı Yaris GRMN ile

Yollara Taşıyor

Toyota, güç ve yüksek performansı bir adım öteye taşıyan yeni modeli Yaris GRMN’yi tanıttı.

/

Motorsporlarına 17 yıl aradan sonra tekrar dönen Toyota, WRC’den ilham alarak ürettiği Yaris GRMN ile segmentinde performans çıtasını daha da yukarıya taşıyor. Ralli aracı ile standart Yaris arasında köprü kuran Yaris GRMN, sadece 400 adet limitli olarak üretildi. Üretilen bu 400 adet ise model online satışa çıktıktan sonra 3 gün içinde tamamen tükendi. Yaris GRMN’nin motoru spor otomobil üreticisi Lotus tarafından sağlanıyor ve motor modifikasyonları ise Toyota tarafından gerçekleştiriliyor.

Performans odaklı otomobil tutkunları tarafından heyecanla karşılanan Yaris GRMN, 1.8 litrelik kompresörlü motoru, 212 HP güç ve 250 Nm tork üretimiyle de sınıfında öne çıkıyor. Yaris GRMN’nin maksimum hızı ise 230 km/s ile sınırlandırıldı.

/

Hassas mühendisliğin bir eseri olarak üretilen otomobil, mümkün olan en iyi sürüş deneyimini vaat ediyor. Adını, Toyota’nın motorsporları departmanı olan Gazoo Racing ve efsanevi Nürburgring Pisti’nden alan GRMN, bu pistin yakınlarında konumlandırılan bir ekip tarafından geliştirildi. Bu sayede pistte ve normal yolda üstün sürüş dinamiklerine ulaşıldı.

/
Çarpıcı ve performans odaklı bir tasarım

GRMN’nin her açıdan fark yaratan özellikleri, tasarımıyla da kendisini belli ediyor. Yaris WRC yarış otomobili gibi, GRMN versiyonu da sadece üç kapılı olarak üretiliyor. WRC otomobilinden ilham alan GRMN, birçok farklı dış tasarım detayı barındırıyor. Kanat tipi arka spoyler, özel arka tampon tasarımı, arka difüzör, petek dokulu ön ızgara ve ralli araçlarındaki gibi arka tampon altında ortadan çıkan ikizkenar şekilli egzoz çıkışı dikkat çeken detaylar arasında.

/

GRMN’nin iç tasarımı çok dikkat çekici özellikleri barındırıyor. Özel spor koltuklar, sınıfının en iyi konforunu ve vücut desteğini sağlıyor. Süet kaplama koltuklar, kalite ve his açısından da beklentilerin üzerine çıkıyor. İç döşeme, kapı iç kaplamaları ve tavan ile birlikte kabindeki siyah ağırlıklı renk teması ise aracın sportif imajını güçlendiriyor.

/

Küçük çapa sahip direksiyon simidi ise, GT86 coupe’den alınarak Yaris’in kendine has tarzına uygun hale getirildi. Direksiyonun üst bölümünde yer alan kırmızı çizgi detayı ise, aracın rallilerden esinlendiğinin altını çiziyor.

/
Yaris GRMN’den eşsiz bir performans

Yaris GRMN’nin kalbinde, yüksek performans vermek üzere geliştirilen segmentinde eşsiz bir motor yer alıyor. 1,798 cm3 2ZR-FE motora sahip GRMN, 10:1 sıkıştırma oranı ve Dual VVT-I akıllı değişken oranlı emme ve egzoz subaplarıyla, motor 212BG / 6800 d/dakika güç ve 250Nm / 4800 d/dakika’da tork üretiyor. Önden çekişli Yaris GRMN, altı ileri manuel şanzımana ve Torsen sınırlı kaydırmalı diferansiyele sahip. 100 km/s hıza 6.4 saniyede ulaşan Yaris, 400 metreyi 14.2 saniyede kat edebiliyor. Maksimum hızı ise 230 km/s’de sınırlandırıldı.

/

1,135 kg ağırlığa sahip Yaris GRMN’de, detaylara verilen önemle birlikte otomobilin ağırlığından da tasarruf edildi. Böylece güç/ağırlık oranı açısından 5.35 kg başına 1 BG rakamı elde edildi.

Haber ve Etkinlikler

Toyota Tarihinin En Büyük Filo Satışına Corolla Hybrid ile İmza Attı Toyota Tarihinin En Büyük Filo Satışına Corolla Hybrid ile İmza Attı Dünyada hibrit teknolojisinin öncüsü Toyota ve dünyanın en büyük araç kiralama şirketi Enterprise, stratejik işbirliğine gitti. Bu işbirliği kapsamında Enterprise Türkiye, Toyota’nın çevreci hibrit teknolojisine sahip 1000 adet Corolla Hybrid’i filosuna kattı… Fernando Alonso Dakar Rallisini  Kazanan Hilux'ı Test Etti Fernando Alonso Dakar Rallisini Kazanan Hilux'ı Test Etti TOYOTA GAZOO Racing pilotu Fernando Alonso, Dakar Rallisi’ni kazanan Toyota Hilux’ı 27-28 Mart tarihlerinde 2 günlük değerlendirme testinden geçirdi. Şu anda takım arkadaşlarıyla birlikte FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası lideri olan Formula 1 şampiyonu Fernando Alonso, Güney Afrika’da Kalahari Çölü’nde özel bir test alanında bu sürüşü gerçekleştirdi. Paris Taksileri Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’ler Oluyor Paris Taksileri Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’ler Oluyor Toyota’nın “0” emisyon hedefinin en önemli unsurlarından biri olan hidrojen yakıt hücreli araçların kullanım alanı genişlemeye devam ediyor. Toyota tarafından geliştirilip 2014 yılından itibaren yollara çıkan ilk hidrojen yakıt hücreli otomobil olan Mirai, şimdi de Paris caddelerinde taksi olarak hizmet vermeye başlayacak. Toyota, 1000 Millik Sebring Yarışını Kazanarak Farkı Açtı Toyota, 1000 Millik Sebring Yarışını Kazanarak Farkı Açtı Toyota, Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) altıncı ayağı olan 1000 Mil Sebring Yarışı’nı kazanarak 151 puanla en yakın rakibiyle olan farkını daha da açtı.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: