Toyota Yeni Motor ve Şanzıman Teknolojileriyle

Verimliliği Artırıyor

Toyota, 2050 yılına kadar CO2 emisyonunu yüzde 90 oranında azaltma hedefi doğrultusunda global karbon ayak izini düşürecek yeni motor ve şanzımanlar geliştirmeye devam ediyor.

/

Toyota, Prius ve C-HR modellerinde kullandığı yeni global platformu TNGA üzerinde, ileri teknolojilerini geliştirmeyi sürdürüyor. Son olarak açıklanan yeni teknolojiler arasında yeni CVT şanzıman teknolojisi, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre motor, 2.0 litre hibrit sistem ve 4 tekerlekten çekiş sistemi ile dikkat çekiyor.

Toyota’nın açıkladığı yeni çalışmalar, Başkan Akio Toyoda’nın “daha da iyi otomobiller” üretme vizyonunun yansıması olarak öne çıkıyor. Toyota, yeni teknolojiler ile, daha üstün sürüş performansı sunmasının yanında daha düşük emisyon değerleri de sunacak.

Yeni bir tür CVT şanzıman


Toyota, yeni geliştirdiği “Direct Shift CVT” şanzımanıyla, daha yüksek verimlilik, daha geniş çalışma aralığı ve daha canlı sürüşler sağlayacak. CVT şanzımanın ilk kalkıştaki akıcılığını artırmak için özel bir “kalkış dişlisi” yerleştirildi. Araç hareket ettikten sonra daha yüksek hızlarda ise dişli sisteminden kayış aktarmasına geçişte ise CVT şanzımanda Toyota’nın geleneksel otomatik vites teknolojisinden alınan hassas yazılımlar devreye giriyor. Vites değişim süreçleri de iyileştiren şanzıman, daha direkt vites geçişiyle gelişmiş sürüş konforu da sunuyor. Böylece mevcut sisteme göre yüzde 20 oranında daha hızlı geçişler ve yüzde 6 oranında daha fazla yakıt verimliliği sunuluyor.

/

Özellikle Avrupa pazarı için yeni geliştirilen 6 ileri manuel şanzıman ise, 7 kg hafifledi ve 24 mm kısaltıldı. Böylece dünyanın en küçük şanzımanlarından biri olarak dikkat çekmeyi başarıyor. Küçük boyutları ise, daha düşük yakıt tüketimine de katkı sağlıyor.

Yeni motorda yüzde 41 termal verimlilik

Toyota, yeni geliştirdiği 2.0 litrelik benzinli motorlarda, egzoz ve soğutma sistemlerindeki ısı kaybını azaltarak, mekanik sürtünmeyi düşürerek yüksek termal verimlilik elde etmeyi başardı. Sonuç olarak dünyanın en iyi termal verimlilik rakamları elde edildi. 2.0 litre hibrit güç ünitesinin termal verimliliği yüzde 41 olarak hesaplanmış durumda. Toyota, aynı zamanda iki yeni 4 tekerlekten çekiş sistemi de tanıttı. Biri benzinli motorlarda, diğeri ise hibrit motorlarda kullanılacak. Bu yeni sistemler, yüksek yakıt verimliliğinin yanı sıra, daha iyi çekiş ve off-road kapasitesinin elde edilmesini sağlayacak.

Toyota, TNGA platformunda kullanılacak güç üniteleriyle ilgili 9 motorun 17 versiyonu, dört şanzımanın 10 versiyonu ve 6 hibrit sistemin 10 farklı versiyonu olacağını daha önce duyurmuştu. Yeni CVT şanzıman, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre benzinli motor ve 2.0 litre hibrit motor, planlanan dört önemli yeniliği temsil ediyor.

2023 sonuna kadar gelecek beş yılda Toyota, bu yeni teknolojilerin, Japonya, ABD, Avrupa ve Çin’de satılacak araçların yüzde 80’inde yer almasını hedefliyor. Toyota sadece bu yeniliğin ürün gamındaki araçların CO2 emisyonunu yüzde 18 oranında düşüreceğini belirtiyor.

Haber ve Etkinlikler

Toyota’nın Hidrojen Teknolojisi Koşar Adım Geliyor Toyota’nın Hidrojen Teknolojisi Koşar Adım Geliyor Uzay ve havacılık endüstrisinin en önemli yakıt türünün başında gelen hidrojenin kara taşıtlarındaki yaygınlığı gün geçtikçe artıyor. Toyota, geleceğin yakıtları arasında ilk sırada gösterilen hidrojenin kara taşıtlarında da yaygın kullanımının önünü açmak için yatırım yapmaya ara vermeden devam ediyor. Toyota’nın Hedefi İspanya Rallisi’nde Liderliği Korumak Toyota’nın Hedefi İspanya Rallisi’nde Liderliği Korumak Toyota’nın yarış takımı Toyota Gazoo Racing, Dünya Ralli Şampiyonası’nın sondan bir önceki yarışı olan İspanya Rallisi’ne Üreticiler Şampiyonası’ndaki liderliğini koruma hedefiyle çıkıyor. Takvimdeki tek asfalt ve toprak karışımı rallinin, takımları ve otomobilleri hem taktiksel hem de fiziksel olarak zorlaması bekleniyor. Toyota Corolla ve Rav4 Zirveyi Bırakmıyor Toyota Corolla ve Rav4 Zirveyi Bırakmıyor Toyota’nın efsanevi modeli Corolla ile segmentinin doğuşuna öncülük eden RAV4, dünyada en çok tercih edilen araçlar olmayı sürdürüyor. Corolla, 2018 yılının ilk 8 ayında en yakın rakibine 94 bin 182 adet fark atarak hem segmentinde hem de tüm otomotiv sektöründe dünyanın en çok satan modeli olarak öne çıkıyor. Toyota GAZOO Racing 2019 WRC Pilot Kadrosunu Açıkladı Toyota GAZOO Racing 2019 WRC Pilot Kadrosunu Açıkladı TOYOTA GAZOO Racing’in, 2019 Dünya Ralli Şampiyonası sezonu için pilot kadrosu belli oldu. 2019 sezonunda, Yaris WRC’nin direksiyonunda, yeni sezonda Tänak ve Latvala’nın yanı sıra, başarılı sürücü Kris Meeke de yer alacak. Toyota önümüzdeki yıl da yapılacak tüm yarışlara üç Yaris WRC ile katılacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: