Toyota Yeni Motor ve Şanzıman Teknolojileriyle

Verimliliği Artırıyor

Toyota, 2050 yılına kadar CO2 emisyonunu yüzde 90 oranında azaltma hedefi doğrultusunda global karbon ayak izini düşürecek yeni motor ve şanzımanlar geliştirmeye devam ediyor.

/

Toyota, Prius ve C-HR modellerinde kullandığı yeni global platformu TNGA üzerinde, ileri teknolojilerini geliştirmeyi sürdürüyor. Son olarak açıklanan yeni teknolojiler arasında yeni CVT şanzıman teknolojisi, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre motor, 2.0 litre hibrit sistem ve 4 tekerlekten çekiş sistemi ile dikkat çekiyor.

Toyota’nın açıkladığı yeni çalışmalar, Başkan Akio Toyoda’nın “daha da iyi otomobiller” üretme vizyonunun yansıması olarak öne çıkıyor. Toyota, yeni teknolojiler ile, daha üstün sürüş performansı sunmasının yanında daha düşük emisyon değerleri de sunacak.

Yeni bir tür CVT şanzıman


Toyota, yeni geliştirdiği “Direct Shift CVT” şanzımanıyla, daha yüksek verimlilik, daha geniş çalışma aralığı ve daha canlı sürüşler sağlayacak. CVT şanzımanın ilk kalkıştaki akıcılığını artırmak için özel bir “kalkış dişlisi” yerleştirildi. Araç hareket ettikten sonra daha yüksek hızlarda ise dişli sisteminden kayış aktarmasına geçişte ise CVT şanzımanda Toyota’nın geleneksel otomatik vites teknolojisinden alınan hassas yazılımlar devreye giriyor. Vites değişim süreçleri de iyileştiren şanzıman, daha direkt vites geçişiyle gelişmiş sürüş konforu da sunuyor. Böylece mevcut sisteme göre yüzde 20 oranında daha hızlı geçişler ve yüzde 6 oranında daha fazla yakıt verimliliği sunuluyor.

/

Özellikle Avrupa pazarı için yeni geliştirilen 6 ileri manuel şanzıman ise, 7 kg hafifledi ve 24 mm kısaltıldı. Böylece dünyanın en küçük şanzımanlarından biri olarak dikkat çekmeyi başarıyor. Küçük boyutları ise, daha düşük yakıt tüketimine de katkı sağlıyor.

Yeni motorda yüzde 41 termal verimlilik

Toyota, yeni geliştirdiği 2.0 litrelik benzinli motorlarda, egzoz ve soğutma sistemlerindeki ısı kaybını azaltarak, mekanik sürtünmeyi düşürerek yüksek termal verimlilik elde etmeyi başardı. Sonuç olarak dünyanın en iyi termal verimlilik rakamları elde edildi. 2.0 litre hibrit güç ünitesinin termal verimliliği yüzde 41 olarak hesaplanmış durumda. Toyota, aynı zamanda iki yeni 4 tekerlekten çekiş sistemi de tanıttı. Biri benzinli motorlarda, diğeri ise hibrit motorlarda kullanılacak. Bu yeni sistemler, yüksek yakıt verimliliğinin yanı sıra, daha iyi çekiş ve off-road kapasitesinin elde edilmesini sağlayacak.

Toyota, TNGA platformunda kullanılacak güç üniteleriyle ilgili 9 motorun 17 versiyonu, dört şanzımanın 10 versiyonu ve 6 hibrit sistemin 10 farklı versiyonu olacağını daha önce duyurmuştu. Yeni CVT şanzıman, 6 ileri manuel şanzıman, 2.0 litre benzinli motor ve 2.0 litre hibrit motor, planlanan dört önemli yeniliği temsil ediyor.

2023 sonuna kadar gelecek beş yılda Toyota, bu yeni teknolojilerin, Japonya, ABD, Avrupa ve Çin’de satılacak araçların yüzde 80’inde yer almasını hedefliyor. Toyota sadece bu yeniliğin ürün gamındaki araçların CO2 emisyonunu yüzde 18 oranında düşüreceğini belirtiyor.

Haber ve Etkinlikler

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: