Toyota, TS050 HYBRID ile

Dünyanın En Zorlu Yarışı Le Mans’da

2016 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) sezonunun en önemli yarışı olan Le Mans 24 Saat yarışı, hem dayanıklılık hem de performans anlamında büyük bir mücadeleye sahne olacak.

toyota-ts050-haber
Motor sporlarında devrim yaratan yüksek performanslı hibrit otomobilleri ile Le Mans yarışlarında prototip araçlar kategorisinde 2012 yılından bu yana mücadele eden Toyota; 2012–2013 yıllarında TS030 HYBRID, 2014-2015 yıllarında TS040 HYBRID modeli yer almıştı. Toyota, bu sene ise özellikle bu yarış için geliştirilen yeni TS050 HYBRID modeli ile Le Mans yarışında mücadele edecek.

Le Mans'a ilk kez 1985'te giren ve 18. kez bu yarışmaya katılan Toyota, Circuit de la Sarthe'de gerçekleştirilecek mücadelede beşinci kez podyuma çıkmayı hedefliyor.
 
Toyota'nın Le Mans yarış otomobillerinde 5 numaralı TS050 HYBRID'in sürücü koltuğunda ise, 2014 Dünya Şampiyonları Anthony Davidson ve Sébastien Buemi'ye, iki yıl önce burada pol pozisyonunu alan Kazuki Nakajima da katıldı. 6 numaralı araçta ise üç kez Le Mans polü elde eden Stéphane Sarrazin'in yanında Mike Conway ve Kamui Kobayashi yer alacak.

1000 HP'lik prototip kategorisindeki 2016 TS050 HYBRID’de, TS040 HYBRID araca göre birçok önemli güncellemeler yapıldı. Yeni 2,4 litre, V6 turbo motor, batarya bazlı 8 MJ'lik hibrit sistemiyle kombine edildi ve Japonya'daki Higashi-Fuji teknik merkezinde kapsamlı geliştirmeler yapılarak verimlilik ve güç anlamında ilerlemeler kaydedildi.
 
Bununla birlikte Köln'deki Toyota Motorsport GmbH’da yeni bir şasi geliştirilirken, neredeyse tüm parçalar ağırlık ve performans açısından optimize edildi. Düşük yere basma (down force) gücüne sahip aerodinamik paket, geçen haftaki testlerin ardından ilk kez Le Mans yarışında kullanılacak.

Yapılan güncelleştirmeler ve testlerde elde edilen verilerle birlikte yeni TS050 HYBRID, önlerde mücadele etmeyi ve podyumda yer elde etmeyi hedefliyor. Le Mans yarışlarında performans kadar dayanıklılık da büyük önem taşıyor. Toplamda antrenmanlar, sıralama turları ve yarışla birlikte yaklaşık 35 saatlik sürüşün ardından pilotlar, finişe ulaşacaklar. Antrenmanlar 15 Haziran günü başlayacak ve gece ise sıralama turları gerçekleştirilecek.
 
17 Haziran Cuma günü, sürücülerin şehir merkezinde atacağı ısınma turları ile geleneksel yarış tutkunları, sürücülere yakınlaşma şansı bulacaklar. Le Mans yarışı ise, 18 Haziran Cumartesi günü başlayacak.

#TS050Hybrid
#ToyotaHybrid

Haber ve Etkinlikler

Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota, 2020’de toplam satış adetleri baz alınarak gerçekleştirilen ortalama emisyonlara göre “en düşük CO2 salımına” sahip marka olarak bir kez daha öne çıktı. JATO verilerine göre 2020 yılında satılan tüm araçların ortalama CO2 emisyonları 97.5 g/km olarak hesaplandı. Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, karbon nötr bir mobilite toplumuna giden yolda hidrojen yakıt hücreli motor geliştirdiğini duyurdu. Toyota Corolla Sport üzerine yapılan bir yarış aracına yerleştirilen motor, ORC ROOKIE Racing adı altında yarışlara katılacak. Toyota, Yandex ile Güvenli Sürüş Projesini Başlattı Toyota, Yandex ile Güvenli Sürüş Projesini Başlattı Toyota, Türkiye’de de trafik kazalarını önleme konusunda başlattığı yeni proje ile sosyal sorumluluk yaklaşımına sürücüleri de ortak ediyor. Toyota, İddiasını Meksika Rallisi'nde Ortaya Koyacak Toyota, İddiasını Meksika Rallisi'nde Ortaya Koyacak 2020 Dünya Ralli Şampiyonası’na (WRC) güçlü bir başlangıç yapan Toyota, burada bir yine iddialı sonuçlar elde etmeyi hedefliyor.