Toyota Hilux

2016’yı Açık Ara Lider Tamamladı

Toyota’nın pick-up segmentindeki temsilcisi Hilux, 2016 yılını açık ara farkla lider tamamladı.

Toyota-Hilux-01

Türkiye’de 2016 yılını 52 bin 832 adetlik rekor satış ile kapatan Toyota’nın bu başarısında Hilux da önemli rol oynadı. En yakın rakibinden 2 bin 2 adet daha fazla tercih edilen Hilux, geçtiğimiz yıl 5 bin 645 adetlik satış adedi ve yüzde 29’luk pazar payıyla segment birincisi olmayı başardı. Ayrıca, Hilux 5 bin 645 adetlik satışıyla pick-up segmentinde bir yılda en çok satış yapan model olarak da tarihi bir rekor kırdı. 2016 yılının 9 ayında segmentinde ay birincisi olmayı başaran Hilux, bununla birlikte Aralık ayındaki 948 adetlik satışıyla Türkiye’de tüm zamanların aylık satış rekorunun da sahibi oldu. Hilux satışa sunulduğu 1968 yılından bu yana global pick-up pazarında 18 milyondan daha fazla satış adedine ulaşmış durumda.
 
Zorlu koşulların altından başarıyla çıkmasıyla bilinen Hilux, dayanıklılık ve güvenlik özelliklerinin yanında en üst düzey kaliteyi de sunuyor. Kuzey Kutbundan Antarktika’ya, Volkanlardan Dakar Rallisi’ne kadar her türlü koşulda kendisini bugüne kadar ispatlayan Hilux teknolojik özellikleri, sofistike tasarımı ve yüksek off-road yetenekleriyle SUV tarzı mükemmel bir sürüş konforu da yaşatıyor. Yeni Toyota Hilux, Pick-Up segmentinde yeni bir çağa öncülük ederken, 4x4 yetenekleri ile Land Cruiser seviyesine yakın olduğunu da ispatlıyor.

Toyota-Hilux-02

 
Bozkurt “Pazar yüzde 10 Daralır”
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın 2016 yılını başarılı bir şekilde bitirdiğini belirterek “Geçen yıl toplamda 52 bin 832 adetlik satış rakamıyla yeni bir rekora imza attık. Bu rekor satışlar ile toplam pazarda yüzde 5,4’lük oranla ilk 6 marka içindeyiz. Corolla, Hilux ve yılın son çeyreğinde satışa sunulan Toyota C-HR’ın bu başarıda önemli katkısı var” dedi. Bozkurt, 2017 yılının sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesi için ilk çeyreğin önemli ipuçları vereceğini de kaydederek şunları söyledi;
 
“Kurların artışının maliyetlere etkisini göz önüne aldığımızda Ocak ayından itibaren otomobil fiyatlarında artışlar meydana geldi. Bu gelişmeleri dikkate aldığımızda 2017 yılında sektörümüzde bir miktar düşüş olabilir. Eğer kurlarda yüksek dalgalanmalar yaşanmaz ise sektörümüzde gelecek yıl yüzde 10’lar civarında bir daralma olabilir düşüncesini taşıyorum.”

 
Bozkurt 2017 yılında Toyota’nın yeni modellerin de etkisiyle 60-65 bin bandında toplam satış hedefi bulunduğunu da söyleyerek “Türkiye’de üretilen Toyota C-HR belirlediğimiz bu hedefe büyük katkı yapmaya devam edecektir. 2017 yılında Toyota C-HR modelimiz için 10 bin bandında bir satış hedefimiz vardır. Yine Türkiye’de üretilen Corolla’nın 37 bin civarında bir satış yapmasını bekliyoruz. Hilux başta olmak üzere diğer modellerimizin katkısının yanında ailemize yeni katılacak olan ticari modelimiz Proace’den de çok ümitliyiz” diye konuştu.

Haber ve Etkinlikler

E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.