Toyota'nın Setsuna Konsept Otomobili

Milan Design Week'de İlk Kez Tanıtılıyor

Yalnızca bir otomobil değil. Hayat boyu dostunuz.

Setsuna-haber


Herhangi bir konsept otomobil değil!

 
Evet, Setsuna herhangi bir konsept otomobil değil. O kadar farklı, o kadar eşsiz, estetik açıdan o kadar güzel ve öyle harika bir işçiliğe sahip ki, bu aracın hangi gezegende tasarlandığını merak edeceksiniz.
 
Her şeyden önce, araç ahşaptan yapıldı!
 
 



Ahşap mı?

 
Evet, doğru okudunuz. Toyota ahşaptan yapılmış bir araç üretti. Tek bir ahşap tipi de değil, tamamen farklı tam beş tür ağaçtan yapıldı.
 
Dış panelleri Japon sedirinden, gövdesi ise Japon huş ağacından yapıldı. Toyota zemin için Japon zelkova ağacı (bir karaağaç tipi), gösterge paneli, sürücü koltuğu ve yolcu koltuğu için hintyağı bitkisi yapraklı aralia ve direksiyon simidi için Japon servi ağacı kullanıldı. Tüm bu ahşap öğeler vida ve çiviler ile değil, "okuriari" adlı geleneksel Japon birleştirme tekniği ile birleştirildi. Bu içbükey ve dışbükey bölgeler oluşturulan ve ardından parçaların birleştirildiği bir yöntemdir.
 

setsuna-haber-02


Neden ahşap?

 
1908 yılında Model T halkın kullanımına sunulduğunda beri otomobiller ve sahipleri arasında özel bir bağ (kimileri buna gizemli bir bağlantı da demektedir) kurulmuştur.
 
Bu ilişkiyi gururla göstermenin bir yolu da aracınıza isim vermektir. Aracınıza hiç isim verdiniz mi? Araştırmalara göre üç kişiden biri aracına isim verir. Bu şaşırtıcı bir durum değildir. Bazen araçlarımız ailenin bir parçası gibi olurlar.
 

Bunun ahşap ile ne ilgisi var?

 
Setsuna insanlar ve araçları arasındaki bu süregelen, sürekli büyüyen ve sürekli gelişen ilişkiyi yansıtmak için ahşaptan yapılmıştır.
 
Ahşap nefes alan bir malzemedir. Canlı bir organizmadan alınır. Sık sık yaşlı meşe ağaçlarına baktığımızda "Bu ağaç konuşabilseydi kim bilir ne hatıralar anlatırdı!" deriz. Peki ahşap bir otomobil hafıza ve duygularımızı üzerine alabilseydi nasıl olurdu? Sadece bizim değil, aile üyelerimizin ve hatta bizden sonra aracımızı kullanan kişilerinkilerini de? Bu hafızalar zaman içinde aracın yavaş yavaş dönüşmesine neden olsaydı?
 
Bu durumda bu araç yalnızca bu ailenin üyelerinin kıymetini bileceği yeni bir değer kazanırdı.
 
Setsuna'nın geliştirilmesindeki ana fikir de budur. Toyota bu nedenle bu araca Setsuna adını verdi, Setsuna Japonca 'an' anlamına gelir. Aracın adı, insanların araçları ile değerli ve uçup giden hatıralar yaşamaları konseptini yansıtmaktadır. Zaman içinde bu ortak hatıralar nedeniyle araçlar sahipleri için değiştirilemez hale gelir.
 

Muhteşem Setsuna...

 
Setsuna roadster tipi bir araçtır ve camları yoktur. Ön cam yerine şeffaf reçineden yapılmış bir panel vardır. Halka açık yollarda olmasa da, 45 km/saat hıza çıkabilir. Bir çocuk bile bu aracı kullanmayı öğrenebilir. Ayarlanabilir pedalları ve koltuk konumları bulunmaktadır. Böylece ebeveynler çocuklarına Setsuna'yı sürmeyi öğretirken anı anda sağ taraftan direksiyon ve fren hareketlerine yardımcı olabilirler.
 
Araç elektrik motoru ile çalışmaktadır ve altı adet 12 Voltluk aküden güç almaktadır. Bunlar ile Setsuna yaklaşık 25 km sürüş menziline sahiptir.
 
Araç dayanıklı olacak şekilde tasarlanmıştır. İyi bakılırsa TLC'nin de bahsettiği gibi yüz yıl kadar dayanabilir. Kokpit içindeki 100 yıllık gösterge de yeni nesillere aracın ne kadar önce üretildiğini hatırlatacak.
 
Setsuna Toyota mühendisi Kenji Tsuji ve Kota Nezu tarafından birlikte tasarlandı. Bu mühendisler 2005 yılında Znug Design, inc. şirketini kullanmadan önce Toyota'nın Tasarım Bölümünde çalıştılar.
 

Gelin ve ona "Merhaba" deyin!

 
12-17 Nisan tarihleri arasında düzenlenen Milan Design Week'e gelirseniz Toyota standını ziyaret etmeyi unutmayın. Size Setsuna'yı tanıtmaktan memnuniyet duyacağız. Şık sedir ağacı panellerine, yumuşak kıvrımlarına hayran kalacaksınız ve beğeni cümleleri kuracaksınız. Kim bilir, belki de ilk görüşte aşık olacaksınız? Hatta bu duygular karşılıklı da olabilir!

Haber ve Etkinlikler

Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı. Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, 13-16 Eylül tarihlerinde Türkiye’de gerçekleştirilecek Dünya Ralli Şampiyonası için tüm hazırlıklarını tamamladı. Toyota, 2018 WRC sezonunun 10’uncu yarışı olan Türkiye Rallisi’ne üç Yaris WRC otomobiliyle katılacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın:

Tamam