Toyota'nın Setsuna Konsept Otomobili

Milan Design Week'de İlk Kez Tanıtılıyor

Yalnızca bir otomobil değil. Hayat boyu dostunuz.

Setsuna-haber

Herhangi bir konsept otomobil değil!

Evet, Setsuna herhangi bir konsept otomobil değil. O kadar farklı, o kadar eşsiz, estetik açıdan o kadar güzel ve öyle harika bir işçiliğe sahip ki, bu aracın hangi gezegende tasarlandığını merak edeceksiniz.

Her şeyden önce, araç ahşaptan yapıldı!

 
Evet, doğru okudunuz. Toyota ahşaptan yapılmış bir araç üretti. Tek bir ahşap tipi de değil, tamamen farklı tam beş tür ağaçtan yapıldı.
Dış panelleri Japon sedirinden, gövdesi ise Japon huş ağacından yapıldı. Toyota zemin için Japon zelkova ağacı (bir karaağaç tipi), gösterge paneli, sürücü koltuğu ve yolcu koltuğu için hintyağı bitkisi yapraklı aralia ve direksiyon simidi için Japon servi ağacı kullanıldı. Tüm bu ahşap öğeler vida ve çiviler ile değil, "okuriari" adlı geleneksel Japon birleştirme tekniği ile birleştirildi. Bu içbükey ve dışbükey bölgeler oluşturulan ve ardından parçaların birleştirildiği bir yöntemdir.

setsuna-haber-02

Neden ahşap?

1908 yılında Model T halkın kullanımına sunulduğunda beri otomobiller ve sahipleri arasında özel bir bağ (kimileri buna gizemli bir bağlantı da demektedir) kurulmuştur.
 
Bu ilişkiyi gururla göstermenin bir yolu da aracınıza isim vermektir. Aracınıza hiç isim verdiniz mi? Araştırmalara göre üç kişiden biri aracına isim verir. Bu şaşırtıcı bir durum değildir. Bazen araçlarımız ailenin bir parçası gibi olurlar.

Bunun ahşap ile ne ilgisi var?

Setsuna insanlar ve araçları arasındaki bu süregelen, sürekli büyüyen ve sürekli gelişen ilişkiyi yansıtmak için ahşaptan yapılmıştır.
Ahşap nefes alan bir malzemedir. Canlı bir organizmadan alınır. Sık sık yaşlı meşe ağaçlarına baktığımızda "Bu ağaç konuşabilseydi kim bilir ne hatıralar anlatırdı!" deriz. Peki ahşap bir otomobil hafıza ve duygularımızı üzerine alabilseydi nasıl olurdu? Sadece bizim değil, aile üyelerimizin ve hatta bizden sonra aracımızı kullanan kişilerinkilerini de? Bu hafızalar zaman içinde aracın yavaş yavaş dönüşmesine neden olsaydı?
Bu durumda bu araç yalnızca bu ailenin üyelerinin kıymetini bileceği yeni bir değer kazanırdı.

Setsuna'nın geliştirilmesindeki ana fikir de budur. Toyota bu nedenle bu araca Setsuna adını verdi, Setsuna Japonca 'an' anlamına gelir. Aracın adı, insanların araçları ile değerli ve uçup giden hatıralar yaşamaları konseptini yansıtmaktadır. Zaman içinde bu ortak hatıralar nedeniyle araçlar sahipleri için değiştirilemez hale gelir.

Muhteşem Setsuna...

Setsuna roadster tipi bir araçtır ve camları yoktur. Ön cam yerine şeffaf reçineden yapılmış bir panel vardır. Halka açık yollarda olmasa da, 45 km/saat hıza çıkabilir. Bir çocuk bile bu aracı kullanmayı öğrenebilir. Ayarlanabilir pedalları ve koltuk konumları bulunmaktadır. Böylece ebeveynler çocuklarına Setsuna'yı sürmeyi öğretirken anı anda sağ taraftan direksiyon ve fren hareketlerine yardımcı olabilirler.
Araç elektrik motoru ile çalışmaktadır ve altı adet 12 Voltluk aküden güç almaktadır. Bunlar ile Setsuna yaklaşık 25 km sürüş menziline sahiptir.

Araç dayanıklı olacak şekilde tasarlanmıştır. İyi bakılırsa TLC'nin de bahsettiği gibi yüz yıl kadar dayanabilir. Kokpit içindeki 100 yıllık gösterge de yeni nesillere aracın ne kadar önce üretildiğini hatırlatacak.
 
Setsuna Toyota mühendisi Kenji Tsuji ve Kota Nezu tarafından birlikte tasarlandı. Bu mühendisler 2005 yılında Znug Design, inc. şirketini kullanmadan önce Toyota'nın Tasarım Bölümünde çalıştılar.

Gelin ve ona "Merhaba" deyin!

12-17 Nisan tarihleri arasında düzenlenen Milan Design Week'e gelirseniz Toyota standını ziyaret etmeyi unutmayın. Size Setsuna'yı tanıtmaktan memnuniyet duyacağız. Şık sedir ağacı panellerine, yumuşak kıvrımlarına hayran kalacaksınız ve beğeni cümleleri kuracaksınız. Kim bilir, belki de ilk görüşte aşık olacaksınız? Hatta bu duygular karşılıklı da olabilir!

Haber ve Etkinlikler

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: