FIBA ve Toyota yetkilileri, 5 kıtadan 16 milli takımın katılımıyla İstanbul ve Ankara’da düzenlenen şampiyonada Toyota’nın turnuvanın resmi aracı oldu. Toyota böylece, 1953 yılından bu yana düzenlenen turnuvanın global sponsorlarından biri olarak spora verdiği önemi bir kez daha ortaya koydu. FIBA Genel Sekreteri ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) Üyesi Patrick Baumann, şampiyonaya Toyota’nın katkısının büyük olduğunu belirterek "Toyota gibi bir dünya lideri ile aynı gemide olmaktan mutluluk duyuyoruz. Toyota’nın spora verdiği önemi zaten biliyorduk. Toyota ile bu turnuva daha da yüksek kalite düzeyine ulaşmıştır" dedi.
FIBA ve Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) dünyada genç kızların ve kadınların basketbola ilgilerinin artması için 2014 FIBA Kadınlar Dünya Basketbol Şampiyonası'nı bir araç olarak gördüklerini de açıkladılar. Bu amaçla şampiyona boyunca çocuklu ailelere, öğrencilere ve okullara uygun fiyatlı bilet sağlandı.