Dünya Şampiyonları İçin

Yeni Bir Dönem

2015 World Endurance Championship (Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'na) Racing iki unvanını savunmak için yeni bir dönemi başlatmaya hazır.

 
toyotadunyasampiyonlari-5

 
2015 World Endurance Championship (Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'na) katılan TOYOTA Racing iki unvanını savunmak için yeni bir dönemi başlatmaya hazır. TOYOTA çok başarılı geçen 2014 sezonunun ardından Dünya Şampiyonası'nı kazanan ilk Japon firma olurken Anthony Davidson ve Sébastien Buemi de sürücüler klasmanında şampiyon oldu.
 
toyotadunyasampiyonlari-1
 
Enerji verimliliğinin kilit bir performans faktörü olduğu bir dönemde TS040 HYBRID sekiz yarışın beşini kazanarak kalitesini herkese ispatladı. Şampiyonayı kazanan otomobili 2015'e hazırlamak için aerodinamik yapı güncellendi, lastik kullanımını optimize etmek için ön tampon çarpışma aksamı ve yeni süspansiyon kinematiğiyle yenilendi ve otomobilin ağırlığı daha da azaltıldı.
 
toyotadunyasampiyonlari-2
 
TS040 HYBRID'te yine kendini kanıtlamış TOYOTA HYBRID System – Racing güç aktarım sistemi kullanılacak. Bu sistem mükemmel termal verimliliğin yanı sıra 1.000 PS'yi aşan toplam maksimum güç sağlıyor. TS040 HYBRID performansı artırmaya yönelik süper kapasitör eklenmesi gibi geliştirmelerle geçen sezon olduğu gibi 6MJ hibrit kategorisinde yarışacak.
 
toyotadunyasampiyonlari-3
 
Takım, her ikisi de bu hafta içinde Paul Ricard'da test edilecek iki farklı aerodinamik paketi hazırladı. Le Mans seçeneği yüksek hızlı La Sarthe pistine daha uygunken sprint paketi arka kanat, motor kapağı ve ön tamponda yapılan değişiklikler sayesinde daha yüksek seviyelerde bastırma kuvveti sağlıyor.
 
toyotadunyasampiyonlari-4
 
Geliştirmeler geçen yılki Le Mans 24 Saat yarışının hemen ardından başladı ve güncellenen otomobil ilk kez 13 Ocak'ta Paul Ricard'da test edildi. Motorland Aragon (iki gün) ve Portimao'daki ileri üç günlük testlerin ardından 2015 TS040 HYBRID bugünkü resmi lansman öncesinde 25.000 km'yi aşkın yol yapmış oldu bile.
 
toyotadunyasampiyonlari-6
 
Hisatake Murata, Genel Müdür, Motor Sporları Birimi Geliştirme Departmanı: “Otomobili daha iyi hale getirmek için güç aktarım sisteminin pek çok alanındaki geliştirmeleri de kapsayan yoğun bir çalışma yaptık. Bu sayede maksimum gücü 1.000 PS'nin üzerine çıkardık ve güç aktarım sisteminin performansını önemli oranda geliştirdik. Bu geliştirme maksimum hibrit enerjiyi geçen sezon olduğundan daha istikrarlı biçimde alabileceğimiz anlamına geliyor. Bu sayede hibrit sistemden özellikle yarış mesafelerinin üstünde ve her turda kesin bir performans artışı görmeyi bekliyoruz. 2015 geliştirmeleri en iyi hibrit otomobili üretme yolunda bir başka adımı ifade ediyor: TS040 HYBRID'in bileşen ve teknikleri TOYOTA yol otomobillerinin geliştirilmesinde kullanılacak.”
 
toyotadunyasampiyonlari-7
 
Pascal Vasselon, Teknik Müdür: “Düzenlemeler neredeyse hiç değişmedi ve 2014 yılındaki performansımız da dikkate alındığında konseptimizi tamamen değiştirmek için bir neden yoktu. Dolayısıyla güncellenen otomobil bir devrim değilse de neredeyse her yerinde bir geliştirme söz konusu. Aynı ailedenmiş gibi görünüyor; ancak parçaların yaklaşık %80'ini yeniden tasarladık. Le Mans diğer pek çok piste kıyasla farklı gereksinimlere sahip olduğundan bu sezon da yüksek ve alçak bastırma kuvveti paketleriyle yarışacağız.
Mevcut düzenlemeler, sürtünmeyi makul düzeyde düşük tutmak için bu paketler arasında daha incelikli değişiklikler gerektiriyor: arka kanat, motor kapağı ve ön tampon değişiklikleri gibi. Şu ana kadar ‘tek otomobilli yarış’ testlerindeki gelişimimizden memnunuz. Ciddi bir yarışa hazır olmak için artık birkaç haftamız kaldı.”

Haber ve Etkinlikler

Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı. Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, 13-16 Eylül tarihlerinde Türkiye’de gerçekleştirilecek Dünya Ralli Şampiyonası için tüm hazırlıklarını tamamladı. Toyota, 2018 WRC sezonunun 10’uncu yarışı olan Türkiye Rallisi’ne üç Yaris WRC otomobiliyle katılacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın:

Tamam