Toyota 70 yıllık tarihini iki sergi ile kutluyor

Toyota, 70. yıldönümünü, Avrupalı otomobil severler için çağdaş sanat ve otomotiv tarihini birleştiren özel bir etkinliğe verdiği destek ile kutluyor. 20 Eylül 2007 – 31 Ocak 2008 tarihleri arasında Fransa’nın Mulhouse kentinde bulunan dünyanın en büyük otomotiv müzesi “Cité de l’Automobile” de gerçekleştiren “Full Beam” adlı sergide, 28 uluslararası sanatçı otomobillerden ilham alarak ürettikleri çağdaş sanat eserlerini sergileyecek. Müzede ayrıca Toyota’nın küçük bir tekstil makineleri üreticiliğinden dünyanın lider otomobil şirketlerinden biri olmasındaki yolculuğunun anlatıldığı ‘Toyota 70’ sergisi de düzenleniyor. Toyota Avrupa sponsorluğu ile gerçekleştirilen Toyota 70 sergisi, Japonya’dan getirilen tarihi Toyota modellerinden oluşuyor.

Toyota Avrupa Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Thierry Dombreval, serginin açılışında, Toyota Avrupa’nın Full Beam sergisine sponsorluk yapmaktan gurur duyduğunu belirtti. Serginin Toyota’nın otomobil tutkusunu ve sanata verdiği desteği göstermek açısından önemli olduğunu ifade eden Dombreal konuşmasında ayrıca, “Kökleri Toyota gibi, tekstilden otomotive uzanan dünyanın bu en ünlü müzesinde otomotiv mirasımızı sergilemekten memnunuz. Bu mükemmel bir birliktelik oldu.” dedi. Full Beam sergisi, resimden heykele, fotoğraftan video’ya uzanan geniş bir yelpazede 50 esere ev sahipliği yapacak. Sergi, dünya üzerinde toplumlarda otomobilin olumlu ve zorlayıcı etkisi ve rollerini araştırıyor.

Toyota 70 sergisinde ise, interaktif gösteriler, video sunumları ve 1966 yılında ilk kez piyasaya çıkarılan ve dünyanın en çok satan arabası haline gelen Toyota Corolla gibi tarihsel araçlar yer alıyor. Sergide ayrıca, Toyota’nın, 10 yıldır lider olduğu devrim niteliğindeki hibrid teknolojisi gibi, otomotiv sektörüne kazandırdığı gelişmeler de yer alacak.

Toyota 70 sergisi, Cité de Automobile, Toyota Otomobil Müzesi ve Japonya’nın Nagoya şehrinde bulunan Toyota Endüstri ve Teknoloji Müzesi’nin özel yardımları ile geçmiş ve mevcut Toyota çalışanları tarafından özel olarak oluşturuldu. Toyota’nın 70. yıl kutlamaları çerçevesinde gerçekleştirdiği bu sponsorluk ile ilgili görüşlerini aktaran Toyota Genel Müdürü İbrahim Orhon, Toyota 70 sergisinin, Toyota’nın otomotiv sektöründe dünya çapında başarısının tarihçesini göstermesi açısından önemli olduğunu belirtirken, otomobilin yalnızca bir araç olmaktan çıkarak artık sanatın da bir konusu ve objesi haline geldiğini ifade etti.

Orhon sergi ile ilgili olarak ayrıca, “Full Beam sergisi, otomotivin insanlar üzerinde ne kadar etkin bir hale geldiğinin göstergesi. Sanatçıların yaratıcılıkları, geleceğin otomobilleri hakkında izleyenlere bir vizyon çizecek. Dünyanın lider otomobil üreticilerinden biri olan Toyota’nın böyle önemli bir sergiyi sahiplenmesi de Toyota’nın vizyonu açısından önemli. Çünkü tüm dünyada en büyük olmak geleceğe yönelik yaratıcı vizyonlardan geçiyor.” şeklinde konuştu.

Haber ve Etkinlikler

Baştan Sona Yenilenen Toyota Yaris Yola Çıktı Baştan Sona Yenilenen Toyota Yaris Yola Çıktı Toyota, sportif tarzıyla segmentine dinamizm getirecek Yeni Yaris'i Türkiye pazarında satışa sundu. Yeni Yaris Hybrid ile birlikte Toyota'nın tüm hibrit ürün gamı tamamen yenilenmiş oldu. Toyota Corolla Sedan'da Yeni Motor Seçeneği Toyota Corolla Sedan'da Yeni Motor Seçeneği Türkiye’de üretilen Toyota Corolla Sedan’ın yeni motor seçeneği olan 1.5L Dynamic Force, Avrupa’daki yeni emisyon standartlarını karşılayacak şekilde geliştirildi. Toyota, Bahreyn'deki Duble Zafer ile Pilotlar Şampiyonu Oldu Toyota, Bahreyn'deki Duble Zafer ile Pilotlar Şampiyonu Oldu TOYOTA GAZOO Racing, 2019-2020 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) sekizinci ve son yarışında da galip gelerek Pilotlar Şampiyonluğu’nu kazanmayı başardı. Toyota'nın Yeni Bayi Yönetimi Direktörü Caner Yüksel Toyota'nın Yeni Bayi Yönetimi Direktörü Caner Yüksel Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş.’de yaklaşık 9 yıl boyunca tecrübe kazanan Caner Yüksel, son olarak 2017 yılında Bayi Satış Operasyonları Müdürü olarak atanmıştı.