Toyota 70 yıllık tarihini iki sergi ile kutluyor

Toyota, 70. yıldönümünü, Avrupalı otomobil severler için çağdaş sanat ve otomotiv tarihini birleştiren özel bir etkinliğe verdiği destek ile kutluyor. 20 Eylül 2007 – 31 Ocak 2008 tarihleri arasında Fransa’nın Mulhouse kentinde bulunan dünyanın en büyük otomotiv müzesi “Cité de l’Automobile” de gerçekleştiren “Full Beam” adlı sergide, 28 uluslararası sanatçı otomobillerden ilham alarak ürettikleri çağdaş sanat eserlerini sergileyecek. Müzede ayrıca Toyota’nın küçük bir tekstil makineleri üreticiliğinden dünyanın lider otomobil şirketlerinden biri olmasındaki yolculuğunun anlatıldığı ‘Toyota 70’ sergisi de düzenleniyor. Toyota Avrupa sponsorluğu ile gerçekleştirilen Toyota 70 sergisi, Japonya’dan getirilen tarihi Toyota modellerinden oluşuyor.

Toyota Avrupa Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Thierry Dombreval, serginin açılışında, Toyota Avrupa’nın Full Beam sergisine sponsorluk yapmaktan gurur duyduğunu belirtti. Serginin Toyota’nın otomobil tutkusunu ve sanata verdiği desteği göstermek açısından önemli olduğunu ifade eden Dombreal konuşmasında ayrıca, “Kökleri Toyota gibi, tekstilden otomotive uzanan dünyanın bu en ünlü müzesinde otomotiv mirasımızı sergilemekten memnunuz. Bu mükemmel bir birliktelik oldu.” dedi. Full Beam sergisi, resimden heykele, fotoğraftan video’ya uzanan geniş bir yelpazede 50 esere ev sahipliği yapacak. Sergi, dünya üzerinde toplumlarda otomobilin olumlu ve zorlayıcı etkisi ve rollerini araştırıyor.

Toyota 70 sergisinde ise, interaktif gösteriler, video sunumları ve 1966 yılında ilk kez piyasaya çıkarılan ve dünyanın en çok satan arabası haline gelen Toyota Corolla gibi tarihsel araçlar yer alıyor. Sergide ayrıca, Toyota’nın, 10 yıldır lider olduğu devrim niteliğindeki hibrid teknolojisi gibi, otomotiv sektörüne kazandırdığı gelişmeler de yer alacak.

Toyota 70 sergisi, Cité de Automobile, Toyota Otomobil Müzesi ve Japonya’nın Nagoya şehrinde bulunan Toyota Endüstri ve Teknoloji Müzesi’nin özel yardımları ile geçmiş ve mevcut Toyota çalışanları tarafından özel olarak oluşturuldu. Toyota’nın 70. yıl kutlamaları çerçevesinde gerçekleştirdiği bu sponsorluk ile ilgili görüşlerini aktaran Toyota Genel Müdürü İbrahim Orhon, Toyota 70 sergisinin, Toyota’nın otomotiv sektöründe dünya çapında başarısının tarihçesini göstermesi açısından önemli olduğunu belirtirken, otomobilin yalnızca bir araç olmaktan çıkarak artık sanatın da bir konusu ve objesi haline geldiğini ifade etti.

Orhon sergi ile ilgili olarak ayrıca, “Full Beam sergisi, otomotivin insanlar üzerinde ne kadar etkin bir hale geldiğinin göstergesi. Sanatçıların yaratıcılıkları, geleceğin otomobilleri hakkında izleyenlere bir vizyon çizecek. Dünyanın lider otomobil üreticilerinden biri olan Toyota’nın böyle önemli bir sergiyi sahiplenmesi de Toyota’nın vizyonu açısından önemli. Çünkü tüm dünyada en büyük olmak geleceğe yönelik yaratıcı vizyonlardan geçiyor.” şeklinde konuştu.

Haber ve Etkinlikler

Toyota Hibrit'teki Liderliğini, Sıfır Emisyonlu Araçlara Taşıyor Toyota Hibrit'teki Liderliğini, Sıfır Emisyonlu Araçlara Taşıyor Toyota, önümüzdeki 10 yıl içinde Avrupa’da toplam pazarda satılacağı öngörülen 45 milyon adetten fazla “0” emisyonlu araç sayısını daha da artırmak için çalışmalarına hız verdi. Toyota Sürdürülebilir Hidrojen Enerjisiyle Eyfel'i Aydınlattı Toyota Sürdürülebilir Hidrojen Enerjisiyle Eyfel'i Aydınlattı Avrupa’nın en ikonik simgesi Eyfel Kulesi bu kez çevreyi simgeleyen yeşile büründü… Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Portekiz Rallisi’nde Elfyn Evans’ın zafere ulaşmasıyla birlikte bu sezondaki üçüncü galibiyetini kutluyor. Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Toyota’nın bu yıl dijital olarak düzenlenecek “Hayalimdeki Araba” Resim Yarışması’na başvurular devam ediyor… Son katılım tarihi 31 Mayıs olan yarışma için kağıtlarınızı ve boyalarınızı hazırlayın…