Toyota’dan Sürücüsüz Otomobil İçin

Büyük Adım

Toyota yeni nesil sürücüsüz araç teknolojisini ilk kez Las Vegas’ta tanıtıyor.

Toyota Araştırma Enstitüsü, gelecek jenerasyon otonom araştırma aracı olan Platform 3.0’ı, Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektronikleri Fuarı’nda (CES) ilk kez tanıtıyor. Toyota CES’te tanıttığı yeni araştırma platformuyla; otonom araçların algılama yeteneklerini artırmaya, algılamayı akıcı bir şekilde yola aktarmaya ve otonom araç teknolojilerinin kolay bir biçimde araçlara entegre edebilme üzerine odaklandı.

/

Bu yılın bahar aylarında başlayacak Platform 3.0 üretimi, Toyota Araştırma Enstitüsü’nün olgunlaşmış otonom araç teknolojisini simgeliyor. Sensörler açısından çok zengin olan otomobil, yoldaki en yüksek algıya sahip araçlardan biri olarak dikkat çekiyor. Lazer ışınlarıyla çalışan Luminar LIDAR sistemiyle 200 metrelik menzile sahip platform, daha önceki platformdan farklı olarak sadece ön tarafı değil, 360 derecelik açıyı tarayabiliyor. Ayrıca yüksek çözünürlüklü LIDAR, karanlıkla görünmesi zor objeleri de algılayabiliyor. Bununla birlikte daha kısa menzilli LIDAR sensörleri ise, aracın dört bir yanına yerleştirildi. Böylece aracın yanından geçen çocukları veya yoldaki engelleri algılayabiliyor.

Sistemi kompakt bir yapıda oluşturan Toyota, sensörleri ve kameraları gizledi. Ayrıca hava şartlarından ve sıcaklıklardan koruyan yeni bir panel oluşturarak, sunroof bölmesindeki alanı akıllıca kullanıp yüksekliği minimuma indirdi.

/
Geleceğin Mobilite Aracı “e- Palette”


Toyota CES’te ayrıca yeni bir mobilite servis iş ortaklığı ve geleceğin mobilitesine karşılık verecek olan konsept araç e-Palette Concept’i de sergiliyor.

/

Bu yeni konsept, Toyota’nın Otonom Mobilite uygulamaları konusundaki vizyonunu yansıtıyor. Tamamen otonom, yeni jenerasyon elektrikli araç, farklı şekilde kişiselleştirilebilecek özelliklere sahip. Konsept, yük taşıma ve araç paylaşımı gibi farklı amaçlar için kullanılabilecek. Üç farklı boyuta sahip e-Palette Concept, amaca göre farklı uzunluklarla tercih edilebilecek. Düz ve geniş kabin alanı, istendiği gibi şekillendirilebilecek. Toyota, e-Palette Concept aracı 2020’nin başlarında Amerika dahil farklı bölgelerde test etmeyi planlıyor. Aynı zamanda 2020’de Tokyo’da gerçekleştirelecek olan Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’na da katkı sağlaması planlanıyor. Bu yeni konsept, Toyota’nın Otonom Mobilite uygulamaları konusundaki vizyonunu yansıtıyor.

Tamamen otonom, yeni jenerasyon elektrikli araç, farklı şekilde kişiselleştirilebilecek özelliklere sahip. Konsept, yük taşıma ve araç paylaşımı gibi farklı amaçlar için kullanılabilecek. Üç farklı boyuta sahip e-Palette Concept, amaca göre farklı uzunluklarla tercih edilebilecek. Düz ve geniş kabin alanı, istendiği gibi şekillendirilebilecek. Toyota, e-Palette Concept aracı 2020’nin başlarında Amerika dahil farklı bölgelerde test etmeyi planlıyor. Aynı zamanda 2020’de Tokyo’da gerçekleştirelecek olan Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’na da katkı sağlaması planlanıyor.

/

Haber ve Etkinlikler

TOYOTA Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda SÜRÜCÜLERİ “KORNA ÇALMAMAYA” DAVET EDİYOR TOYOTA Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda SÜRÜCÜLERİ “KORNA ÇALMAMAYA” DAVET EDİYOR Toyota, 30 Haziran cumartesi ve 1 Temmuz pazar günü yüzbinlerce öğrencinin katılacağı Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) için “Korna çalmayın” çağrısını yineledi. Toyota Yenilikçi Teknolojileri İle Sektöründe Patent Lideri Toyota Yenilikçi Teknolojileri İle Sektöründe Patent Lideri Toyota, yenilikçi teknolojileri ve akıllı çözümleriyle otomotiv sektörüne önderlik etmeyi sürdürüyor. Hibrit ve yakıt hücreli otomobiller konusunda öncü rol üstlenen Toyota sunduğu mobilite çözümleriyle de öne çıkarak üst üste dördüncü yıl ABD’de en çok patent alan otomobil markası oldu. Toyota’nın Üstün Hibrit Teknolojisi Le Mans’ta Tarihi Zafere Ulaştı Toyota’nın Üstün Hibrit Teknolojisi Le Mans’ta Tarihi Zafere Ulaştı Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, dünyanın en zorlu pist yarışlarından biri olan Le Mans 24 Saat’te birinciliği kazanmayı başardı. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) ikinci yarışı olan 24 saatlik Le Mans yarışında Toyota TS050 HYBRID otomobilleri, tarihi bir zafere imza atarak ilk 2 sırayı paylaştı. Toyota, 24 Saatlik Le Mans Yarışında İlk Zaferini Kazanmayı Hedefliyor Toyota, 24 Saatlik Le Mans Yarışında İlk Zaferini Kazanmayı Hedefliyor Toyota, Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) ikinci yarışı olan Le Mans 24 Saat yarışındaki mücadelede zirveyi hedefliyor. Şampiyonanın açılış yarışında ilk iki sırayı alarak büyük bir başarıya imza atan Toyota, 1,000 HP’lik iki TS050 Hybrid yarış aracıyla 86’ncı kez düzenlenen klasik yarışta yer alacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: