1. Toyota Dünyası
  2. Kalite
Ne aramıştınız?
Beyond Zero

 

 

Toyota İçin Kalite: DNA'mız

Yaptığımız Her Şeyin Merkezinde Kalite Vardır
Kaliteyi müşteriler belirler. Görevimiz asla sona ermez.

Müşterilerin Sesi

  • Toyota kalitesinin ne anlama geldiğini bilmek için en önemli şey, müşterilerimizi dinlemektir. Bağımsız görüşleri ve araçları ile yaşadıkları deneyimler, bize kalite hedeflerimizin karşılanıp karşılanmadığını gösterir ve iyileştirme yapmak ve daha da iyi araçlar üretmek için ihtiyacımız olan gerçek bilgileri sağlar.

  • Araçlarımızın güvenilirliği ve araçlarımızın insan hayatında güvenilir ve değerli bir görev oynamaları hakkında çok sayıda etkileyici hikaye paylaşmışlardır. Her zaman müşterilerimizin sesini dinlemeye hazırız ve hem övgüye, hem de eleştiriye eşit miktarda ilgi gösteririz.

Kalite Yaklaşımı

  • Her Zaman Daha İyi Araçlar

    Yaptığımız her işte kaliteye öncelik veririz ve Kaizen ilkesine sadık kalarak sürekli olarak nasıl iyileştirme yapabileceğimizi araştırırız. Böylece müşterilerimize en yüksek kaliteli ürünleri ve hizmetleri sunabiliriz.

  • Tüm çalışanlarımız, düşük kalitenin sürecin bir sonraki aşamasına geçmemesinin ne kadar önemli olduğunu bilir. Böylece sorunları oluştukları anda çözebiliriz ve daha ciddi sorunların ortaya çıkmasını önleriz. Bu yaklaşım araştırma ve geliştirmeden üretime ve satış sonrası hizmetlerimize kadar uzanmaktadır. Dünya çapında kalite etkinliklerimiz, her bölgedeki kalite yöneticileri tarafından yönetilir ve bize sürekli olarak performansı takip etme, öğrenme ve iyileştirmeleri gerçekleştirme imkanı verirler.

Kalite Geçmişi

  • Şirketimiz kurulduğundan beri kaliteyi artırmanın yollarını araştırıyoruz ve uyguluyoruz.

    Üretim yöntemleri daha karmaşık hale geldikçe, araçlar da daha karmaşık hale gelmiştir ve dünya çapındaki müşteri ihtiyaçları ve beklentileri gelişmiştir. Biz de bu süreç boyunca sürekli olarak bilgilerimizi, süreçlerimizi ve ürünlerimizi geliştirerek yaptığımız her işte daha yüksek kalite sunduk.

  • Neredeyse yüz yıllık deneyime sahip olmanın avantajı ile korumaya ve geliştirmeye çalıştığımız uluslararası bir itibara sahip olduk.

Kalite Gelenekleri

  • Günümüzde operasyonlarımız ve ürünlerimizde en yüksek kaliteyi sağlamak için yaptığımız çoğu şey, uzun yıllar boyunca çalışma yöntemimizin bir parçası olmuştur. Bu gelenekler araç üretmeye başlamadan önceki günlerimize kadar dayanmaktadır. Yeni hedefleri yerine getirmek için geliştirmeye ve iyileştirmeye devam ettiğimiz bu geleneklerden gurur duyuyoruz.

  • "İlk Önce Müşteri", "İlk Önce Kalite" ve "Genchi Genbutsu" (Git ve Yerinde Gör) gibi şirketimizin kalite güvence sisteminin arkasındaki temel ilkeler, şirket kurulduğunda geliştirilmiştir. O zamandan beri bu ilkeler sonraki nesillere ve fabrikadan üst yönetime kadar Toyota'nın günümüzdeki tüm kurumsal seviyelerine aktarılmıştır.

  • Yüksek Kalite Müşteri ile Başlar

    Japonya 1969'da araç geri çağırma sistemini uygulamaya aldığından beri, müşterilerimize ilk önceliğimizin işimizin her aşamasında kalite sağlamak olduğunu gösteren çeşitli önemli gazete ilanları verdik. Bu yaklaşım günümüzde de devam etmektedir.

  • Toyota Kalite Güvence Sisteminin Gelişimi

    Günümüzde kullandığımız kalite güvence sistemleri, orijinal Toyoda ailesi kumaş dokuma şirketinin yüz yıldan önce kullandığı yöntemlere dayanmaktadır. Günümüzde, Toplam Kalite Kontrolü sürecimiz sürekli olarak araçlarımızın kalitesini ve güvenilirliğini artırmamıza yardımcı olmuştur.

  • Her Konuda Beş Kez "Neden" Sorusunu Sormak

    Sorunlar bize iyileştirme yapmak için fırsat sunar ve yüksek kaliteyi garanti eder. Bu nedenle bir hata olduğunda kök nedeni tespit etmek, düzeltilmesini ve bir daha olmasının engellenmesini önlemek için önemlidir.