Toyota, 70 yılı aşkın bir süredir güç ve dayanıklılığın simgesi haline gelen Land Cruiser Prado’yu yeniden tasarladı.
Orijinalinin fonksiyonelliğini koruyan Land Cruiser 20’ye, geliştirilmiş bir süspansiyon ve bir dizi farklı gövde tasarımı eklendi. İhracat pazarlarında büyük rağbet gören Land Cruiser 20, Toyota’nın sağlamlığıyla dünya çapında ün kazanmasına yardımcı oldu.
Keskin çizgileri, beyaz tavanı, arkayı çevreleyen camları ve kısa burnuyla dikkat çeken 40 serisi, arazi sürüş performansını daha da iyileştiren iki hızlı transfer kutusuna sahip ilk Land Cruiser modeliydi.
Toyota, 70 serisini geliştirdiğinde 40 serisi 25 yaşındaydı. Öncüllerinden daha zarif ve lüks bir tasarıma sahip olan 70, artık Land Cruiser adıyla özdeşleştirilen arazi sürüş performansını ve dayanıklılığı da koruyordu.
Yolda sürüş dinamiklerini iyileştiren bağımsız bir ön süspansiyona sahip olan çok yönlü 90, Land Cruiser konseptine yeni teknolojilerle güncellik katarak bir dizi benzinli ve dizel motor seçeneğiyle performansı da artırdı.
1997 yılında başlatılan kapsamlı bir geliştirme programının ürünü olan 120, karakteristik Land Cruiser tasarımına bir geri dönüş niteliği taşıyordu. Aracın konsepti, Toyota’nın Avrupa’da faaliyet gösteren gelişmiş tasarım merkezi ED2’nin eseriydi.
2009 yılında pazara sunulan 150 serisi, Land Cruiser efsanesinin temel taşlarından olan benzersiz arazi sürüş performansını birinci sınıf dayanıklılıkla bir araya getirdi. Land Cruiser, bugün de insanlara hayal ettikleri yolcukluklarda eşlik etmeyi sürdürüyor.