Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru

Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai, tek depoyla 1000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha da ileriye taşıdı. Orly’de bulunan HYSETCO hidrojen istasyonundan başlayan sürüş, tek depoyla 1003 kilometre gidilerek tamamlandı.

Güney Paris, Loir-et-Cher ve Indre-et-Loire bölgeleri dahil olmak üzere halka açık yollarda sıfır emisyonlu olarak 1003 kilometreyi tamamlayan Mirai’nin tüketim ve menzil verileri bağımsız otoritelerden tarafından da onaylandı. Böylelikle; hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin sıfır emisyonlu sürüş için uzun mesafelerde en önde gelen çözüm olduğunun altını çizen Toyota, yeni nesil Mirai ile bu iddiasını bir kez daha ortaya koymuş oldu.

/

Rekor denemesi sırasında yeşil hidrojen kullanılırken, 5.6 kg hidrojen depolayabilen Mirai’nin ortalama yakıt tüketimi 0.55 kg/100 km olarak gerçekleşti. Mirai, 1003 kilometrelik yolculuğunu tamamlandıktan sonra, sadece 5 dakika içerisinde yeniden dolduruldu.

Toyota’nın ikinci nesil yakıt hücreli aracı Mirai, düşük tüketiminin yanı sıra daha yüksek performans da sunuyor. Akıcı ve daha dinamik bir tasarıma sahip aracın sürüş dinamikleri daha ileriye taşındı. Bununla birlikte yakıt hücresinin artırılan verimliliği, normal sürüş koşullarında 650 kilometre civarında menzil sunuyor. 1003 kilometrelik rekor menzil ise sürücülerin “çevreci sürüş” tarzıyla ve hiçbir özel teknik kullanılmadan gerçekleştirildi. 1003 km’lik sürüşün ardından Mirai’nin yol bilgisayarında hala 9 kilometrelik menzil daha bulunuyordu.

/

Toyota, sıfır emisyona giden yolda hidrojen bazlı bir toplum oluşturmak amacıyla hidrojenin kullanım alanlarını ve avantajlarını sergilemeye devam ediyor. Mirai ise, sıfır emisyonlu elektrikli mobilite alanında güvenli ve konforlu sürüşünün yanı sıra artırılmış menzili ve kolay dolum imkanıyla da öne çıkıyor.

Haberler ve Etkinlikler

Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota, 2020’de toplam satış adetleri baz alınarak gerçekleştirilen ortalama emisyonlara göre “en düşük CO2 salımına” sahip marka olarak bir kez daha öne çıktı. JATO verilerine göre 2020 yılında satılan tüm araçların ortalama CO2 emisyonları 97.5 g/km olarak hesaplandı. Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, karbon nötr bir mobilite toplumuna giden yolda hidrojen yakıt hücreli motor geliştirdiğini duyurdu. Toyota Corolla Sport üzerine yapılan bir yarış aracına yerleştirilen motor, ORC ROOKIE Racing adı altında yarışlara katılacak. Toyota Dünyanın İlk Yakıt Hücreli Mobil Kliniği'ne İmza Atıyor Toyota Dünyanın İlk Yakıt Hücreli Mobil Kliniği'ne İmza Atıyor Toyota, hidrojeni kullanarak elektrik üreten dünyanın ilk yakıt hücreli mobil kliniğinin testlerine 2021 yaz aylarından başlanacağını açıkladı. “Mobilite Şirket” olma felsefesinin bu yeni ürünü yakıt hücreli araç için Japon Kızıl Haç Kumamoto Hastanesi ile anlaşma imzalandı. Normal zamanlarda ve afet durumlarında kullanılmak üzere tasarlanacak mobil klinik modeli, küresel ısınmanın önlenmesine yardımcı olmak için CO2 emisyonlarının azaltılmasına da katkıda bulunacak. Toyota Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda “2021 Yılının Dünya Otomobili İnsanı” seçildi. Toyota Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda “2021 Yılının Dünya Otomobili İnsanı” seçildi. Toyota Başkanı ve CEO’su Akio Toyoda “2021 Yılının Dünya Otomobili İnsanı” seçildi. Toyoda’ya takdim edilen bu prestijli ödül, 90’dan fazla seçkin uluslararası gazetecinin yer aldığı Dünya Otomobil Ödülleri jürisi tarafından verildi.