SUPRA

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 4)

Latince'de "yükselen" veya "üzerinde" anlamına gelen Supra, Toyota'nın belki de en ünlü spor aracına verilebilecek son derece uygun bir addır.

Supra'nın Yükselişi

Supra, 1978 yılında Japonya'da Celica XX (başka pazarlarda Celica Supra) adıyla piyasaya sürüldü. Celica'nın yumuşak çalışan 6 silindirli motoru ve lüks tarzı koruyan; ancak daha uzun, daha geniş ve daha güçlü bir modeli olan bu araç Kuzey Amerika'daki büyümekte olan tourer pazarı için mükemmel bir üründü.

1982'de, Supra üçüncü nesil Celica platformuna dayanan keskin yeni görüntüsü ile Avrupa'ya geldi. Agresif ve çıkıntılı tekerlek davlumbazları ve etkileyici açılır tip farları ve halihazırda güçlü motoru ile bakışları üzerine çeken Supra, 80'lerin tasarım ve kültürüne mükemmel uyum sağlıyordu.

/
/
 
/
/

Uzun bir kaput ve akıcı hatlara sahip olan, müşteriler tarafından merakla beklenen dördüncü nesil 1993 model Supra, 2000GT'den aldığı mirasa çok şey borçluydu. Hafif malzemeler (halı tüyleri bile ağırlığı azaltmak için içi boş tasarlanmıştı) mühendislerin ağırlığı önceki modele göre 100 kg kadar düşürebilmelerini sağladı. Supra'nın güçlü çift turboşarjlı 3 litre motorunu da hesaba kattığınızda, inanılmaz sonuçlar elde edildi. Yeni Japon aracı İtalyan ve Alman süper otomobil üreticilerinin uykularını kaçıracaktı.

Supra, efsanevi 24 saatlik Le Mans yarışı, baş döndüren Pikes Peak tırmanışı ve çok sayıda ulusal ve uluslararası şampiyonalarda başarı sağladı. 1995'ten 2003'e kadar devam eden başarılı bir motor sporları geçmişi ile Supra dünya çapında Toyota hayranları, müşterileri, modifiye meraklıları ve motor sporları ile ilgilenen kişiler arasında efsanevi bir konuma geldi. Uluslararası trendler nedeniyle Supra'nın üretimi 2003 yılına sona erdi, ancak dünyada çok sayıda insan Supra ruhunun yakın bir gelecekte tekrar canlandırılmasını ümit ediyor.

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı. Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, 13-16 Eylül tarihlerinde Türkiye’de gerçekleştirilecek Dünya Ralli Şampiyonası için tüm hazırlıklarını tamamladı. Toyota, 2018 WRC sezonunun 10’uncu yarışı olan Türkiye Rallisi’ne üç Yaris WRC otomobiliyle katılacak.

COROLLA

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 5)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın:

Tamam