Supra, 1978 yılında Japonya'da Celica XX (başka pazarlarda Celica Supra) adıyla piyasaya sürüldü. Celica'nın yumuşak çalışan 6 silindirli motoru ve lüks tarzı koruyan; ancak daha uzun, daha geniş ve daha güçlü bir modeli olan bu araç Kuzey Amerika'daki büyümekte olan tourer pazarı için mükemmel bir üründü.
1982'de, Supra üçüncü nesil Celica platformuna dayanan keskin yeni görüntüsü ile Avrupa'ya geldi. Agresif ve çıkıntılı tekerlek davlumbazları ve etkileyici açılır tip farları ve halihazırda güçlü motoru ile bakışları üzerine çeken Supra, 80'lerin tasarım ve kültürüne mükemmel uyum sağlıyordu.
Uzun bir kaput ve akıcı hatlara sahip olan, müşteriler tarafından merakla beklenen dördüncü nesil 1993 model Supra, 2000GT'den aldığı mirasa çok şey borçluydu. Hafif malzemeler (halı tüyleri bile ağırlığı azaltmak için içi boş tasarlanmıştı) mühendislerin ağırlığı önceki modele göre 100 kg kadar düşürebilmelerini sağladı. Supra'nın güçlü çift turboşarjlı 3 litre motorunu da hesaba kattığınızda, inanılmaz sonuçlar elde edildi. Yeni Japon aracı İtalyan ve Alman süper otomobil üreticilerinin uykularını kaçıracaktı.
Supra, efsanevi 24 saatlik Le Mans yarışı, baş döndüren Pikes Peak tırmanışı ve çok sayıda ulusal ve uluslararası şampiyonalarda başarı sağladı. 1995'ten 2003'e kadar devam eden başarılı bir motor sporları geçmişi ile Supra dünya çapında Toyota hayranları, müşterileri, modifiye meraklıları ve motor sporları ile ilgilenen kişiler arasında efsanevi bir konuma geldi. Uluslararası trendler nedeniyle Supra'nın üretimi 2003 yılına sona erdi, ancak dünyada çok sayıda insan Supra ruhunun yakın bir gelecekte tekrar canlandırılmasını ümit ediyor.