Toyota Corolla 50 Yaşında!

Dünyanın en çok tercih edilen otomobilinin hikayesi

Amerika ve Rusya uzayı keşfetme yarışındayken ve Beatles fanları heyecanla bir sonraki hit şarkıyı beklerken; Toyota Yeni Corolla'yı tanıtacağı tarihi lansman için hazırlanıyordu. 40 milyonu aşkın satış adediyle dünyanın en popüler otomobili olan Corolla, bugün önemli bir kilometretaşını daha geride bırakarak üretimde 50. Yılını kutluyor!

İsmini çiçeğin çevresindeki taç yapraklarından alan Corolla, Japonya'nın 1960'larda hızla gelişen ekonomisine karşı insanların değişen ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlandı. Kişisel otomobil ihtiyacının artması, bugün halen geçerli olan bazı temel prensiplerin doğmasını sağladı: Gelişmeye devam et ve tüketiciler hangi ülkede yaşarlarsa yaşasınlar beklentilerini karşıla! "Her Zaman İleriye Doğru" felsefesi, Corolla'nın daima ulaşılabilir, güvenilir ve kullanışlı kalmasını sağladı.
 
İlk nesil Corolla'dan bugünkü Corolla'ya kadar, geride kalan 50 yılın efsanevi modellerini sizin için seçtik.

/
 
Efsane doğdu: 1966-1970

Tatsou Hasegwa liderliğinde, Corolla'yı geliştirecek mühendislerden ve tasarımcılardan herkesin kalbini çalması istendi. Başlangıçta ana prensip, hem görünümüyle hem de sürüşüyle sportif bir otomobil yaratmaktı.
 
Devrim niteliğindeki Corolla; iki kapılı coupe, dört kapılı sedan ve iki kapılı station wagon olmak üzere üç farklı gövde tipi ile satışa sunulurken, dört ileri otomatik şanzıman ve MacPherson süspansiyonlar gibi Japon pazarında o güne kadar görülmemiş birçok öncü teknolojiye ev sahipliği yaptı.

/
/
 
Tamamen Yenilenen Corolla: 1970-1974

İlk jenerasyonun üretiminin sonuna yaklaşırken, Corolla'yı geliştiren mühendisler ve tasarımcılar, ilk jenerasyonun ulaştığı zaferi daha da ileriye taşımakla görevlendirilmişti. İkinci jenerasyon Corolla, bir milyonuncu Corolla'nın üretildiği yıl "Tamamen Yenilenen Corolla" olarak tanıtıldı.’ 
 
İkinci nesil Corolla'nın dış tasarımı hafif kavisli yüzeylerden oluşurken, gövdesinin altındaki daha büyük arka süspansiyon, konforunun ve yol tutuşunun iyileşmesini sağladı. Yenilenen 2T-G motoruyla 1972'de doğan Levin modeli, spor otomobili tutkunlarının ilk tercihi olacaktı..

/
/
/
 
Daha Çevreci Daha Verimli Yeni Corolla: 1974-1979

Üçüncü jenerasyon Corolla'nın doğumu, yeni emisyon düzenlemelerinin hayata geçtiği döneme denk geldi. Yeni Corolla'nın motoru ve egzos sistemi, güncel emisyon düzenlemelerine uyacak şekilde çevreci olarak gelişitrildi. Bu gelişmenin bir sonucu olarak Toyota, bugün de halen kullanılan katalitik konvertör teknolojsinde öncü oldu.
 
Daha temiz ve daha verimli Corolla, o dönemin yeni gelişmelerinden olan rüzgar tüneli teknolojisinden de faydalandı. Bu gelişme ile, Corolla, rüzgarı daha kolay kesecek şekilde tasarlanabildi. Ayrıca malzeme kalitesi ve ergonomi iyileştirilerek, Corolla sürücü ve yolcularının daha konforlu bir şekilde seyahat etmeleri sağlandı.

/
/
 
Rüzgarı Arkasına Alan Corolla: 1979-1983

Dördüncü jenerasyon Corolla, global petrol krizinin ve yeni yeni toparlanan Japon ekonomisinin ışığında iyimser bir yaklaşımla tanıtıldı. Aerodinamik yapının otomobil tasarımında artık önemli bir yere sahip olması, Corolla'yı geliştiren mühendislerin yeni nesil Corolla'nın tasarımını şekillendirmek için rüzgar tünelinde 400 saatin üzerinde mesai yapmasına sebep oldu.
 
Tasarımda radikal değişiklik yapıp Corolla fanlarının beklentilerinden çok farklı olmaması için, Corolla'nın dış tasarımı devrimden çok evrime yönelik oldu. Çizgileri keskinleştirilip, hafif kare bir görünüm sağlandı ve yeni dört bağlantı kollu süspansiyon sayesinde konfor artırıldı. Katı emisyon kurallarını karşılamak için ise yeni 1.8 litrelik dizel motor pazara sunuldu.

/
/
/
 
Bilgisayar Çağında Corolla: 1983-1987

Ürün geliştirmeden sorumlu Fumio Agetsuma, ilk model Corolla gibi, 5. jenerasyon Corolla'nın da yenilikçi ve ilkleri gerçekleştiren bir model olması için çalıştı. Bu vizyon çerçevesinde 5. jenerasyon Corolla, otomotiv alanında mühendislik çalışmalarının bilgisayar desteğiyle yapılan ilk model oldu.
 
Böylelikle, motorun ve gövdenin tasarlanması konusunda zamandan ve kaynaklardan büyük tasarruf sağlandı. Ayrıca, yeni Corolla'da ön tarafta ilk defa yer alan motor ve önden çekişli aktarma düzeni, Toyota mühendislerinin üstün çalışmalarının bir ürünüydü.

/
/
 
Gerçek Kalite Corolla: 1987-1991

6. jenerasyon Corolla'nın üretimindeki ana hedef, yüksek kaliteydi ve kullanıcıların hisleri bu noktada önemliydi. Yeni modelin sadece beklentileri karşılamaması, aynı zamanda yüksek kalitesi ile kullanıcıları heyecanlandırması amaçlanmıştı.  
 
100'den fazla üreticinin ürettiği 2000'den fazla parçada iyileştirme yapıldı ve yeni Corolla çok daha başarılı oldu. Kabin içi gürültü seviyesi düşürüldü, gösterge paneli çevresinde ve kabindeki düğmelerde yumuşak doku malzemeler kullanıldı. Kuşkusuz, bu zamana kadar üretilen en yüksek kalitede Corolla'ya ulaşılmıştı.

/
/
/
 
Ailelerin favorisi Corolla: 1991-1995

7. jenerasyon Corolla, stil sahibi tasarımı, sürüş performansı, güvenlik özellikleri ve dayanıklılığı ile kullanıcıları etkilemeye odaklanmıştı.
 
Mühendisler, detaylara verilen önem ve ailelerin kullanımı için yaratılan geniş iç hacimle, memnuniyeti sağlamaya ve değerli aile anıları ile hatırlanan bir model üretmeye odaklanmışlardı.

/
/
 
Dünyanın En Çok Tercih Edilen Otomobili Corolla: 1995-2000

Çevresel ve ekonomik hususlar, 8. jenerasyon Corolla'yı üreten mühendislerin her daim akıllarındaydı. Ürün geliştirme ekibi, Toyota'nın anavatanındaki durgun ekonominin etkisiyle, "Kullanım ve satın alma maliyetleri daha düşük, aynı zamanda evrene daha az zarar veren bir otomobil" yaratmayı hedeflemişti.
 
Sonuçta Corolla, Japonya'nın en çok satan otomobili oldu. Aynı Corolla, bugüne kadar 22 milyon adetin üstünde satarak dünyanın da en çok tercih edilen otomobili oldu. Bu başarının arkasındaki ana sebep ise düşük kullanım maliyetlerini güvenli, sessiz ve yüksek kaliteli bir gövdede buluşturabilmesiydi.

/
/
/
 
21. yüzyılda Corolla: 2000-2006

İlk defa Avrupa'da tasarlanan, 9. jenerasyon Corolla, 21. yüzyıl standartlarını belirleme misyonu ile şekillendi. Kullanım kolaylığı, sorunsuzluk ve ulaşılabilir olma konularını hala ön planda tutan modelin asıl ayırt edici özelliği ise iç mekan kalitesiydi.  
 
Gösterge panelinde yüksek teknolojili Optitron ekran kullanıldı ve sürüş konforu daha yüksek fiyatlı modellerle yarışacak seviyedeydi.

/
/
 
Global Corolla: 2006-2013

Corolla'nın üretiminin 40. yılı, aynı zamanda yeni bir tasarım dilinin kullanılacağının habercisiydi. 10. jenerasyonun ürün geliştirme lideri, Soichiro Okudaira, gerçekten global bir otomobil üretmeye odaklanmıştı.
 
Yeni Corolla'nın sürüş performansı için Avrupa'daki; kullanışlılık özellikleri için ise Kuzey Amerika'daki en iyi otomobiller örnek alındı. Geliştirme süreci boyunca, mühendisler "5 dakikalık etki" kuralı üzerinde çalıştılar. Bu kurala göre, sürücüler ilk kullandıkları 5 dakika içinde yeni Corolla kalitesindeki gelişimi fark etmeliydi.

/
/
/
 
2013'ten Günümüze

11. jenerasyon Corolla'nın tanıtımı, 40 milyonuncu Corolla'nın üretim bantından inmesi ile aynı döneme rastladı. Yeni Corolla, dünyanın en çok satan otomobiline yaraşır, kendinden emin duruşu, stil sahibi ve yüksek kalitesi ile yollara çıktı. Sunduğu dinamik yeni görünümü, iç mekanda kullanılan üst sınıf malzemeleri, Toyota Touch 2® multimedya sistemi ve yeni güvenlik donanımları ile Yeni Corolla bu tarihe kadar üretilen en gelişmiş Corolla'ydı.

/
/
 

2016'da, yani 50 yıl sonra bile, Corolla kalite ve cazibesiyle hala liderdi. Stil sahibi ön ızgara, LED ön farlar ve alüminyum alaşımlı jantlar dış görünümünü güçlendirirken; geliştirilmiş multimedya sistemi, (Toyota Safety Sense teknolojisi), ve daha ferah iç mekan ile Corolla; içinde zaman geçirmekten hoşlanacağınız ve onun hakkında konuşmak isteyeceğiniz bir model.

/
/

Corolla, bugün dünyanın farklı yerlerindeki 15 farklı Toyota fabrikasında üretiliyor; 150'den fazla ülke ve bölgede satılıyor;
 
Toyota'nın 80 yıllık tarihinde toplam satışlarının beşte birini oluşturuyor. Teknoloji, tasarım ve üstün kalite özellikleriyle dolu zengin geçmişi ile Corolla, orijinal konseptine her daim sadık kaldı. Müşterilerin beklentilerini öngördü ve tam zamanında karşıladı.  
 
İnsanların kullanmaktan keyif alacakları yegane model oldu. Bu ikon, daha çok uzun yıllar yaşayacak. Corolla ile nice yıllara...

Toyota Corolla turns 50

Daha fazla bilgi için tıklayın

E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.