Toyota’nın Hidrojen Teknolojisi

Koşar Adım Geliyor

Uzay ve havacılık endüstrisinin en önemli yakıt türünün başında gelen hidrojenin kara taşıtlarındaki yaygınlığı gün geçtikçe artıyor.

rent-a-toyota

Toyota, geleceğin yakıtları arasında ilk sırada gösterilen hidrojenin kara taşıtlarında da yaygın kullanımının önünü açmak için yatırım yapmaya ara vermeden devam ediyor.

Toyota tarafından geliştirilip 2014 yılından itibaren kullanıma sunulan ilk hidrojen yakıt hücreli otomobil Mirai’nin satışları bugün 7 bin 52 adede ulaştı. Japoncada “Gelecek” anlamı taşıyan Mirai’nin, 2018 yılı ilk 8 aylık satışı ise bin 753 olarak gerçekleşti. Alternatif yakıt teknolojilerini geliştirme yolunda dünyanın ilk seri üretim hibrit modeli Prius’u da 1997 yılında sunan Toyota, o yıl 323 adetlik satış yapmıştı. Bugün ise 12 milyon 500 bin adetlik hibrit satışına ulaştı.

rent-a-toyota

Fosil yakıtların alternatifi olarak sürekli gelişim gösteren hibrit ve elektrikli araçların yanında bir diğer önemli yakıt türü olarak öne çıkan hidrojen bugün dünyada en çevreci ve temiz yakıt olarak biliniyor. İlk kez 2009 yılında geliştirilmeye başlanan hidrojen yakıt hücreli araçlar ile ilgili araştırmalar bütün hızıyla devam ediyor ve birçok ülke 2020’li yıllardan itibaren bu teknolojiye sahip araçların ulaşım başta olmak üzere her alanda kullanmaya başlamak için alt yapılarını da oluşturuyorlar.

Hidrojen kaynağından elektrik üretimini gerçekleştiren bu teknoloji için genel olarak doğalgazdan üretilen hidrojen kullanılıyor. Hidrojen ayrıca CO2 salınım oranı az olan rüzgar, çöp, kanalizasyon çamuru ve sudan da üretilebiliyor. Sadece su buharı salımı yapan yakıt hücresi teknolojisine sahip araçlar ile temiz ve sürdürülebilir çevreci otomobiller üretme konusundaki öncü rolünü devam ettiren Toyota, Mirai ile birlikte Japonya’daki fabrikasında kullanılan yakıt hücreli forkliftler, otobüs, kamyon, jeneratör ve teknesini de tanıtmıştı.

rent-a-toyota

Otomotiv endüstrisinde son 10 yılda 100 çığır açan otomotiv inovasyonu değerlendirilmesinde ilk sırayı alan hidrojen yakıt hücresi ile ilgili çalışmalarına hız veren Toyota, 2020’de yıllık 30 bin adetlik satışa ulaşmayı bekliyor. Bunun yanında dolum istasyonlarının da sayısı her geçen gün artırıyor. 2020’de Almanya’da 100, Kore’de 160, İngiltere’de 65 yakıt hücresi dolum istasyonu kurulması planlanıyor.

Haber ve Etkinlikler

Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota, 2020’de toplam satış adetleri baz alınarak gerçekleştirilen ortalama emisyonlara göre “en düşük CO2 salımına” sahip marka olarak bir kez daha öne çıktı. JATO verilerine göre 2020 yılında satılan tüm araçların ortalama CO2 emisyonları 97.5 g/km olarak hesaplandı. Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, karbon nötr bir mobilite toplumuna giden yolda hidrojen yakıt hücreli motor geliştirdiğini duyurdu. Toyota Corolla Sport üzerine yapılan bir yarış aracına yerleştirilen motor, ORC ROOKIE Racing adı altında yarışlara katılacak. Toyota, Yandex ile Güvenli Sürüş Projesini Başlattı Toyota, Yandex ile Güvenli Sürüş Projesini Başlattı Toyota, Türkiye’de de trafik kazalarını önleme konusunda başlattığı yeni proje ile sosyal sorumluluk yaklaşımına sürücüleri de ortak ediyor. Toyota, İddiasını Meksika Rallisi'nde Ortaya Koyacak Toyota, İddiasını Meksika Rallisi'nde Ortaya Koyacak 2020 Dünya Ralli Şampiyonası’na (WRC) güçlü bir başlangıç yapan Toyota, burada bir yine iddialı sonuçlar elde etmeyi hedefliyor.