Toyota’nın Hidrojen Teknolojisi

Koşar Adım Geliyor

Uzay ve havacılık endüstrisinin en önemli yakıt türünün başında gelen hidrojenin kara taşıtlarındaki yaygınlığı gün geçtikçe artıyor.

/

Toyota, geleceğin yakıtları arasında ilk sırada gösterilen hidrojenin kara taşıtlarında da yaygın kullanımının önünü açmak için yatırım yapmaya ara vermeden devam ediyor.

Toyota tarafından geliştirilip 2014 yılından itibaren kullanıma sunulan ilk hidrojen yakıt hücreli otomobil Mirai’nin satışları bugün 7 bin 52 adede ulaştı. Japoncada “Gelecek” anlamı taşıyan Mirai’nin, 2018 yılı ilk 8 aylık satışı ise bin 753 olarak gerçekleşti. Alternatif yakıt teknolojilerini geliştirme yolunda dünyanın ilk seri üretim hibrit modeli Prius’u da 1997 yılında sunan Toyota, o yıl 323 adetlik satış yapmıştı. Bugün ise 12 milyon 500 bin adetlik hibrit satışına ulaştı.

/

Fosil yakıtların alternatifi olarak sürekli gelişim gösteren hibrit ve elektrikli araçların yanında bir diğer önemli yakıt türü olarak öne çıkan hidrojen bugün dünyada en çevreci ve temiz yakıt olarak biliniyor. İlk kez 2009 yılında geliştirilmeye başlanan hidrojen yakıt hücreli araçlar ile ilgili araştırmalar bütün hızıyla devam ediyor ve birçok ülke 2020’li yıllardan itibaren bu teknolojiye sahip araçların ulaşım başta olmak üzere her alanda kullanmaya başlamak için alt yapılarını da oluşturuyorlar.

Hidrojen kaynağından elektrik üretimini gerçekleştiren bu teknoloji için genel olarak doğalgazdan üretilen hidrojen kullanılıyor. Hidrojen ayrıca CO2 salınım oranı az olan rüzgar, çöp, kanalizasyon çamuru ve sudan da üretilebiliyor. Sadece su buharı salımı yapan yakıt hücresi teknolojisine sahip araçlar ile temiz ve sürdürülebilir çevreci otomobiller üretme konusundaki öncü rolünü devam ettiren Toyota, Mirai ile birlikte Japonya’daki fabrikasında kullanılan yakıt hücreli forkliftler, otobüs, kamyon, jeneratör ve teknesini de tanıtmıştı.

/

Otomotiv endüstrisinde son 10 yılda 100 çığır açan otomotiv inovasyonu değerlendirilmesinde ilk sırayı alan hidrojen yakıt hücresi ile ilgili çalışmalarına hız veren Toyota, 2020’de yıllık 30 bin adetlik satışa ulaşmayı bekliyor. Bunun yanında dolum istasyonlarının da sayısı her geçen gün artırıyor. 2020’de Almanya’da 100, Kore’de 160, İngiltere’de 65 yakıt hücresi dolum istasyonu kurulması planlanıyor.

Haber ve Etkinlikler

Toyota Corolla ve Rav4 Zirveyi Bırakmıyor Toyota Corolla ve Rav4 Zirveyi Bırakmıyor Toyota’nın efsanevi modeli Corolla ile segmentinin doğuşuna öncülük eden RAV4, dünyada en çok tercih edilen araçlar olmayı sürdürüyor. Corolla, 2018 yılının ilk 8 ayında en yakın rakibine 94 bin 182 adet fark atarak hem segmentinde hem de tüm otomotiv sektöründe dünyanın en çok satan modeli olarak öne çıkıyor. Toyota GAZOO Racing 2019 WRC Pilot Kadrosunu Açıkladı Toyota GAZOO Racing 2019 WRC Pilot Kadrosunu Açıkladı TOYOTA GAZOO Racing’in, 2019 Dünya Ralli Şampiyonası sezonu için pilot kadrosu belli oldu. 2019 sezonunda, Yaris WRC’nin direksiyonunda, yeni sezonda Tänak ve Latvala’nın yanı sıra, başarılı sürücü Kris Meeke de yer alacak. Toyota önümüzdeki yıl da yapılacak tüm yarışlara üç Yaris WRC ile katılacak. Toyota Hilux’tan 50’nci Yılında Türkiye’ye Özel Versiyon Toyota Hilux’tan 50’nci Yılında Türkiye’ye Özel Versiyon En zor arazi şartlarında bile “Durdurulamaz” kimliği ile efsaneleşen Toyota’nın pick-up modeli Hilux, 50’nci yıldönümünde Türkiye’ye özel bir versiyon sunuyor. Türkiye’de 50’nci yıl anısına satışa sunulan Hilux 4x4 Hi-Cruiser A/T 50.yıl versiyonu yenilikleriyle dikkat çekiyor. Toyota En Değerli Markalar Sıralamasında Liderliği Bırakmıyor Toyota En Değerli Markalar Sıralamasında Liderliği Bırakmıyor Toyota, Interbrand'in her yıl gerçekleştirdiği "Dünyanın En Değerli Markaları” araştırmasında bir kez daha otomotiv kategorisinde zirvede yer almayı sürdürüyor. Global alanda tüm markalar arasında yedinci sırada yer alan Toyota, sadece bir otomobil markası değil bir mobilite şirketi olarak konumunu giderek güçlendirmeye de devam ediyor.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: