1970’lerden Günümüze Toyota Supra Efsanesi

Toyota Supra

Arabaları niye seviyoruz? Yüzlerce hatta binlerce farklı modele, renge, özelliğe sahip arabalara bu düşkünlüğümüz neden dersiniz?

Arabaları niye seviyoruz? Yüzlerce hatta binlerce farklı modele, renge, özelliğe sahip arabalara bu düşkünlüğümüz neden dersiniz?
 
Arabalar ilk olarak ulaşım amacıyla hayatımıza girdi; ancak zaman geçtikçe ve teknoloji geliştikçe arabalar ulaşımdan da öte artık hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Öyle ki araba yarışlarının popülaritesi dünya çapına yayıldı, araç kullanım oranları yıllar içinde inanılmaz derecede arttı, otomotiv markaları kendi fenomenlerini yarattı.

Tozu dumana kattı

 
Fenomen olmuş arabalardan bahsederken Toyota Supra’yı anmadan olmaz.
 
Kullanıcıların sevgisiyle hızla fenomenleşen  Toyota Supra, Toyota’nın en efsanevi araçlarından biridir. İlk olarak 1978 yılında araba severlerle tanışan Toyota Supra, kısa süre içerisinde otomotiv tarihine adını altın harflerle kazıdı. O kadar sevildi ki, filmlerden oyunlara, dizilere kadar birçok yapımda rol aldı. Deyim yerindeyse ‘tozu dumana kattı’.

1978’de başlayan bir macera

 
Toyota Supra’nın müthiş hikayesi, 1978’de başladı. İlk olarak Toyota Cecila temel alınarak geliştirilen Supra, 1986 yılında üçüncü jenerasyonuyla Celica’nın bir parçası olmaktan çıkarak bağımsız bir model olarak sevenlerinin beğenisine sunuldu.
 
İlk jenerasyon, Toyota Cecila’ya çok benzemekle birlikte ondan 130 mm daha uzundu. Peki Cecila’ya bu kadar benzerken neden daha uzundu? Çünkü sıralı 6 silindirli motorun sığması için ön tarafın biraz daha uzatılması gerekiyordu.

İkinci jenerasyon ise 1981 yılının sonunda üretildi. Tamamen yeni baştan tasarlanan Toyota Supra; dünya pazarına ‘Celica Supra’ olarak tanıtılırken, Japonya pazarına ise ‘Celica XX’ olarak tanıtıldı.
 
Üçüncü jenerasyon ise Supra’nın, Celica’dan tamamen ayrıldığı ilk model oldu. 1986’da sevenlerine merhaba dedi. Peki üçüncü nesil Supra’da ne gibi bir değişiklik oldu? Celica ile Supra arasındaki en bariz fark olarak Celica önden çekişli bir otomobil olurken, Supra arkadan itişli olma özelliğini korudu.

Dördüncü jenerasyon ise 1990’lı yıllara gelindiğinde Supra severleri daha fazla bekletmeden 1992 yılında lastiklerini döndürmeye başladı.
 
Dördüncü nesil Supra, tüm Supra araçları içinde en yüksek performanslı olanlarından biridir.
 

Fast and Furious, NFS Underground 2, Gran Turismo…

İlk ortaya çıktığı andan itibaren Toyota Supra’nın kendi hikayesini yazdığını ve hatta kendi başına bir fenomen olduğunu söylesek hiç de abartmış olmayız. Güçlü motoru ve etkileyici tasarımı ile kısa sürede kendi fanlarını yaratan Supra, özellikle dördüncü nesil araçlarının çok zor beygir güçlerini dahi kaldırabilmesiyle adeta bir efsaneye dönüştü.

Spor araba sevenlerin Supra’ya tutkuyla bağlı olması elbette tesadüf olamaz. Tüm bu eşsiz özellikleriyle Toyota Supra, filmlerden dizilere, oyunlara kadar birçok yapımda karşımıza çıktı. Araba severlerin favori filmlerinden olan The Fast and Furious filminde başrole sahip olan Toyota Supra, oyun dünyasının yapı taşlarından NFS Underground 2 ve Gran Turismo oyunlarında da yer aldı.
 
2002 yılına kadar Japonya’da üretimi devam eden Toyota Supra’nın üretimi 2002 yılından sonra durmuş olmakla birlikte hala sokaklarda Toyota Supra’ları görmek mümkün.

 
1986_Toyota_Supra__mid
 

Supra Toyota Kirmizi 2


Supra Toyota Kirmizi

Toyota Supra Siyah

Haber ve Etkinlikler

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: