E-Broşür Başvuru Merkezi Bayimizi Bulun Test Sürüşü Fiyat Listesi

1970’lerden Günümüze Toyota Supra Efsanesi

Toyota Supra

Arabaları niye seviyoruz? Yüzlerce hatta binlerce farklı modele, renge, özelliğe sahip arabalara bu düşkünlüğümüz neden dersiniz?

Arabaları niye seviyoruz? Yüzlerce hatta binlerce farklı modele, renge, özelliğe sahip arabalara bu düşkünlüğümüz neden dersiniz?
 
Arabalar ilk olarak ulaşım amacıyla hayatımıza girdi; ancak zaman geçtikçe ve teknoloji geliştikçe arabalar ulaşımdan da öte artık hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Öyle ki araba yarışlarının popülaritesi dünya çapına yayıldı, araç kullanım oranları yıllar içinde inanılmaz derecede arttı, otomotiv markaları kendi fenomenlerini yarattı.
 

Tozu dumana kattı

 
Fenomen olmuş arabalardan bahsederken Toyota Supra’yı anmadan olmaz.
 
Kullanıcıların sevgisiyle hızla fenomenleşen  Toyota Supra, Toyota’nın en efsanevi araçlarından biridir. İlk olarak 1978 yılında araba severlerle tanışan Toyota Supra, kısa süre içerisinde otomotiv tarihine adını altın harflerle kazıdı. O kadar sevildi ki, filmlerden oyunlara, dizilere kadar birçok yapımda rol aldı. Deyim yerindeyse ‘tozu dumana kattı’.
 

1978’de başlayan bir macera

 
Toyota Supra’nın müthiş hikayesi, 1978’de başladı. İlk olarak Toyota Cecila temel alınarak geliştirilen Supra, 1986 yılında üçüncü jenerasyonuyla Celica’nın bir parçası olmaktan çıkarak bağımsız bir model olarak sevenlerinin beğenisine sunuldu.
 
İlk jenerasyon, Toyota Cecila’ya çok benzemekle birlikte ondan 130 mm daha uzundu. Peki Cecila’ya bu kadar benzerken neden daha uzundu? Çünkü sıralı 6 silindirli motorun sığması için ön tarafın biraz daha uzatılması gerekiyordu.
 
İkinci jenerasyon ise 1981 yılının sonunda üretildi. Tamamen yeni baştan tasarlanan Toyota Supra; dünya pazarına ‘Celica Supra’ olarak tanıtılırken, Japonya pazarına ise ‘Celica XX’ olarak tanıtıldı.
 
Üçüncü jenerasyon ise Supra’nın, Celica’dan tamamen ayrıldığı ilk model oldu. 1986’da sevenlerine merhaba dedi. Peki üçüncü nesil Supra’da ne gibi bir değişiklik oldu? Celica ile Supra arasındaki en bariz fark olarak Celica önden çekişli bir otomobil olurken, Supra arkadan itişli olma özelliğini korudu.
 
Dördüncü jenerasyon ise 1990’lı yıllara gelindiğinde Supra severleri daha fazla bekletmeden 1992 yılında lastiklerini döndürmeye başladı.
 
Dördüncü nesil Supra, tüm Supra araçları içinde en yüksek performanslı olanlarından biridir.
 

Fast and Furious, NFS Underground 2, Gran Turismo…

 
İlk ortaya çıktığı andan itibaren Toyota Supra’nın kendi hikayesini yazdığını ve hatta kendi başına bir fenomen olduğunu söylesek hiç de abartmış olmayız. Güçlü motoru ve etkileyici tasarımı ile kısa sürede kendi fanlarını yaratan Supra, özellikle dördüncü nesil araçlarının çok zor beygir güçlerini dahi kaldırabilmesiyle adeta bir efsaneye dönüştü.
 
Spor araba sevenlerin Supra’ya tutkuyla bağlı olması elbette tesadüf olamaz. Tüm bu eşsiz özellikleriyle Toyota Supra, filmlerden dizilere, oyunlara kadar birçok yapımda karşımıza çıktı. Araba severlerin favori filmlerinden olan The Fast and Furious filminde başrole sahip olan Toyota Supra, oyun dünyasının yapı taşlarından NFS Underground 2 ve Gran Turismo oyunlarında da yer aldı.
 
2002 yılına kadar Japonya’da üretimi devam eden Toyota Supra’nın üretimi 2002 yılından sonra durmuş olmakla birlikte hala sokaklarda Toyota Supra’ları görmek mümkün.
 
 
1986_Toyota_Supra__mid
 

Supra Toyota Kirmizi 2

Supra Toyota Kirmizi

Toyota Supra Siyah
E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.