Sıkça Sorulan Sorular

Toyota Hybrid

Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid TS, Prius, RAV4 Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid modellerinde aküyü şarj etmek için fişe takmanıza gerek yoktur. Akü siz aracınızla hareket halindeyken kendiliğinden şarj olur.

Hibrit Nedir?

Hibrit ne demek?

Hibrit, kelime anlamı olarak “melez” demektir. Otomotiv özelinde bakarsak, iki farklı güç kaynağının bir arada kullanılmasını ifade etmek için kullanılır.

Hibrit araç nedir?/Bu araç elektrikli mi?

Toyota Hybrid modelleri, hem elektrikli hem de benzinli motora sahip olan ve kendi kendini şarj edebilen modellerdir. Ayrıca, sürüş koşullarına göre sadece elektrik motorunun gücünden faydalanarak ya da benzin ve elektrik motorlarını beraber kullanarak hareket edebilir. Sessiz ve konforlu sürüşü, çok düşük yakıt tüketimi ile sağlarken çevreyi de daha az kirletir.

Bir de “plug-in hybrid” diye bir tanım gördüm. Farkı nedir?

“Plug-in hybrid” daha yüksek kapasiteli hibrit aküsü kullanarak elektrik motoru ile gidilebilecek mesafenin arttırıldığı ve elektrik şebekesinden de şarj edilebilen sistemdir. Daha yüksek kapasiteli, pahalı hibrit aküsü kullanımı ve harici şarj tesisatı gibi ilave donanımlar, araç maliyetini olumsuz etkilemektedir. Toyota’nın “Plug-in hybrid” sistemine sahip modelleri olmasına karşın şu an Türkiye pazarına sunulmamaktadır.

Hibrit Araç Nasıl Çalışır?

Hibrit araç nasıl çalışıyor?

Toyota Hybrid Sistemi (Toyota Hybrid Synergy Drive), hibrit aküsü ile çalışan elektrik motoru ve benzin ile çalışan motoru uyum içerisinde kullanır. Elektrik motoru ve benzinli motor aracı aynı anda veya tek başlarına hareket ettirebilir. Bu akıllı sistem, maksimum verimliliği sağlamak için hangi motorun ne zaman çalışacağına otomatik olarak kendisi karar verir. Diğer bir önemli özelliği de aracın kendi kendini şarj edebilmesidir.   Sonuç olarak, Toyota Hybrid Sistemi ile;
  • Sessiz ve konforlu bir sürüş
  • Çok düşük yakıt tüketimi
  • Çok düşük zararlı egzoz gazları salımı (CO2 ,diğer zararlı gazlar ve Partikül Madde) sağlanır.

Kendi kendisini nasıl şarj edebiliyor?

Araç frenlemelerde hibrit aküsünü güçlü bir şekilde şarj eder. Frenleme ile şarj etme imkânı yok ise, mesela sıkışık trafikte kalma durumu gibi, benzinli motor sadece hibrit aküsünü şarj etmek için (kritik seviyenin biraz üzerinde olacak kadar) devreye girer.

Frenleme sırasında hibrit aküsü (batarya) nasıl şarj oluyor?

Rejeneratif (üretken) frenleme sistemi sayesinde, yavaşlamak için fren pedalına bastığınızda, tekerleklerin dönüşü ile oluşan hareket enerjisi, jeneratör vasıtasıyla elektrik enerjisine çevrilir. Elektrik üretilebilmek için harekete geçen jeneratör, uyguladığı direnç ile aracın yavaşlamasını da sağlar. Frenleme gücünün ne kadarının jeneratör direncinden, ne kadarının disk ve balatalardan sağlanacağı ise elektronik olarak ayarlanır. Eğer hibrit aküsü tamamen dolu ise, daha fazla şarj olamayacağı için, elektrik üretimi yapılmaz.

Sadece elektrik ile gidebildiği mesafe (menzil) ne kadar?

Toyota Hybrid modellerinde, hem benzin hem de elektrik motoru olduğu ve araç sürekli olarak sadece elektrik motoru ile hareket etmediği için, elektrikli araçlardaki gibi bir menzil tanımlaması bulunmamaktadır. Bununla beraber, sürüş stilinize ve trafik şartlarına bağlı olarak, şehir içi trafiğinde kat edilen mesafenin veya sürenin yarısına yakın kısmında benzinli motor devreye girmez. Toyota Hybrid modelleri, kullanım şeklinize göre, kalkışlarda ve sürüş esnasında bazı koşullarda sadece elektrik motoru ile hareket edebilir.

Sadece elektrik motoru ile gidebileceği maksimum hız nedir?

İdeal koşullara ve araç modeline göre 50-65 km/sa hıza kadar sadece elektrikli motor ile hareket edebilmektedir. (Yaris Hybrid 50 km/sa, C-HR Hybrid 65 km/sa)

Peki kullanımı zor/karışık mı?

Hayır. Toyota Hybrid modelleri herhangi bir otomatik vitesli araç gibi kullanılır. Farklı motorların devreye girmesi ya da frenleme esnasında hibrit aküsünün (bataryanın) şarj olması gibi tüm operasyonlar otomatik olarak gerçekleşir. Tüm bu işlemler sırasında araçta herhangi bir sarsılma ya da titreşim oluşmaz.

Neden Hibrit?

Sadece elektrik motoruna sahip araçlar daha ekonomik değil mi? Neden hibrit bir araç tercih edeyim?

Sadece yakıt maliyetini düşünürseniz elektrikli araçların daha ekonomik olduğu doğrudur. Ancak, toplam sahip olma maliyetine bakarsanız, elektrikli araçlar çok daha yüksek satın alma fiyatları ve hatta bazı modellerde, satın aldıktan sonra her ay ödemeye devam ettiğiniz akü (batarya) kiraları yüzünden, daha pahalıya gelmektedirler. Bir de elektrikli araçların 4-8 saat arasında değişen şarj süreleri, 100-250 km civarındaki kısa menzilleri ve şarj noktalarının yaygın olmaması, günlük hayat ile uyum sağlamak konusunda pek başarılı olamamalarına sebep olmaktadır.

Benzinli mi, dizel mi, yoksa hibrit bir Toyota modeli mi daha ekonomik/tercih etmeliyim?

Eğer aracınızı ağırlıklı şehir içinde kullanıyor ve çok km yapıyorsanız tercihiniz hibrit model olmalı. Toplamda çok fazla km yapmıyorsanız, hibrit ya da dizel bir model yerine benzinli bir modelini tercih etmeniz doğru olacaktır.

Şehirler arası yollarda hibrit modeller ekonomik değil mi?

Yaris Hybrid: Aracınızı ağırlıklı şehir içinde kullanıyor ve çok km yapıyorsanız tercihiniz hibrit model olmalı. 
Diğer Hibrit Modelleri: Şehir içi veya şehir dışı farketmeksizin çok km yapıyorsanız hibrit model tercih edebilirsiniz.

Neden şehir içi kullanım için dizel motor yerine hibrit’i öneriyorsunuz?

Özellikle çok yoğun trafiğin olduğu, dur-kalkların çok yaşandığı büyük şehirlerde yakıt tüketimleri katalog verilerinden fazla gerçekleşebiliyor. Hibrit araçlarda ise, trafik sıkıştıkça, diğer tip motorlu araçlara göre daha da fazla yakıt tasarrufu sağlanıyor. Hibrit modelleri önermemizin diğer bir önemli sebebi de, sıkışık trafikte sizi yormayan, çok sessiz ve konforlu bir sürüş sağlaması.

Hibrit modelleri en ekonomik şekilde kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyim?

Aslında diğer otomobillerden çok da farklı değil. Ani hızlanmalardan kaçınmak, genel olarak daha sakin bir sürüş stili benimsemek önemli. Önünüzdeki trafiği izleyerek araç kullanmak ve mümkün olduğunca aracınızın tamamen durmasını önlemek de yakıt tüketimini düşürür. Yavaşlamak veya durmak gerektiğinde sert frenden kaçının, fren pedalına hafif bir şekilde ve mümkün olduğunca erken basın. Bu sayede tüm frenlemelerde özellikle yokuş aşağı inişlerde, çok çabuk bir şekilde hibrit aküsünü(batarya) şarj etmeniz mümkün olur.

Hibrit Teknik Sorular

“EV”, “ECO” ve “PWR” düğmeleri ne işe yarıyor?

Hibrit modellerinde 4 farklı sürüş modu mevcut. “EV” (Electric Vehicle/Elektrikli Araç) modunda, araç mümkün olan maksimum derecede elektrikli motor ile hareket etmeye yönlendirilir. Sürüş güvenliği sebebi ile, gaz pedalına fazla basılırsa araç EV modundan çıkar. EV modu, kapalı garajlar ve/veya sessiz sürüşün gerektiği ortamlarda fayda sağlar. “ECO” düğmesi, aracın gaz pedalı hassasiyetini azaltarak ve klima çalışma hızını azaltarak yakıt tüketimini düşürmek konusunda destek olur.

“ECO” modu, azaltılan gaz pedalı hassasiyeti sayesinde, karlı ve buzlu benzeri çok kaygan zeminlerde de güvenli sürüş imkanı sağlar. “PWR” modu (Yaris Hybrid’de bulunmamaktadır) benzinli motor mümkün olduğunca sık devreye alınıp yüksek devirleri kullanmak sureti ile daha performanslı bir sürüş sağlanmaya çalışılır. Eğer hiç bir sürüş modu düğmesine basılmazsa, araç “Normal” sürüş modunda çalışır.

Aracın deposundaki benzin tamamen bitse bile aracı sürebilir miyim?

Hayır. Aracın yakıtı tamamen biter ise, hibrit sistem çalışmayacaktır. Tekrar çalışabilmesi için, en az, düşük yakıt seviyesi ışığını söndürecek kadar benzin takviyesi yapılması gerekir.

Hibrit araçta LPG dönüşümü yapılabilir mi? Internette, Avrupa’da bazı yerlerde bu işlemin yapılabildiğini gördüm..

Yurt dışında bu tür uygulamalar yapanlar var. Bununla birlikte, Toyota’nın bu şekilde bir uygulaması ve/veya araştırması olmadığı için Toyota tarafından tavsiye edilmiyor. LPG uygulamasının olası sonuçları hakkında bir araştırma da mevcut değil.

Toyota Hybrid için neden dizel değil de benzinli motoru tercih ediyor?

Birinci olarak, hibrit araçların geliştirilmesinin amacı çevreyi daha az kirletmek. Araçlardan kaynaklanan çevre kirliliği söz konusu olduğunda genellikle CO2 salımı ön plana çıkıyor. Oysa CO2 ile beraber NOx (Azot oksit ve türevleri) ve PM (Partikül madde) salımları da çevre kirliliğinde etkili.

Benzinli motorlar, dizellere kıyasla çok daha düşük seviyelerde NOx ve PM üretirler. CO2 salımı da hibrit teknolojisi sayesinde düşürüldüğünde, benzin-elektrikli hibrit araç çevreyi çok daha az kirletir. Bir diğer sebep de, benzin-elektrikli’nin daha uyumlu bir kombinasyon olması. Elektrik motorlarının da, dizel motorların da düşük devirleri güçlüdür.

Benzin-elektrikli kombinasyonunda ise düşük süratlerde elektrik motoru kuvvetli ve ekonomik bir çekiş sağlarken, sürat yükseldikçe “Atkinson döngülü/çevrimli” benzinli motor ekonomik bir sürüş sağlar. Ayrıca, dizel-elektrikli’nin daha yüksek araç ağırlığı, yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Son olarak, dizel-elektrikli bir hibrit araç, hem dizel motorun hem de hibrit aksamın ilave maliyeti düşünüldüğünde ekonomik açıdan rasyonel olmayabilir.

Hibrit modellerin şanzıman seçenekleri nelerdir?/Neden düz vites yok?

Hibrit modeller, Toyota Hybrid sisteminin yapısı gereği sadece elektronik kontrollü tam otomatik şanzıman (e-cvt) ile alınabilmektedir.

Neden otomatik vitesi manuel olarak kullanma imkanı yok?

Otomatik vitesli bir aracı manuel olarak kullanmanın en önemli amacı, yavaşlamalarda vitesi manuel olarak küçülterek, aracın motor freni yapmasını sağlamaktır. Hibrit modellerimizde bu fonksiyon, “B” vites konumu ile sağlanır. Bununla beraber, benzinli motorun gücü, e-cvt şanzıman tarafından, kullanım koşullarına göre değişen en ideal oran ile aktarılır.

Otomatik şanzımandaki “B” konumu ne işe yarıyor?

“B” konumu, İngilizce fren anlamına gelen “Brake” ifadesinin kısaltılması olarak kullanılmıştır. Otomatik şanzımanın manuel kullanım imkanı olmadığı için, manuel kullanımda, vites düşürerek yapılan “motor freni” işlevini görür (örneğin dik rampalarda iniş). Araç yavaşlama haricinde “B” konumunda kullanılmamalıdır.

Bir kaza durumunda, aracın su birikintisine girmesi/sele kapılması durumunda, ya da başka herhangi bir şekilde elektrik çarpması riski var mı?

Hayır yok. Herhangi bir kaza durumunda, hibrit sistemde herhangi bir elektrik kaçağı, tahribat(kablo kesilmesi, kopması, kısadevre gibi) olması durumunda, sistem kendisini kapatır ve koruma moduna alır.

Herhangi bir sebepten dolayı, farkında olmadan motor bölmesindeki yüksek voltaj parçalarına dokunursam ne olur?

Yüksek voltaj parçaları her türlü güvenlik önlemi alınarak geliştirilmiştir. Yine de, bu tip parçalara ve kablolara, yaralanma riski olabileceği için dokunulmaması gerekir. Motor bölmesi kontrol edilecek ise, kontağın kapalı (READY ışığının sönmüş) olduğundan emin olunması gerekir.

Hibrit modellerin orijinal lastik ve jant ebatlarını değiştirebilir miyim?

Hibrit modellerin orijinal lastik ve jant ebatlarını, kullanıcı kitaplarında bulunan alternatif ebatlar ile değiştirebilirsiniz. Genellikle daha geniş tabanlı ve dar yanaklı lastikler ile belirli koşullarda aracın yol tutuşunu iyileştirirken, konfor özelliklerinin ve yakıt tüketiminin bir miktar olumsuz etkilenebileceğini unutmayın.

Hibrit modeller ile römork çekebilir miyim/çeki demiri takabilr miyim?

Yaris Hybrid hariç diğer tüm hibrit modellerimizde, kullanıcı el kitaplarında izin verilen ağırlıklara kadar römork çekebilir/çeki demiri takabilirsiniz.

Toyota Hybrid Güvenilirliği

Toyota’nın hibrit araçlarının, diğer markaların çevreci teknolojilerinden farkı nedir/var mıdır?

Otomotiv sektöründe kullanılan hibrit sistemlerin seviyeleri birbirlerinden farklılık gösterir. Toyota Hybrid sistemi “tam hibrit” olarak tanımlanır. Hibritleşmenin temelde 5 kademesi vardır ve Toyota’nın 4. ve 5. kademede (5. kademe hibrit Toyota modeli Türkiye’de satılmamaktadır) hibrit modelleri bulunmaktadır. 
Hibritleşme kademelerini sıralamak gerekirse; 
1-Rölantide motorun durma (Stop&Start) özelliği
2-Fren enerjisi geri kazanım sistemi 
3-Elektrik motoru ile güç takviyesi 
4-Sadece elektrik motoru ile hareket edebilme yeteneği 
5-EV modunda uzatılmış menzil. (Plug-in hybrid)

Çok yeni bir teknoloji olsa gerek. Acaba herhangi bir Toyota modeli kadar dayanıklı/güvenilir mi?

Toyota Hybrid teknolojisi aslında sadece bize yeni geliyor. Dünyanın Toyota Hybrid teknolojisi ile tanışması 1997 yılına kadar gidiyor. Tüm dünyada, 20 yılda 10 milyondan fazla Toyota Hybrid teknolojisine sahip araç satıldı. 2009 yılından itibaren Prius, 2012 yılından itibaren Yaris Hybrid, 2016 yılı itibariyle RAV4 Hybrid ve C-HR Hybrid, 2017 yılı itibariyle Auris Hybrid ve Auris Hybrid TS modellerimiz satılmakta. Şu anda , 90 farklı ülkede 33 farklı hibrit Toyota modeli satılıyor. Hibrit modeller, dayanıklılığı ve güvenilirliği ile meşhur Toyota markasının en sorunsuz modelleri arasında yer alıyor

Türkiye’de şu ana kadar hiç Toyota Hybrid araç satıldı mı?

Tabi ki. 2009 yılından itibaren Prius, 2012 yılından itibaren Yaris Hybrid, 2016 yılı itibariyle RAV4 Hybrid ve C-HR Hybrid, 2017 yılı itibariyle Auris Hybrid ve Auris Hybrid TS modellerimiz satışta. Ve şu ana kadar 5.000’den fazla müşterimiz Toyota Hybrid modellerimizi tercih etmiş durumda.

Toyota Hybrid Ürün Gamı

Toyota’nın başka hangi modellerinde hibrit versiyonlar mevcut?

Dünyanın farklı kesimlerinde, bir çok farklı modelin hibrit versiyonları satılmakta. Türkiye’nin de dahil olduğu Avrupa pazarında hibrit olarak, Prius, Prius+ (7 kişilik MPV),Yaris, Auris, Auris Touring Sports, RAV4 ve C-HR modellerinin hibrit seçenekleri mevcut. Bütün dünyada ise, 90 farklı ülkede 33 farklı hibrit Toyota modeli satılıyor (Ocak 2017). Toyota, 2020 yılına kadar, sattığı her modelin bir de hibrit versiyonunu tanıtmayı planlıyor.

Toyota’nın hibrit bir SUV aracı var mı?

SUV segmentinde RAV4 modelimizde (4x4) ve ilave olarak crossover segmentinde C-HR modelimizde (4x2) hibrit seçenekleri bulunmaktadır. Hibrit teknolojili SUV modelleri, Toyota’nın premium markası olan Lexus’ta da mevcut.

Batarya Soruları

Toyota Hybrid modellerinde bir hibrit aküsü (batarya) var mı?

Bir elektrik motoru barındıran, hibrit ya da elektrikli tüm araçlarda hibrit aküsü/batarya bulunur.

Hibrit aküsü (batarya) nasıl/nereden şarj ediliyor? Şarj işlemi ne kadar uzun sürüyor?

Hibrit aküsünü, elektrikli araçlar gibi harici bir kaynaktan şarj etmenize gerek yoktur. Araç, her frenlemede, sahip olduğu “Rejeneratif (Üretken) Frenleme Sistemi” sayesinde elektrik üretir. Yani diğer bir deyişle araç kendi kendini şarj eder. Bu sistemin diğer bir faydası da, fren balata ve disklerinin aşınmasını %50’ye kadar azaltmasıdır.

Hibrit aküsü (batarya) tamamen biterse ne olur?

Sürüş esnasında hibrit aküsünün tamamen bitmesi söz konusu değildir. Hibrit aküsü enerji seviyesi belirli bir seviyenin altına inerse, araç hareket etmiyor olsa dahi, benzinli motor devreye girerek hibrit aküsünün şarj olmasını sağlar. Hibrit aküsü tam dolu olarak araç park edilse dahi, 1-2 ayda bir en az 30 dk çalıştırılması ya da 15 km kullanılması gerekir. Hibrit aküsünün tamamen deşarj olması ya da benzinli motora ilk hareketi sağlayacak kadar güç sağlamaması durumunda, yetkili servisin hibrit aküsünü şarj etmesi gereklidir. Araç, standart takviye kablosu ve/veya iterek veya çekilerek çalıştırılamaz.

Hibrit aküsü (batarya) nerede?

Şu an satılmakta olan hibrit modellerimizde hibrit aküsü arka koltuk sırasının altına yerleştirilmiştir. Bu şekilde yerleştirilmesinin sağladığı en büyük avantaj, aracın bagaj hacminin küçülmemesidir.

Hibrit Akü (batarya) güvencesi ve ömrü ne kadardır?

Tüm Hibrit modellerimiz, diğer modellerimizde olduğu gibi 3 yıl / 100.000 km süre ile Toyota Onarım Güvence Sistemi ile güvence altındadır. Hibrit araçlarımızda üretimden kaynaklanabilecek mekanik problemlere ilave olarak, Hibrit sistemi (Hibrit Aküsü, Akü Kontrol Modülü, Hibrit Kontrol Modülü, İnvertör ve Konvertör) 5 yıl 100.000 km'ye kadar (önce hangisi dolarsa) Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması altındadır.
****Hibrit sistem kontrolü ilk 5 yıl ücretsizdir. Müşterilerimiz 5 yaşını doldurmuş araçları için 10.yaşına kadar, Kdv dahil 150TL karşılığında 1 yıl / 15.000 km olmak üzere Hibrit Akülerini güvence altına alabilirler. HHC işlemini her yıl yaptırarak hibrit akülerini aynı şekilde toplam 10 yıl boyunca güvence altına almak mümkündür.
Hibrit aküsünün ömrü ise, aracın ekonomik ömrü ile aynı olup, değişimi öngörülen bir parça değildir. Size bir fikir vermesi açısından, özellikle Avrupa ve Amerika’nın büyük ve kalabalık şehirlerinde yoğun bir şekilde kullanılan, Toyota markalı ve Toyota Hybrid teknolojisine sahip taksileri gösterebiliriz. Bu araçlar yüzbinlerce kilometreyi devirmelerine rağmen, orijinal hibrit aküleriyle kullanılmaya devam etmektedirler.

Hibrit aküsünün (bataryanın) fiyatı ne kadar?

Hibrit aküsünün ömrü, aracın ekonomik ömrü ile aynı olup, değişimi öngörülen bir parça değildir. Yine de öngörülemeyen ve/veya sigorta kapsamında olmayan bir durumdan dolayı hibrit aküsünün değiştirilmesi gerekse bile, Toyota Hybrid modellerinde kullanılan Nikel Metal Hidrit akü, diğer markaların hibrit ve elektrikli modellerinin çoğunun kullandığı Lityum İyon akülere göre daha makul bir fiyata sahiptir.

Hibrit aküsü (batarya) dışında normal bir akü var mı?

Hibrit sistem dışında, aracın diğer elektrikli fonksiyonları için 12V akü de bulunur.

Araçtaki hibrit aküsü (batarya) ve/veya hibrit sistem radyasyon yayar mı?

Hayır. Hibrit modellerimizde kullanılan hibrit aküsü ve tüm hibrit sistem, Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından, araç içinde ve dışında herhangi bir radyasyon yaymadığı konusunda sertifikalıdır.

Ne tip hibrit aküsü (batarya) kullanılıyor? Neden Li-ion (lityum iyon) akü/batarya kullanılmıyor?

Satmakta olduğumuz hibrit modellerde, Nikel Metal Hidrit hibrit aküsü kullanılmakta. Lityum iyon yüksek voltaj akülerinin daha fazla enerji depolayabildiği doğru. Ancak Nikel Metal Hidrit hibrit aküleri, Lityum iyon hibrit akülerine göre hem daha dayanıklı, hem daha uzun ömürlü ve hem de daha makul maliyetlidir.

Hibrit sistem (ve/veya hibrit aküsü/batarya), çok soğuk veya çok sıcak hava koşullarında, çalışabiliyor mu/problem oluşur mu?

Hibrit araçlar 20 yıldır dünyanın çok farklı bölgelerinde kullanılmaktadır. Toyota’nın en fazla hibrit araç sattığı ABD’de, aşırı soğuktan, tropik ve çöl sıcağına kadar uzanan farklı iklim kuşaklarında hibrit araçlar sorunsuz bir şekilde kullanımda. Diğer, büyük bir hibrit pazarı olan Avrupa’da, çok soğuk İskandinav ülkelerinden, sıcak Akdeniz iklimine sahip ülkelere kadar hibrit araçlar yaygın bir şekilde (hatta taksi olarak) kullanılıyor.

Yakıt Tüketimi

Bu kadar az yakıt tüketmesinin tek sebebi elektrik motoruna sahip olması mı?

Elektrik motoruna sahip olması ve belirli koşullarda sadece bu motor ile ilerleyebilmesi, hibrit modellerin çok az yakıt tüketmesinin en önemli sebebi. Ancak, elektrik motoruna ek olarak, aracın üzerindeki benzinli motorun, çok az yakıt tüketmesini sağlayacak “Atkinson çevrimi/döngüsü” ile çalışması da çok önemli bir faktör. Ek olarak, motordan güç çeken alternatörün olmaması, klima, direksiyon sistemi ve soğutma suyu pompasının elektrik ile çalışması ve bazı hibrit modellerimizde olan motor ısısını koruma sistemi yakıt tüketiminin daha da azalmasını sağlayan diğer unsurlar.

Yakıt tüketimi rakamları çok düşük gözüküyor. Bu tüketim rakamları ulaşılabilir mi?

Tüm araç üreticileri, kataloglarda yer alan yakıt tüketimi rakamlarını aynı kurallar çevresinde ölçmektedir. Kullanım tarzı, trafik yoğunluğu, yol şartları ve iklimsel değişimler gibi etkenler tüketim rakamlarının katalog verilerinden daha yüksek gerçekleşmesini sağlayabilir. Yine de, Toyota Hybrid modellerimiz, özellikle şehir içi kullanımlarda katalog rakamlarına yakın, çok düşük tüketim değerlerini yakalayabilir.

Sahip Olma Maliyeti : Garanti, Bakım, ÖTV Teşviği ve 2. El

Tüm Toyota Bayileri bu araca servis verebiliyor mu? Bir arıza çıkarsa mağdur olur muyum?

Tüm bayilerimiz hibrit modellerimize servis verebilecek ve gerekli tamirleri yapabilecek eğitimli personele ve ekipmana sahiptir.

Hibrit modeller için “Garanti Extra” satın alabilir miyim?

Evet alabilirsiniz. Üretici garantisi hibrit aksamını 5 yıl boyunca garanti altına aldığı için, Garanti Extra ürünü aracın hibrit aksamı dışında yer alan parçaları kapsamaktadır.

Hibrit modellerde herhangi bir vergi avantajı/teşvik var mı?

2016 yılı Ekim ayından itibaren Türkiye’de hibrit otomobiller için ÖTV teşviği uygulanmaktadır. Bu ÖTV teşviğinden bazı Toyota Hybrid modellerimiz de yararlanmaktadır. Buna göre, 1.8 motora sahip Toyota C-HR Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports ve Prius modellerimizde ve 2.5 lt benzinli motora sahip RAV4 Hybrid modellerimizde ÖTV oranlarında indirim yapılmaktadır. 1.8 lt benzinli motora sahip Toyota C-HR Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports ve Prius modellerimizde, ÖTV matrahı 50.000 TL-80.000 TL olan versiyonlarda, ÖTV oranı %100 yerine %50 olarak alınmaktadır. Yine aynı motor hacmine sahip, ÖTV matrahı 80.000 TL üzerinde olan versiyonlarda ise ÖTV oranı %60 olarak alınmaktadır. 2.5 lt benzinli motora sahip RAV4 Hybrid modelimizde ise ÖTV matrahı 100.000TL ve altı olan modellerde ÖTV oranı %160 yerine %100, ÖTV matrahı 100.000TL üzerinde olan versiyonlarda ise %110 olarak alınmaktadır. 1.5 lt benzinli motora sahip Yaris Hybrid modelimizde herhangi bir vergi teşviği bulunmamasına rağmen, muadil sayılabilecek dizel otomatik B segmenti araçlarla kıyaslandığında oldukça rekabetçi fiyatlarla satılmaktadır.

Hibrit modellerin Yıllık MTV tutarları ne kadar?

Hibrit modellerin yıllık MTV tutarları, aynı motor hacmindeki benzinli ya da dizel araçlar ile aynıdır. Yaris Hybrid’in yıllık 1.035 TL, C-HR Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports ve Prius’un yıllık 1.827 TL ve RAV4 Hybrid’in yıllık 4.317 TL’dir.

Hibrit modellerin bakım periyotları diğer modellerden farklı mı?

Hibrit araçların trafikte kat ettikleri mesafelerde elektrik motorunun desteği ile benzinli motora düşen yüklerin az olması ve sadece Toyota Hybrid araçlara özel Atkinson çevrimi ile benzinli motorun daha az stres altında çalışması gibi faktörler sayesinde, Hibrit araçlarımızın periyodik bakım programı aralıkları, 15.000 km/1 yıl olarak belirlenmiştir.

Hibrit modellerin bakım ücretleri daha pahalı mı?

Hayır. Üstelik Hibrit Sistem Kontrolü sayesinde, ilk 5 yıl boyunca her sene aracın hibrit sistemi ücretsiz olarak detaylı kontrolden geçirilmektedir.

Hibrit modellerin avantajlı olduğu başka bir konu var mı?

Evet var. Rejeneratif (üretken) frenleme sistemi sayesinde, fren disk ve balatalarının aşınması yarı yarıya azalır. Araçta motordan güç çeken alternatör bulunmadığı, klima kompresörü, direksiyon sistemi ve soğutma suyu pompası da elektrikli çalıştığı için, belirli aralıklar ile değişmesi gereken V kayışı bulunmaz. Hibrit modeller otomatik vitesli olduğu için debriyaj baskı ve balata değişimi olmadığını ve periyodik bakımlarının da 15.000 km’de bir gerçekleşeceğini düşünürseniz, aracın bakım giderlerinin oldukça düşük gerçekleşeceğini görebilirsiniz.

Hibrit modelleri ikinci elde rahatlıkla satabilir miyim?

Tabi ki. Aracınızı ikinci el olarak kendiniz satabileceğiniz gibi, bayilerimizden “Xchange by Toyota” hizmetinden faydalanarak satmanız/takasa vermeniz mümkün. Özellikle bayilerimizden aldığımız görüşler, en çok sattığımız hibrit model olan Yaris Hybrid’in çok düşük yakıt tüketimi, başarılı ve konforlu sürüş özellikleri ve şık tasarımı ile ikinci elde herhangi bir Toyota Modeli kadar çok çabuk satılabildiği yönünde.

Aracın fiyatı benzinli modeline göre neden yüksek?

  • Çevreci ve geleceğin teknolojisi 
  • Sessiz ve konforlu bir sürüş deneyimi 
  • Performanstan ödün vermeden yüksek yakıt ekonomisi 
  • Sürüş koşullarına göre yakıt tüketimi, dizel motorlara göre ortalamada benzer, şehir içinde daha da avantajlı 
  • Toyota’nın 20 yıllık tecrübesi ile dünyada öncü konumda olduğu yüksek hibrit teknolojisi 
  • Düşük bakım maliyetleri - Hibrit akü ve aksamı 5 yıl/100.000 km garantili 
  • Hibrit Sistem Kontrolü (HHC) işlemini her yıl yaptırarak hibrit aküsünü toplam 10 yıl boyunca garanti altına almak mümkündür. 
  • Hibrit modeller, dayanıklılığı ve güvenilirliği ile meşhur Toyota markasının en sorunsuz modelleri arasında yer alıyor.

  • Açıklanan bütün avantanjların yanında, 2016 yılı Ekim ayından itibaren Türkiye’de hibrit otomobiller için ÖTV teşviği uygulanmaktadır.

Hibrit araçlarının sürüş performansı nasıldır?

Öncelikle araçta bulunan elektrik motorunun sağladığı yüksek tork sayesinde, kalkışlarda ve ara hızlanmalarda çok başarılıdır. Hibrit modellerimizin maksimum hızları eşdeğer araçlar ile aynı seviyededir.

Hibrit ana sayfasına geri dön

Haber ve Etkinlikler

E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.