Hava Kirletici Emisyonları
NOx, PM, CO ve HC, insan sağlığına zarar veren hava kirleticilerdir.
Bu emisyonlar, Avrupa emisyon yönetmelikleri ile sınırlandırılmıştır.
WLTP, 1 Eylül 2017'de devreye girdi. Ancak AB üreticilerin buna tam olarak uyum sağlaması ve araç müşterilerinin yeni yönteme alışması için bir geçiş sürecine izin verdi. 1 Nisan 2020'de bu geçiş süreci sona erdi. Yani bu ay itibariyle yeni araçların tüm etiketleri, tanıtım amaçlı yazıları ve reklamlarında yalnızca WLTP verileri gösterilmesi gerekiyor. Ayrıca bu veriler artık otoyol vergileri için geçerli CO2 değerlerini de göstermektedir. 2020-2021 vergi yılının başlangıcı olan 6 Nisan 2020'den itibaren, WLTP verileri şirket araçlarının vergilerini belirlemek için kullanılacak.
95 G/KM + Yeni WLTP Yöntemi İle Ölçüm
WLTP sürüş çevrimi, farklı ortalama hızlar ile ilgili dört bölüme ayrılmıştır: düşük, orta, yüksek ve ekstra yüksek. Her bölümde çeşitli sürüş, durma, hızlanma ve frenleme aşamaları vardır. Bu değerlerin ortalaması ise gerçek hayattaki kullanımı daha iyi yansıtan bir litre/kilometre ve CO2 değeri sağlar.
Bu yeni, daha gerçekçi olan çevrimler, önceki yönteme göre tüm testin süresini %50 kadar uzatır ve toplam gidilen süre iki katından fazladır. Maksimum hız artık 80 mil/saat'tir ve ortalama hız %37 daha yüksektir. Ortam sıcaklığı da 14-23°C olarak düzeltilmiştir.
Bu laboratuvar testleri, doğrudan yollardaki kirletici maddeleri ölçen ve araçların gerçek hayatta düşük emisyon üretmesini sağlayan yeni bir Gerçek Sürüş Emisyonları (RDE) testi ile desteklenmektedir.
Etkisine Göre İki Temel Tip Vardır
NOx, PM, CO ve HC, insan sağlığına zarar veren hava kirleticilerdir.
Bu emisyonlar, Avrupa emisyon yönetmelikleri ile sınırlandırılmıştır.
Bir sera gazı olan CO2, doğrudan aracın yakıt tüketimi ile ilişkilidir.
Üreticilerin tüm filolarında uymaları gereken, uymadıkları halde büyük cezalar alabilecekleri ortalama CO2 seviyeleri vardır.
Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi
Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü
Yeni WLTP standartları, 40 yılı aşkın süredir kullanılan eski NEDC sistemine göre, araçları günlük kullanıma daha uygun testlere tabii tutara, yakın tüketimini ve emisyon değerlerini gerçek sürüş koşullarına çok daha yakın bir şekilde yakalamayı sağlar.