Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü:

Toyota GR Supra

2019 yılı için üretilen 900 adet Supra tükendi, 2020 yılında ise Supra’ya sahip olmak isteyen 2 bin kişi şimdiden sıraya girdi…

/

Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. “Safkan bir spor otomobil” olarak nitelendirilen GR Supra Toyota’nın geçmiş Supra nesilleri ve orijinal 2000GT spor otomobilinin mirasından izler taşıyor.

/

Gücü, çevikliği, hassas yol tutuşu, düşük ağırlık merkezi, kısa aks aralığı, geniş iz açıklığı ve hafif ağırlığını yüksek gövde sertliği ile kombine eden Toyota GR Supra, aynı zamanda Toyota’nın başarılı yarış takımı “TOYOTA GAZOO Racing” tarafından geliştirilen ilk global GR modeli olarak da dikkat çekiyor.

/
Başkan Toyoda istedi, efsane spor otomobil Supra tekrar üretime geçti

Geçtiğimiz yıllarda daha heyecan verici otomobiller üreteceklerini açıklayan Toyota Başkanı Akio Toyoda, geliştirme aşamasından itibaren Supra modeline büyük önem verdi ve testlerini bizzat kendi gerçekleştirdi. Başkan Akio Toyoda, GR Supra’nın önemini ise şu sözlerle değerlendiriyor;

/

“Supra benim için kalbimde yatan eski bir dost gibi. Diğer üreticiler güzel prototiplerini ortaya koyarken ben artık üretimde olmayan eski bir Supra kullanıyordum. O zamanlar Toyota’nın yeni Supra üretme gibi bir planı yoktu. Ama tutkulu Supra fanları gibi, ben de içten içe onun yeniden üretilmesini istiyordum. Yeni GR Supra Nürburgring testleri sırasında doğdu ve kesinlikle daha eğlenceli ve daha iyi bir otomobil oldu.”

/
Toyota’nın Spor Otomobil Mirasına Modern Yorum

Toyota GR Supra ilk bakışta Toyota’nın spor otomobil mirasını taşıdığını çok açık bir şekilde gösteriyor. 2000GT’den ilham alan uzun kaput, kompakt gövde, çift bombeli tavanın yanı sıra önceki jenerasyon Supra’nın ön ve arka tasarımından izler taşıyor. Belirgin arka kanat ve entegre spoyler de Supra’nın dikkat çeken yanları.

/

GR Supra’nın tasarımı, mümkün olan en iyi aerodinamik ve ideal ön/arka ağırlık dengesi gözetilerek elde edilen 1.55’lik “altın oran” ile yapıldı. Ön tasarımda dördüncü jenerasyon Supra’dan esinlenilirken, motoru da soğutan büyük hava girişleriyle desteklenen ön ızgara, tasarıma ayrı bir şıklık getirdi. Arkaya meyilli kabin ise aracın farklı ve sportif duruşunu daha da güçlendiriyor. Toyota GR Supra, Avrupa’da standart olarak hafif ve yüksek sertliğe sahip 19 inç alaşım jantlarla sunuluyor.

/
Kokpit Konseptine Sahip Kabin

Toyota GR Supra’nın dış tasarımı gibi kabini de sıra dışı özelliklere sahip. Sürücüyü tamamen aksiyonun içerisine alan kokpit konsepti, geleneksel GT düzenini, ultra modern fonksiyonlarla buluşturuyor. Supra’ya sürüş heyecanını artırmak amacıyla tek koltuklu yarış otomobillerinden ilham alan oturma tarzı adapte edildi. Alçak, ince ve yatay kokpit görüş açısını daha ileriye taşıyor.

/

Kabinde aynı zamanda yüksek çözünürlüklü 8.8 inç göstergeler, gerekli olan tüm verileri sürücüye net bir şekilde sergiliyor. Yeni Toyota GR Supra’nın yarışlardan esinlenen deri veya Alcanta kaplı deri koltukları her zaman kusursuz destek ve konfor sağlıyor.

/
GR Supra’dan Yüksek Performans

Toyota GR Supra, saf sürüş heyecanını çift salyangozlu turbo beslemeye sahip altı silindirli, 3.0 litre motordan alıyor. 340 HP ve 500 Nm tork üreten bu ünite, sekiz ileri otomatik şanzımanla eşleştirildi. GR Supra, maksimum çekişin sağlandığı Kalkış Kontrol özelliğiyle birlikte 100 km/s hıza sadece 4.3 saniyede erişebiliyor.

/

Direksiyon, gaz pedalı, fren basıncı, motor ve lastik hızı ile yalpa oranı sürekli olarak elektronik kontrol ünitesi tarafından gözlemleniyor. Sağ ve sol tekerleklerdeki tork farkı sürüş şartlarına bağlı olarak esnek ve kesintisiz bir şekilde kontrol ediliyor.

/

Bu sayede virajlarda daha yüksek denge sağlanırken, aynı zamanda viraj çıkışlarında da maksimum çekiş elde ediliyor. Adaptif Değişken Süspansiyon (AVS) sayesinde ise yol yüzeyinde değişimlere göre tepki veriliyor ve sürüş konforu ile performans daha da ileriye taşınabiliyor.

/

GR Supra’da, kırmızı alüminyum Brembo kaliperli, aynı zamanda kurutma ve anti-ısınma fonksiyonları da bulunan, sportif bir fren sistemi yer alıyor. Kurutma fonksiyonu, aracın silecekler çalıştığında belirli aralıklarla fren diskleri otomatik olarak kurutuluyor.

/

Anti-ısınma fonksiyonu ise, yüksek performanslı sürüşlerde disklerin ısınmasıyla otomatik olarak fren basıncının artırılmasını sağlıyor. Daha çevik ve daha dengeli viraj almayı sağlayan Aktif Viraj Asistanı’yla birlikte ABS, Fren Asistanı, Araç Denge Kontrolü, Çekiş Kontrolü ve Yokuş Kalkış Asistanı da GR Supra’da standart olarak sunuluyor.

/
2019 satışları tamamlandı, 2020 yılı için ise 2 bin kişi sırada

2019 yılı içinde teslim edilecek 900 adetlik satış tamamlanırken, 2020 yılında satışa sunulacak araçlar için de 2 bin kişi şimdiden sıraya girdi. Ayrıca, ilk siparişleri veren müşterilere “Supra 900 Kulübü” ile özel ayrıcalıklar da sağlanacak.

/

Supra 900 Kulübü üyeleri, 1’den 900’e kadar kendine ait bir üye numarasına sahip olacak ve bu üstün otomobilleriyle bir dizi özel deneyime davet edilecekler. Bunlar arasında Supra’nın yer alacağı Nürburgring 24 Saat yarışı ve Goodwood Hız Festivali gibi etkinlikler bulunurken, aynı zamanda üyelere özel hediyeler de gönderilecek.

/

Haber ve Etkinlikler

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak. Toyota’nın WEC Pilotu Fernando Alonso, Motorsporları Macerasına Farklı Disiplinlerde Devam Edecek Toyota’nın WEC Pilotu Fernando Alonso, Motorsporları Macerasına Farklı Disiplinlerde Devam Edecek Toyota’nın Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda yarışan takımı Toyota Gazoo Racing ile Le Mans 24 Saat dahil olmak üzere birçok zafere ve pole imza atan Alonso, koltuğunu gelecek sezondan itibaren bir başka WEC şampiyonu ve eski F1 pilotu olan Brendon Hartley’e bırakıyor.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: