MR2

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 6)

1984 model MR2, aslında önceki Sports 800 gibi keyifli ve aynı zamanda yakıt tasarrufu sunan bir araç üretme amacına sahip 1976 tarihli bir tasarım projesinden türetilmişti. İlerleyen yıllarda orijinal konseptin yaklaşımı bir spor araca dönüştü ve sonuçta "Midship Runabout 2-seater" modeli ortaya çıkarak büyük kardeşleri Celica ve Supra'nın yanında yerini aldı.

Yeni bir nesil için kompakt eğlence

Kompakt gövdesi, kıvrak ve atletik yol tutuşu ile iyi tepki veren motoru olan MR2 (isteğe bağlı T çubuk tavanı sayesinde dış ortam ile bütünleşme hissini söylemeye gerek bile yoktur) müthiş bir eğlence sunuyordu. Motoru ortada bulunan MR2, Japonya'nın ilk ortadan motorlu otomobiliydi ve bu formül ona tüm basında övgüler kazandırdı. Küçük Toyota'ya 1984-85 yıllarında prestijli Japonya Yılın Otomobili ödülleri verildi...

/
/
 
/
/

Beş yıldan uzun süre sonra, ikinci nesil model orijinal modelin ortadan motorlu yapısını ve sürüş keyfini korudu ve aynı zamanda daha üst seviye bir pazara hitap etmeye başladı. Daha büyük ve daha egzotik görünümlü gövde, yüksek kaliteli iç mekan ve daha kaliteli ve konforlu bir sürüş MR2'nin daha da çekici olmasını sağladı ve bu sağlam temeller ile on yıl gibi inanılmaz bir süre boyunca ikinci nesil MR2'nin satışı ve araca talep sürekli olarak arttı.

Üçüncü ve son nesil aynı ada sahip olsa da (Japonya'da MR-S oldu) bu kesinlikle dolaylı bir değişimdi. Önceki modelin daha büyük, daha olgun kişiliği gitti ve yerine daha küçük, daha hafif ve daha uygun fiyatlı bir üstü açık roadster geldi. Yeni MR2 Roadster sonraki yüzyıl için saf ve dinamik bir spor araçta olması gereken tüm özelliklere sahipti.

MR2, Celica gibi dünya çapında spor araç pazarındaki durgunluktan nasibini aldı ve 2007 yılında üretimi sona erdi. Yirmi üç yıl boyunca üretilen MR2, o kadar çok insanın hayatını etkilemişti ki kolayca unutulmayacaktı.

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı. Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, 13-16 Eylül tarihlerinde Türkiye’de gerçekleştirilecek Dünya Ralli Şampiyonası için tüm hazırlıklarını tamamladı. Toyota, 2018 WRC sezonunun 10’uncu yarışı olan Türkiye Rallisi’ne üç Yaris WRC otomobiliyle katılacak.

GT86

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 7)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın:

Tamam