MR2

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 6

1984 model MR2, aslında önceki Sports 800 gibi keyifli ve aynı zamanda yakıt tasarrufu sunan bir araç üretme amacına sahip 1976 tarihli bir tasarım projesinden türetilmişti. İlerleyen yıllarda orijinal konseptin yaklaşımı bir spor araca dönüştü ve sonuçta "Midship Runabout 2-seater" modeli ortaya çıkarak büyük kardeşleri Celica ve Supra'nın yanında yerini aldı.

Yeni bir nesil için kompakt eğlence

Kompakt gövdesi, kıvrak ve atletik yol tutuşu ile iyi tepki veren motoru olan MR2 (isteğe bağlı T çubuk tavanı sayesinde dış ortam ile bütünleşme hissini söylemeye gerek bile yoktur) müthiş bir eğlence sunuyordu. Motoru ortada bulunan MR2, Japonya'nın ilk ortadan motorlu otomobiliydi ve bu formül ona tüm basında övgüler kazandırdı. Küçük Toyota'ya 1984-85 yıllarında prestijli Japonya Yılın Otomobili ödülleri verildi...

/
/
 
/
/

Beş yıldan uzun süre sonra, ikinci nesil model orijinal modelin ortadan motorlu yapısını ve sürüş keyfini korudu ve aynı zamanda daha üst seviye bir pazara hitap etmeye başladı. Daha büyük ve daha egzotik görünümlü gövde, yüksek kaliteli iç mekan ve daha kaliteli ve konforlu bir sürüş MR2'nin daha da çekici olmasını sağladı ve bu sağlam temeller ile on yıl gibi inanılmaz bir süre boyunca ikinci nesil MR2'nin satışı ve araca talep sürekli olarak arttı.

Üçüncü ve son nesil aynı ada sahip olsa da (Japonya'da MR-S oldu) bu kesinlikle dolaylı bir değişimdi. Önceki modelin daha büyük, daha olgun kişiliği gitti ve yerine daha küçük, daha hafif ve daha uygun fiyatlı bir üstü açık roadster geldi. Yeni MR2 Roadster sonraki yüzyıl için saf ve dinamik bir spor araçta olması gereken tüm özelliklere sahipti.

MR2, Celica gibi dünya çapında spor araç pazarındaki durgunluktan nasibini aldı ve 2007 yılında üretimi sona erdi. Yirmi üç yıl boyunca üretilen MR2, o kadar çok insanın hayatını etkilemişti ki kolayca unutulmayacaktı.

Haberler ve Etkinlikler

TOYOTA GAZOO Racing Türkiye Rallisi'ne Hazır TOYOTA GAZOO Racing Türkiye Rallisi'ne Hazır Toyota’nın WRC’de yarışan TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, 18-20 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek Türkiye Rallisi’nde yine podyumu hedefliyor. Toyota ve Yandex'in Projesi Devam Ediyor Toyota ve Yandex'in Projesi Devam Ediyor Toyota ve Yandex'in tarfik kazalarını önlemek için birlikte geliştirdiği ancak pandemi nedeniyle ara verilen güvenli sürüş projesi kaldığı yerden devam ediyor. Stevie Stevie "Altın ve Gümüş Ödüller" Bir Kez Daha Toyota'nın Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş., İnsan Kaynakları alanında dünyanın en prestijli ödülü olarak gösterilen “Stevie” de Altın ve gümüş ödüllerini kazandı. Toyota, WRC 2020'ye Zaferle Devam Etmeyi Hedefliyor Toyota, WRC 2020'ye Zaferle Devam Etmeyi Hedefliyor Toyota’nın Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan takımı TOYOTA GAZOO Racing, 2020 FIA Dünya Ralli Şampiyonası’na bıraktığı yerden devam etmeyi hedefliyor.
GT86
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 7
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için internet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız internet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.