MR2

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 6)

1984 model MR2, aslında önceki Sports 800 gibi keyifli ve aynı zamanda yakıt tasarrufu sunan bir araç üretme amacına sahip 1976 tarihli bir tasarım projesinden türetilmişti. İlerleyen yıllarda orijinal konseptin yaklaşımı bir spor araca dönüştü ve sonuçta "Midship Runabout 2-seater" modeli ortaya çıkarak büyük kardeşleri Celica ve Supra'nın yanında yerini aldı.

Yeni bir nesil için kompakt eğlence

Kompakt gövdesi, kıvrak ve atletik yol tutuşu ile iyi tepki veren motoru olan MR2 (isteğe bağlı T çubuk tavanı sayesinde dış ortam ile bütünleşme hissini söylemeye gerek bile yoktur) müthiş bir eğlence sunuyordu. Motoru ortada bulunan MR2, Japonya'nın ilk ortadan motorlu otomobiliydi ve bu formül ona tüm basında övgüler kazandırdı. Küçük Toyota'ya 1984-85 yıllarında prestijli Japonya Yılın Otomobili ödülleri verildi...

/
/
 
/
/

Beş yıldan uzun süre sonra, ikinci nesil model orijinal modelin ortadan motorlu yapısını ve sürüş keyfini korudu ve aynı zamanda daha üst seviye bir pazara hitap etmeye başladı. Daha büyük ve daha egzotik görünümlü gövde, yüksek kaliteli iç mekan ve daha kaliteli ve konforlu bir sürüş MR2'nin daha da çekici olmasını sağladı ve bu sağlam temeller ile on yıl gibi inanılmaz bir süre boyunca ikinci nesil MR2'nin satışı ve araca talep sürekli olarak arttı.

Üçüncü ve son nesil aynı ada sahip olsa da (Japonya'da MR-S oldu) bu kesinlikle dolaylı bir değişimdi. Önceki modelin daha büyük, daha olgun kişiliği gitti ve yerine daha küçük, daha hafif ve daha uygun fiyatlı bir üstü açık roadster geldi. Yeni MR2 Roadster sonraki yüzyıl için saf ve dinamik bir spor araçta olması gereken tüm özelliklere sahipti.

MR2, Celica gibi dünya çapında spor araç pazarındaki durgunluktan nasibini aldı ve 2007 yılında üretimi sona erdi. Yirmi üç yıl boyunca üretilen MR2, o kadar çok insanın hayatını etkilemişti ki kolayca unutulmayacaktı.

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Otomotiv Gazetecileri Derneği üyesi 74 gazetecinin oylarıyla; Türkiyede Yılın Otomobili Efsane "Corolla" Otomotiv Gazetecileri Derneği üyesi 74 gazetecinin oylarıyla; Türkiyede Yılın Otomobili Efsane "Corolla" Otomotiv Gazetecileri Derneği üyesi 74 gazetecinin oylarıyla; Türkiyede Yılın Otomobili Efsane "Corolla" Toyota, Hibrit Araçlara Yönelik Yaklaşık 24 Bin Patenti Ücretsiz Kullanıma Açıyor Toyota, Hibrit Araçlara Yönelik Yaklaşık 24 Bin Patenti Ücretsiz Kullanıma Açıyor Dünyada hibritin öncüsü olan Toyota, hibrit teknolojisinin yaygınlaşması adına teknik bilgisini ve patentlerini ücretsiz olarak kullanıma açıyor. Emisyonların düşürülmesi ve sürdürülebilir mobiliteyi sağlamak adına diğer firmaların da zaman, para ve kaynaklarını verimli kullanılmasına katkı sağlamayı hedefleyen Toyota, 24 bine yakın patenti ücretsiz bir şekilde kullanıma sunacak. Avrupa Hafif Ticari Araç Segmentinin Yeni Oyuncusu Toyota Proace City Avrupa Hafif Ticari Araç Segmentinin Yeni Oyuncusu Toyota Proace City Toyota, Avrupa’nın hafif ticari araç segmentine tamamen yeni Proace City ile iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Tamamen yeni Toyota Proace City, 30 Nisan'da İngiltere'nin Birmingham kentindeki 2019 Ticari Araç Fuarı’nda ilk kez tanıtılacak. Toyota ile Geleceğin Otomobillerini Hayal Ettiler Toyota ile Geleceğin Otomobillerini Hayal Ettiler Toyota tarafından düzenlenen uluslararası “Hayalimdeki Araba Resim Yarışması” nın Türkiye seçmelerinde dereceye girenler belli oldu!

GT86

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 7)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: