GT86

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 7

2011 yılında GT86'nın piyasaya sürülmesi, spor araç hayranları ve Toyota meraklıları için sevindirici bir gelişmeydi. Geçmiş yıllarda MR2, Celica veya Supra gibi modeller olmadığından dolayı beklentileri karşılanmadığı için, GT86'nın ruhu tam olarak uzun süredir bekledikleri şeydi.

Saf sürüş keyfinin dönüşü

2000GT ve AEA86 gibi Toyota'nın geçmişteki spor araç efsanelerinden ilham alan tutkulu tasarımcı ve mühendis ekibi, sürüş keyfini en saf haliyle sunmaya kararlıydı ve GT86 ile klasik spor araç deneyimini yeni bir nesle sundu. Spor araç konusunda başarılı olmasını sağlayan kanıtlanmış özellikleri sürdüren önden motorlu ve arkadan itişli GT86'nın 2 litre boxer motoru ve kıvrımlı hatları, geçmişteki sürücüye odaklı Toyota'ların en iyi özelliklerini günümüze taşımıştır.

GT86 arka tekerlekleri çalıştıran yüksek devirli benzinli motoru, düşük ağırlık merkezi ve hafif gövdesi ile sürücülere müthiş bir yol tutuşu ve etkileyici tepkiler sunmaktadır. Mühendisleri söz verdiği özellikler de tam olarak bunlardır.

GT86-Rear
GT86-Rear
 
GT86-Rear
GT86-Interior

Tasarımı daha da geliştirmek için GT86'nın direksiyon simidinde efsanevi 86 armaları vardır ve egzoz ucunun boyutu bile 86 mm'dir. Bu da motorların 86 mm'lik çap ve strok özelliklerine ve 86'nın geliştirme koduna atıfta bulunmaktadır.

Kendisinden önceki çok sayıda efsanevi Toyota gibi, GT86 da dizginlenemeyen sürüş deneyimi ve basit, ekonomik ve keyifli sürüşe dönmesi ile dünya çapında büyük beğeni topladı. GT86, kanıtlanmış dinamik özellikleri ile dünya çapında çok çeşitli motor sporlarında başarı gösterdi. 2015 yılında, GT86 CS-R3 ralli aracı Dünya Ralli Şampiyonası gibi ralli yarışlarına ekonomik bir giriş seviyesi olarak sunuldu.

Toyota spor araçlarının geleceği

GT86 piyasaya sürüldüğünde, Toyota'nın başkanı Akio Toyoda şirketin yakın geleceği için vizyonunu ifade etti ve şunları söyledi: "Daha iyi araçlar yapmaya devam edeceğiz" ve "sürmesi keyif vermiyorsa onu otomobilden saymayacağız".

Şirketin merkezinde yeni bir hedef ve GT86'da herkesin kolayca görebileceği bu sürücü odaklı yaklaşım ile Toyota'nın zengin geçmişini hayata geçirebilecek gelişmeler olacaktır

Haberler ve Etkinlikler

Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Portekiz Rallisi’nde Elfyn Evans’ın zafere ulaşmasıyla birlikte bu sezondaki üçüncü galibiyetini kutluyor. Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Toyota’nın bu yıl dijital olarak düzenlenecek “Hayalimdeki Araba” Resim Yarışması’na başvurular devam ediyor… Son katılım tarihi 31 Mayıs olan yarışma için kağıtlarınızı ve boyalarınızı hazırlayın… Önemli Duyuru Önemli Duyuru Çeşitli sosyal medya kanalları üzerinde, “Toyota” markasını kullanarak çekiliş yapıldığı, katılım durumunda Toyota Corolla marka araba kazanılacağı yönünde bir mesaj ve link yayınlanmaktadır. Söz konusu mesaj Şirketimiz ile ilgili olmayıp, bu ve benzeri mesajlara itibar edilmemesi önemle duyurulur. Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka TOYOTA GAZOO Racing, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) Hiper Araç çağını başlatan ilk yarışında galibiyet elde etti. 2021 sezonunun ilk mücadelesi olan 6 Saat Spa-Francorchamps yarışında damalı bayrağa ilk ulaşan Dünya Şampiyonu Toyota’nın hibrit hiper aracı GR010 HYBRID oldu.
Gelecek Vizyonu
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 8