GT86

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 7

2011 yılında GT86'nın piyasaya sürülmesi, spor araç hayranları ve Toyota meraklıları için sevindirici bir gelişmeydi. Geçmiş yıllarda MR2, Celica veya Supra gibi modeller olmadığından dolayı beklentileri karşılanmadığı için, GT86'nın ruhu tam olarak uzun süredir bekledikleri şeydi.

Saf sürüş keyfinin dönüşü

2000GT ve AEA86 gibi Toyota'nın geçmişteki spor araç efsanelerinden ilham alan tutkulu tasarımcı ve mühendis ekibi, sürüş keyfini en saf haliyle sunmaya kararlıydı ve GT86 ile klasik spor araç deneyimini yeni bir nesle sundu. Spor araç konusunda başarılı olmasını sağlayan kanıtlanmış özellikleri sürdüren önden motorlu ve arkadan itişli GT86'nın 2 litre boxer motoru ve kıvrımlı hatları, geçmişteki sürücüye odaklı Toyota'ların en iyi özelliklerini günümüze taşımıştır.

GT86 arka tekerlekleri çalıştıran yüksek devirli benzinli motoru, düşük ağırlık merkezi ve hafif gövdesi ile sürücülere müthiş bir yol tutuşu ve etkileyici tepkiler sunmaktadır. Mühendisleri söz verdiği özellikler de tam olarak bunlardır.

GT86-Rear
GT86-Rear
 
GT86-Rear
GT86-Interior

Tasarımı daha da geliştirmek için GT86'nın direksiyon simidinde efsanevi 86 armaları vardır ve egzoz ucunun boyutu bile 86 mm'dir. Bu da motorların 86 mm'lik çap ve strok özelliklerine ve 86'nın geliştirme koduna atıfta bulunmaktadır.

Kendisinden önceki çok sayıda efsanevi Toyota gibi, GT86 da dizginlenemeyen sürüş deneyimi ve basit, ekonomik ve keyifli sürüşe dönmesi ile dünya çapında büyük beğeni topladı. GT86, kanıtlanmış dinamik özellikleri ile dünya çapında çok çeşitli motor sporlarında başarı gösterdi. 2015 yılında, GT86 CS-R3 ralli aracı Dünya Ralli Şampiyonası gibi ralli yarışlarına ekonomik bir giriş seviyesi olarak sunuldu.

Toyota spor araçlarının geleceği

GT86 piyasaya sürüldüğünde, Toyota'nın başkanı Akio Toyoda şirketin yakın geleceği için vizyonunu ifade etti ve şunları söyledi: "Daha iyi araçlar yapmaya devam edeceğiz" ve "sürmesi keyif vermiyorsa onu otomobilden saymayacağız".

Şirketin merkezinde yeni bir hedef ve GT86'da herkesin kolayca görebileceği bu sürücü odaklı yaklaşım ile Toyota'nın zengin geçmişini hayata geçirebilecek gelişmeler olacaktır

Haberler ve Etkinlikler

Toyota Yeni A Segmenti Modelini Çekya’da Üretecek | Toyota Toyota Yeni A Segmenti Modelini Çekya’da Üretecek | Toyota Toyota, yeni A segmenti modelini Çekya’da bulunan “Toyota Motor Manufacturing Czech Republic” fabrikasında üreteceğini açıkladı. Detaylar için tıklayın. TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu | Toyota TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu | Toyota TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu. FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir parçası olarak yaklaşık 20 yıldır ilk kez düzenlenen rallide galibiyet Toyota takımının oldu. Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, İtalya Sardunya Rallisi’ni ilk iki sırada tamamladı. Sadunya Rallisi 2021 ile ilgili bilgi almak için tıklayın! Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai, tek depoyla 1000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha da ileriye taşıdı.
Gelecek Vizyonu
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 8