GT86

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 7)

2011 yılında GT86'nın piyasaya sürülmesi, spor araç hayranları ve Toyota meraklıları için sevindirici bir gelişmeydi. Geçmiş yıllarda MR2, Celica veya Supra gibi modeller olmadığından dolayı beklentileri karşılanmadığı için, GT86'nın ruhu tam olarak uzun süredir bekledikleri şeydi

Saf sürüş keyfinin dönüşü

2000GT ve AEA86 gibi Toyota'nın geçmişteki spor araç efsanelerinden ilham alan tutkulu tasarımcı ve mühendis ekibi, sürüş keyfini en saf haliyle sunmaya kararlıydı ve GT86 ile klasik spor araç deneyimini yeni bir nesle sundu. Spor araç konusunda başarılı olmasını sağlayan kanıtlanmış özellikleri sürdüren önden motorlu ve arkadan itişli GT86'nın 2 litre boxer motoru ve kıvrımlı hatları, geçmişteki sürücüye odaklı Toyota'ların en iyi özelliklerini günümüze taşımıştır.

GT86 arka tekerlekleri çalıştıran yüksek devirli benzinli motoru, düşük ağırlık merkezi ve hafif gövdesi ile sürücülere müthiş bir yol tutuşu ve etkileyici tepkiler sunmaktadır. Mühendisleri söz verdiği özellikler de tam olarak bunlardır.

/
/
 
/
/

Tasarımı daha da geliştirmek için GT86'nın direksiyon simidinde efsanevi 86 armaları vardır ve egzoz ucunun boyutu bile 86 mm'dir. Bu da motorların 86 mm'lik çap ve strok özelliklerine ve 86'nın geliştirme koduna atıfta bulunmaktadır.

Kendisinden önceki çok sayıda efsanevi Toyota gibi, GT86 da dizginlenemeyen sürüş deneyimi ve basit, ekonomik ve keyifli sürüşe dönmesi ile dünya çapında büyük beğeni topladı. GT86, kanıtlanmış dinamik özellikleri ile dünya çapında çok çeşitli motor sporlarında başarı gösterdi. 2015 yılında, GT86 CS-R3 ralli aracı Dünya Ralli Şampiyonası gibi ralli yarışlarına ekonomik bir giriş seviyesi olarak sunuldu.

Toyota spor araçlarının geleceği

GT86 piyasaya sürüldüğünde, Toyota'nın başkanı Akio Toyoda şirketin yakın geleceği için vizyonunu ifade etti ve şunları söyledi: "Daha iyi araçlar yapmaya devam edeceğiz" ve "sürmesi keyif vermiyorsa onu otomobilden saymayacağız".

Şirketin merkezinde yeni bir hedef ve GT86'da herkesin kolayca görebileceği bu sürücü odaklı yaklaşım ile Toyota'nın zengin geçmişini hayata geçirebilecek gelişmeler olacaktır

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Toyota’dan 2020 Olimpiyatları İçin Özel Araç Toyota’dan 2020 Olimpiyatları İçin Özel Araç Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’nın önde gelen partnelerinden Toyota, 2020 Tokyo Olimpiyatları için özel bir ulaşım aracı geliştirdi. Toyota Ticari Araç Pazarına “Professional” ile Giriyor! Toyota Ticari Araç Pazarına “Professional” ile Giriyor! Toyota, son 3 yılda yüzde 17 oranında büyüme gösteren Avrupa hafif ticari araç pazarına “Toyota Professional” markası ile giriş yapıyor. Toyota Güneş Paneli Teknolojisi ile Dururken de Şarj Olacak Toyota Güneş Paneli Teknolojisi ile Dururken de Şarj Olacak Toyota Prius PHEV’in tavanına, kaputuna ve bagaj kapağına geliştirilmiş solar güneş panelleri yerleştirildi. Bu sayede araç güneş enerjisi ile şarj olabilecek. Toyota Otonom Sürüş Teknolojisini Trafiğe Çıkarttı Toyota Otonom Sürüş Teknolojisini Trafiğe Çıkarttı Toyota otonom sürüş konusunda yaptığı çalışmalarını tüm hızıyla sürdürürken, gelişmiş otonom araçlarıyla test sürüşlerine Avrupa yollarında başladı.

Gelecek Vizyonu

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 8)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: