GT86

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 7)

2011 yılında GT86'nın piyasaya sürülmesi, spor araç hayranları ve Toyota meraklıları için sevindirici bir gelişmeydi. Geçmiş yıllarda MR2, Celica veya Supra gibi modeller olmadığından dolayı beklentileri karşılanmadığı için, GT86'nın ruhu tam olarak uzun süredir bekledikleri şeydi

Saf sürüş keyfinin dönüşü

2000GT ve AEA86 gibi Toyota'nın geçmişteki spor araç efsanelerinden ilham alan tutkulu tasarımcı ve mühendis ekibi, sürüş keyfini en saf haliyle sunmaya kararlıydı ve GT86 ile klasik spor araç deneyimini yeni bir nesle sundu. Spor araç konusunda başarılı olmasını sağlayan kanıtlanmış özellikleri sürdüren önden motorlu ve arkadan itişli GT86'nın 2 litre boxer motoru ve kıvrımlı hatları, geçmişteki sürücüye odaklı Toyota'ların en iyi özelliklerini günümüze taşımıştır.

GT86 arka tekerlekleri çalıştıran yüksek devirli benzinli motoru, düşük ağırlık merkezi ve hafif gövdesi ile sürücülere müthiş bir yol tutuşu ve etkileyici tepkiler sunmaktadır. Mühendisleri söz verdiği özellikler de tam olarak bunlardır.

/
/
 
/
/

Tasarımı daha da geliştirmek için GT86'nın direksiyon simidinde efsanevi 86 armaları vardır ve egzoz ucunun boyutu bile 86 mm'dir. Bu da motorların 86 mm'lik çap ve strok özelliklerine ve 86'nın geliştirme koduna atıfta bulunmaktadır.

Kendisinden önceki çok sayıda efsanevi Toyota gibi, GT86 da dizginlenemeyen sürüş deneyimi ve basit, ekonomik ve keyifli sürüşe dönmesi ile dünya çapında büyük beğeni topladı. GT86, kanıtlanmış dinamik özellikleri ile dünya çapında çok çeşitli motor sporlarında başarı gösterdi. 2015 yılında, GT86 CS-R3 ralli aracı Dünya Ralli Şampiyonası gibi ralli yarışlarına ekonomik bir giriş seviyesi olarak sunuldu.

Toyota spor araçlarının geleceği

GT86 piyasaya sürüldüğünde, Toyota'nın başkanı Akio Toyoda şirketin yakın geleceği için vizyonunu ifade etti ve şunları söyledi: "Daha iyi araçlar yapmaya devam edeceğiz" ve "sürmesi keyif vermiyorsa onu otomobilden saymayacağız".

Şirketin merkezinde yeni bir hedef ve GT86'da herkesin kolayca görebileceği bu sürücü odaklı yaklaşım ile Toyota'nın zengin geçmişini hayata geçirebilecek gelişmeler olacaktır

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Haydi Çocuklar Toyota'nın Yarışması Resimlerinizi Bekliyor Haydi Çocuklar Toyota'nın Yarışması Resimlerinizi Bekliyor Toyota’nın dünyanın dört bir yanındaki çocuklar için düzenlediği “Hayalimdeki Araba” resim yarışmasının son teslim tarihi, “#evdekal” sloganıyla 19 Mayıs’a kadar uzatıldı. Toyota ve Hino 600 km menzilli yakıt hücreli ağır ticari araç geliştiriyor Toyota ve Hino 600 km menzilli yakıt hücreli ağır ticari araç geliştiriyor Toyota ve Hino, hidrojen yakıt hücreli ağır ticari araç geliştirmek için işbirliği yapıyor. Bu kapsamda hidrojen yakıt hücreli ticari aracın doğrulama testleri ve pratik kullanımına yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek. Toyota Mirai, CleverShuttle filosuyla 5 milyon km yol gitti Toyota Mirai, CleverShuttle filosuyla 5 milyon km yol gitti Alman araç paylaşım servisi CleverShuttle, sıfır emisyonlu Toyota Mirai filosuyla beş milyon kilometrenin üzerinde yol kat ettiğini açıkladı. Toyota Showroomlarda Aynı Anda En Fazla 2 Müşteri Olabilecek Toyota Showroomlarda Aynı Anda En Fazla 2 Müşteri Olabilecek Toyota, Türkiye’deki tüm bayilerinde koronavirüs salgınının önüne geçmek amacıyla “randevulu çalışma sistemine” geçiyor. Detaylı bilgi sayfamızda.

Gelecek Vizyonu

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 8)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: