Her türlü yolda yarışıyoruz

Sürekli iyi araba üretmek

Yarış pistlerinden ralli sahnelerine kadar, tüm dünyada tüyler ürpertici hız, gürültü ve istisnai cesaret örnekleri ile seyircileri heyecanlandıracak bir çok motorspor serileri var. Toyota’nın motorsporlar konusundaki 70 yıllık zengin tarihi ile birlikte, artık dünya çapındaki tüm yarış aktivitelerini tek bir isim altında topladık: TOYOTA GAZOO Racing.

Daha iyi için sınırları zorluyoruz

TOYOTA GAZOO Racing
TOYOTA’nın “sürekli iyi” araba üretimi
konusundaki bağlılığını temsil eder.
Yeni teknolojiler ve çözümler üretmek,
Motorsporların zorlu koşulları altında,
Hiç geliştirmeyi bırakmayacağız.
Arabalarımızı öğrenmek için
en zorlu koşullarda yarıştırıyoruz,
Her türlü yolda rekabet ederek,
Görev ne olursa olsun,
Bize sürekli iyi araba üretmek için ilham veriyor.
Biz Toyotanın gelecekteki DNA’sını tasarlıyoruz.
Herkese özgürlük, macera ve eğlenceli
sürüşler getirene kadar rekabet edeceğiz.

Yeni İsim, aynı tutku

1950’ler kadar erken dönemde, kurucumuz, Kichiro Toyoda, rekabetin şirketine fayda sağladığına inanıyordu ki,
 
“Motorspor’lar bir eğlenceden çok daha fazlası. Japon araba endüstrisi gelişimi açısından önemli. Tıpkı Atletlerin Olimpiyatlarda gücünü ve yeteneklerini test etme ve gösterme amacıyla yarışmaları gibi, araç üreticileri de motorsporları araç performansını limitlere taşıyarak, üstünlük kurma çabasıyla, yeni otomotiv teknolojileri ve geliştirmeleri için ön ayak olur.
 
Sadece otomobil üzerine araştırmalar yapmak değil, makinelerle insanlar armoni içerisinde ortaya gerçek potansiyellerine ulaşmak için çalışmaktır. Tıpkı otomobilin tekerleri gibi, motorsporlar ve Japon otomotiv endüstrisi ancak birlikte ileriye gidebilir.’’ diye yüceltecekti.

 
/

“GAZOO” ‘garaj’ kelimesi ile aynı anlama gelir: insanların en ufak detayları iyileştirmek için birlikte çalıştığı samimi, her garajda, her müşteri için sürekli iyi otomobiller ve servis sağlanması amaçlanan bir yer.
 
İsim aynı zamanda ‘TOYOTA GAZOO Racing’de vücut bulan bir ruh taşımaktadır. TOYOTA GAZOO Racing başlığının altında, Toyota’nın motorspor faaliyetleri: Göz alıcı Dünya Dayanıklılık Şampiyonası, Prestijli Dünya Ralli Şampiyonası, ‘dünyanın en zor yarışı’ olarak bahsedilen Nürnburging 24 Saat, Zorlu Dakar rallisi ve iddialı 5 Kıta Sürüş Projesi.

En zorlu görevlerden öğreniyoruz

Dünya ralli arabaları üretmek bize hızlı bir kovalamacada dünyanın heryerinde olabilecek şartlar altında sınırları zorlayan arabalar yaratma konusunda aşmamız gereken bir eşik sunuyor. Sahalara verilen 17 Yıllık aradan sonra TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Şampiyonasına heyecanlı bir geri dönüş yaptı ve bununla, ‘Yaris gibi’ tanıdığınız arabaların dünyadaki en zorlu koşullarına maruz kalmaları gibi heyecan verici olaylara tanık olduk. Kasanın altında Yaris WRC 1.6 Turbo, 380hp üreten direk enjeksyonlu motor, ve en gelişmiş üretim teknikleri ve ileri simülasyon ile ayarlanmış bir şase.

/

Finlandiya’da atölyelerde, 4 kere Dünya Ralli Şampiyonu Tommi Makinen tarafından yönetilen TOYOTA GAZOO Racing WRC, adanmış uzmanlar ve tutkulu ralli severlerden oluşan bir takımdır. Aylar süren yoğun testlerden sonra, Yaris WRC, yoğun bir takvime hazır bir halde dünyanın en eski rallisi olan Ralli Monte Carlo’nun başlangıç rampasından indi.Tüm beklentileri aşarak ve Jari Matti Latvala ve Miika Anttilla ikilisi ile sezonu Monte Carloda ikinci sırada ve Ralli İsveç’de zafere ulaşarak başladı.
 
Geliştirme yılı olarak düşünülen ilk yılda, şampiyonaya daha olumlu bir başlangıç hayal edemezlerdi takımın ilk sezonundaki başarıların devam etmesi dileğiyle!

/
Toyota'nın gelecekteki DNA'sını tasarlıyoruz

Heyecanlı, ayağı kaldıran, büyüleyici. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) inovasyonun zirvesini, Takım çalışmasının güvenilirliğini temsil ediyor. Dünya çapında 9 yarıştan oluşan meşhur 24 Saatte Le Mans da dahil olmak üzere TOYOTA GAZOO 2012’de şampiyonaya tekrar dahil olmuş olup Le Mans yarışına ise 1985’ten beri katılmıştır. 2016 24 Saatte Le Mans Yarışına 18. Kez katılışıydı ve üzücü bir şekilde bitiş çizgisine 10 dakika kala zaferi kaçırdı, ancak TOYOTA GAZOO Racing takımı daha da ileriye götürerek daha iyi başarılar elde edeceğine söz vermiştir.

/

6 ila 24 saat süren İşkence düzeyindeki yarışlarla başa çıkması için 2 adet son teknoloji TS050 HYBRID, 1000 beygir gücüne yakın performansla dayanıklı yarış arabası vardır. Hibrit gücünü patlama hızı, verimlilik ve 330km/s hızlara ulaşması için kullanan bu sofistike hibrit araçlar aynı zamanda (Toyota yol arabalarına benzer şekilde) fren yaparken açığa çıkan enerjiyi bataryaya daha sonra kullanmak üzere saklanır.

 
/

2012’deki ilk WEC yarışımızla, 2014’teki şampiyonluk arasında yol arabalarımız için hibrit teknolojilerinin geliştirilmesi konusunda örneğin hafifletme ve soğutma konularında ilerleme sağlayarak, ve sürekli iyi araba üretme konusundaki hedeflerimize varmak ve herkes için daha eğlenceli bir sürüş deneyimlemesi adına bir çok tecrübe edindik.

World’s toughest race

GAZOO Racing ilk 24 Saatte Nürburgring dayanıklılık yarışına 2007’de katıldı. “ Dünyanın en zor yarışı” olarak bilinen, dünyanın her yerinden üretici destekli ve özel takımlar Almanya’daki Yeşil cehennem olarak da bilinen  25km lik pistte gelip mücadeleye hazır olacaklardır.

/

2016 yılında, bizim 10'uncu yarışın 44. etapında, TOYOTA GAZOO Racing 3 araba ile dahil oldu. Toyota C-HR Racing, Lexus RC, ve Lexus RC F. Toyota C-HR Racing ilerde piyasaya sürülecek olan Toyota C-HR modelinin yarış için özelleştirilmiş hali, 4 sürücüden oluşan bir takımla yarışmıştır. Yorucu bir 24 saatten sonra, çok tatmin edici 84. Sırada yarışı bitirerek sınıfında 3. olmuştur.

 
/

Hali hazırda süren yol arabalarının geliştirmesi için çok değerli geri dönüşe sebep olan yarışlar, sürekli iyi personel yetiştirmemize de yardımcı oluyor . O senenin yarış arabasının geliştirilmesine dahil olan Yarış’ın kendisi de dahil olmak üzere  kurum içi mühendislerimiz ve mekanik uzmanlar meslektaşlarıyla paylaşabilecekleri paha biçilemez bilgiler edinerek, gelecekteki araba üretiminin gelişimine katkıda bulunurlar.

Güçlü olan hayatta kalır

Dakar Rallisi dünyanın en zorlu motorspor olaylarından biridir ve takımlara ve makinelere sürekli zorluklar çıkarması ile ünlüdür. Son 9 yıldır Güney Amerikada düzenlenen ralli istilası, yarışmacılar dağlar, çöller ve ırmaklar gibi ağır arazi koşulları içinde en kısa yolu bulmak zorunda bırakılıyorlar.

/

1979 daki ortaya çıkışı ile Toyota Ralli alanında ağırlığı ortaya koymuştur. 4x4 kategorisinde iki ayrı bölümde yarışan Toyota, rakiplerden bir çok farklı takımlar arasında da araçları popüler seçenek olmuştur. Örneğin TOYOTA GAZOO Racing South Africa ve Toyota Auto Body takımları, Land Cruiser, Hilux ve bir çok başka modeli sağlamlıkları, kolay bakım ve güvenilirlikleri sebebiyle yarışmaya dahil etmiştir.

 
/

2017’de, Toyota için sonuçlar çok cesaretlendiriciydi. Finiş çizgisini geçen 57 arabadan 28'i Toyota üretimiydi 3 tane Toyota Hilux’ın ilk 10’da olmasını da sayarsak. Team Land Cruiser Toyota Auto Body ise Üretim serisi kategorisinde 4. Kez üst üste galip gelmiştir, öte yandan Hino Team Sugawara 8 yıl üst üste Hino Ranger ile Kamyon kategorisinde birinci olmuştur.

Beş Kıtada Sürüş Projesi

Motorspor’ların zorluklarını da kapsayan ortak bir tutkuyla doğan , Toyota 4 Kıtada Sürüş Projesi, tüm Toyota çalışanlarının 2020’ye kadar Toyota araçlarını tüm kıtalarda kullanması için göreve çağırıyor. Amansız bir kültürler ve iklimler maratonu olan bu proje, çalışanlarımızın ilk elden “eğlenceli sürüş” kavramını deneyimlerini şimdi ve gelecekte daha iyi arabalar üretmek için bizim de yararlanabileceğimiz bir deneyim oluştuyor.
 
Bu sene çok kazanmaya yaklaşılan 24 Saatlik Le Mans ‘ı kazanmak ve WRC ye geri dönmek gibi Kısa vadeli bir kaç hedefin varlığı ile, yaptığımız herşey GAZOO ruhunu bizim motorsporlarına olan vazgeçilmez tutkumuzu paylaşan insanlara müşterilerimiz ve taraftarlamıza yaşatmaktır.

Toyota'nın ralli'den asfalta kadar giden serüveni

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: