Toyota Üretim Sistemi

İsrafın ortadan kaldırılmasıyla üretim verimliliğini en üst düzeye çıkarma

Araç üretimimizi Toyota Üretim Sistemi'ne (TPS) uygun olarak gerçekleştiririz. İsrafı ortadan kaldırmayı ve mümkün olan en iyi verimliliğe ulaşmayı hedefleyen orijinal bir üretim felsefesidir ve genellikle "yalın" veya "tam zamanında" sistemi olarak adlandırılır.

TPS iki konsepte dayanmaktadır: "jidoka" ve "tam zamanında". Japonca bir terim olan "jidoka", "insan dokunuşuyla otomasyon" olarak çevrilebilir ve hatalı üretime neden olabilecek tüm sorunların hızla tespit edilip düzeltilmesini hedefleyen bir yöntemdir. "Tam zamanında" konsepti ise her üretim işlemini yalnızca bir sonraki işlemin gerektirdiği üretimi yapacak biçimde optimize ve koordine etmekle ilgilidir. 
Bu konseptleri uygulamaya geçirerek her biri yüksek kalite standartlarımızı ve müşterilerimizin kişisel gereksinimlerini karşılayan otomobilleri hızlı ve verimli biçimde üretebiliyoruz.

TPS, 20. yüzyılın ikinci yarısında geliştirildi ve üretim hızımızı ve verimliliğimizi iyileştirmeye dönük yıllar süren kesintisiz çalışmalar sonucunda ortaya çıktı. Diğer şirketler de bu konseptin değerini fark etmektedir. Sistemimiz, yalnızca üreticiler tarafından değil, faaliyetlerini daha verimli hale getirmek isteyen dünya genelinde her türden şirket tarafından incelenmekte, uyarlanmakta ve kullanılmaktadır.

/

TPS Konsepti

Jidoka

"Jidoka", üretim sürecinin her aşamasında sorunları tespit etme ve bunları düzeltmek için hemen harekete geçmenin bir yoludur. Makineler otomatik olarak sorunu tespit edip emniyetli biçimde durarak bir incelemenin ve gerekli düzenlemelerin yapılmasına olanak sağlar. Bilgiler yönetim konsolundaki diğer kişilerle paylaşılır ve operatörler diğer makinelerde çalışmaya devam edebilir. Sistem bu sayede sorunların tekrar ortaya çıkmasını engellemeye ve kaliteli ve yüksek verimli bir üretimi sürdürmeye yardımcı olur.

/
Tam zamanında

"Tam zamanında" üretimin her aşamasında yalnızca gerekli olanı, gerekli olduğu yerde yapmak anlamına gelir. Yani israfın olmadığı, tutarlı bir kalite ve sorunsuz bir üretim akışı sağlayan bir sistem. Sistem, üretim başladığı anda üretim hattında tüm doğru parçaların, doğru sırayla stoklanmasını gerektirir. Parçalar kullanıldıkça yeni stoklar doğru zamanda ve doğru miktarda sağlanarak üretim sürecinde kesintiye veya yavaşlamaya imkan verilmez. "Kanban" sistemi "tam zamanında" süreciyle yakından ilişkilidir ve hattın yanındaki parçaları yenilemek ve minimum stok tutmak için otomatik ve gerçek zamanlı bir yöntem sunar.

/

Toyota Üretim Sistemi'nin resmi

/

Daha fazla bilgi

Toyota’nın Resim Yarışmasında Çocuklar Geleceğin Otomobillerini Hayal Ettiler Toyota’nın Resim Yarışmasında Çocuklar Geleceğin Otomobillerini Hayal Ettiler Toyota tarafından düzenlenen ve dünyanın 5 kıtasından binlerce çocuğun katıldığı uluslararası “Hayalimdeki Araba Resim Yarışması” nın Türkiye seçmelerinde dereceye girenler belli oldu. Türk çocuklarının altıncı kez yer aldığı yarışmaya, Türkiye’nin 53 ilinden 9 bin 54 çocuk, otomobillerin gelecekte nasıl olacağını hayal ederek resimleştirdi. Suv Segmentinin Lideri Toyota Rav4 Tamamen Yenilendi Suv Segmentinin Lideri Toyota Rav4 Tamamen Yenilendi Öncüsü olduğu SUV segmentinde 2017 yılını 800 bin 607 adetlik satışla “Dünyanın en çok tercih edilen SUV modeli” olarak tamamlayan Toyota RAV4 tamamen yenilendi. Dünya prömiyeri New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen 5’nci nesil RAV4, Toyota’nın Yeni Global Mimari Platformunda (TNGA) üretildi.  Toyota’dan Otonom Sürüş İçin 2,8 Milyar Dolarlık Yatırım Toyota’dan Otonom Sürüş İçin 2,8 Milyar Dolarlık Yatırım Otonom sürüş teknolojilerine hız kazandırmayı amaçlayan Toyota, Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD) adlı yeni bir şirket kurdu. Denso ve Aisin Seiki şirketleriyle ortak kurulan şirkette, dünyanın dört bir yanından gelen üst düzey yazılım mühendislerinden oluşan 1.000 kişilik bir ekip çalışmaları yürütecek. Toyota Çalışanları Kendi İşlerinin “CEO’su” Toyota Çalışanları Kendi İşlerinin “CEO’su” Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş., A’dan Z’ye tüm çalışanlarının işlerine tutku ile sahip çıkması için yeni bir uygulama başlattı. Çalışanların yalnızca kendi işleriyle değil, şirketi ilgilendiren tüm konular ile yakından ilgili olmasının hedeflendiği çalışmada, çalışanların unvanlarının başına “Stratejik” kelimesi getirilecek.
E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.