İsveç Rallisi'nde Podyumun En Güçlü Adayı

TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racing yarış takımı, bu sezon rallide gösterdiği pozitif başlangıcı 13-16 Şubat tarihlerinde yapılacak İsveç Rallisi’nde devam ettirmek istiyor.

/

2017 ve 2019 yıllarında İsveç Rallisi’ni kazanan TOYOTA GAZOO Racing, yine yarışın en güçlü adaylarından. Kariyerinde üç İsveç Rallisi zaferi bulunduran Sébastien Ogier ile birlikte Toyota pilotları Elfyn Evans ve Kalle Rovanperä en iyi sonucu elde etmek için yarışacaklar. İsveç Rallisi, tamamı buz ve kar üzerinde gidilen tek ralli olsa da, lastiklerdeki çiviler sayesinde üst seviye tutunmanın desteğiyle takvimin en hızlı rallisi unvanını da koruyor. Yarış sırasında sürücüler yol kenarındaki kar birikintilerinden destek alarak virajlara çok daha fazla hız taşıyabiliyorlar.

Yarışın startı, her zaman olduğu gibi Perşembe günü Karlstad’daki seyirci özel etabı ile veriliyor. Yarış öncesi istenilen hava koşulları gerçekleşmeyince organizatörler, ralli programında önemli değişiklikler yapmak durumunda kaldı. En önemli değişiklik ise, İsveç Rallisi’nin iki etabının, komşu Norveç’te, Hof-Finnskog ile Finnskogen’de koşulması olacak. Bir başka farklılıksa, bir etabın iki ülkenin İsveç sınırındaki Nyckelvattnet’te yapılacak olması. Ayrıca Torsby’deki servis alanına girilmeden önce kısa sprint etabı da yapılacak. Rallinin Cuma etapları Cumartesi günü tekrarlanacakken, Pazar günü de Likenäs etabı iki kez geçilecek ve ikincisi Güç Etabı olarak tamamlanacak.

/
İlk kez beş Yaris WRC aynı yarışta mücadele edecek

İsveç Rallisi’nde bir ilk olarak aynı rallide 5 Toyota Yaris WRC yarış aracı mücadele edecek. Genç sürücü Takamoto Katsuta sekiz yarışlık TOYOTA GAZOO Racing WRC Challenge Programı’nın ikinci rallisine çıkacak. Bununla birlikte Jari-Matti Latvala/Juho Hänninen ikilisi, özel katılımcı olarak Yaris WRC aracıyla yarışacaklar.

Zorlu ralli öncesi değerlendirme yapan takım kaptanı Tommi Mäkinen, “Şimdiye kadar takımımız İsveç Rallisi’nde hep başarılı sonuçlar aldı. Etaplardaki şartlarla ilgili elbette soru işaretleri var, ama organizatörlerin yarışı her zamanki gibi en güvenli ve en heyecan verici şekilde tamamlanması için çaba sarf ettiklerini biliyoruz. Bu yarışta yol şartları çok büyük önem arz edecek ve şartların nasıl olacağını yarışta göreceğiz” dedi.

TOYOTA GAZOO Racing Pilotu Sébastien Ogier ise; “İsveç Rallisi’ni çok seviyorum. Tamamı karda koşulan tek ralli olduğu için büyüleyici. Böylesi zeminde yol almak çok özel bir duygu. Burada çok güzel yarışlarım oldu ve umarım yine öncekiler gibi iyi bir sonuç alırım. Sezonun açılış yarışı Monte Carlo Rallisi tüm takım için olumlu bir başlangıç oldu” dedi.

Haberler ve Etkinlikler

Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, Motorsporları için Hidrojen Motor Teknolojisi Geliştiriyor Toyota, karbon nötr bir mobilite toplumuna giden yolda hidrojen yakıt hücreli motor geliştirdiğini duyurdu. Toyota Corolla Sport üzerine yapılan bir yarış aracına yerleştirilen motor, ORC ROOKIE Racing adı altında yarışlara katılacak. Toyota, Yandex ile Güvenli Sürüş Projesini Başlattı Toyota, Yandex ile Güvenli Sürüş Projesini Başlattı Toyota, Türkiye’de de trafik kazalarını önleme konusunda başlattığı yeni proje ile sosyal sorumluluk yaklaşımına sürücüleri de ortak ediyor. Toyota, İddiasını Meksika Rallisi'nde Ortaya Koyacak Toyota, İddiasını Meksika Rallisi'nde Ortaya Koyacak 2020 Dünya Ralli Şampiyonası’na (WRC) güçlü bir başlangıç yapan Toyota, burada bir yine iddialı sonuçlar elde etmeyi hedefliyor. Gerçek SUV & Hibrit: Toyota RAV4 Hybrid Passion X-Sport Gerçek SUV & Hibrit: Toyota RAV4 Hybrid Passion X-Sport SUV segmentinin öncüsü RAV4 ürün gamına “Toyota RAV4 Hybrid Passion X-Sport” versiyonu da eklendi ve satışa sunuldu. Detaylı bilgi için tıklayın!