Fiyat Listesi
Test Sürüşü
Başvuru Merkezi
Bayimizi Bulun
E-Broşür

HİBRİT KAHRAMANLARIMIZ PODYUMDA BİTİRDİ

Le Mans, TOYOTA Racing açısından inişli çıkışlı bir yarışa sahne oldu

Başka herhangi bir yarışta, liderseniz ve yarışın yarıdan fazlası tamamlanmışsa biraz rahatlayıp zaferin bir adım ötede olduğunu düşünmeye başlayabilirsiniz. Ancak bu herhangi bir yarış değil Bu yarışın adı Le Mans 24 Saat…

TOYOTA Racing'de Büyük Üzüntü

Alex Wurz, Stéphane Sarrazin ve Kazuki Nakajima'nın pole pozisyonundan yarışa başlayan 7 numaralı TS040 HYBRID'i, elektriksel bir arıza nedeniyle talihsiz bir şekilde yarıştan çekilmek zorunda kalana kadar yarışı kontrolü altında götürüyordu. Yarışın başındaki kaza nedeniyle onarım için 50 dakika kadar zaman kaybettikten sonra azimli bir tırmanış gösteren Anthony Davidson, Nicolas Lapierre ve Sébastien Buemi tarafından kullanılan 8 numaralı TS040 HYBRID yarışı üçüncü olarak bitirdiğinde takımın morali düzeldi.

Pole pozisyonu ve üçüncü cepten start, TOYOTA Racing'in yarış hafta sonuna iyi bir başlangıç yaparak bu yıl elde ettiği iki zaferin getirdiği pozitif momentumu devam ettirdiğini gösteriyordu.

Hava koşulları sözünü söyledi

Takımın kendine güveni tamdı ve her iki aracın da pilotları zafer için kapışmayı umuyordu. Lapierre yarış başladıktan 90 dakika sonra inen şiddetli yağmur altında, ıslak pistte slick lastik ile yarışa devam ederken Mulsanne düzlüğünde çok araçlı bir kazaya karıştığında ne yazık ki, 8 numaralı TS040 HYBRID için tüm zafer umutları sona erdi.

Neyse ki, ciddi şekilde hasar alan aracı pite kadar getirebildi ve takım onarımı hızla tamamlayarak aracı yarışa geri gönderdi.

Kaza daha da fazla zaman kaybına yol açtı, zira aerodinamik denge sorunları nedeniyle yarış başladıktan sekiz saat sonra takım gövde üzerinde başka bir onarım daha yapmak zorunda kaldı.

/
Lider ilerlerken

Bu sırada, 7 numaralı TS040 HYBRID, Circuit de la Sarthe pistinde yarışın liderliğini sürdürerek geri kalan turları sayıyordu ve her şey saat gibi çalışıyordu.

Ardından, yarışın 13 saat 53 dakikası tamamlandığında, kablo demetiyle ilgili beklenmedik bir elektriksel problem Nakajima'yı Arnage virajında aracı durdurmak zorunda bıraktı ve zafer hayali ertesi yıla kaldı. Takımın gösterdiği tüm çabanın ardından bu çok büyük bir üzüntüye neden oldu.

Toyota Racing

24hrs Le Mans highlights

Geri dönüş

Bir aracın yarış dışı kalmasının verdiği üzüntüye rağmen, 8 numaralı TS040 HYBRID'i kullanan pilotların yarışın başındaki zaman kaybını eritmeye başlamasıyla hala pozitif bir sonuç umudu vardı. İstikrarlı bir hızla ilerleyerek dördüncülüğe kadar tırmandılar ve artık podyum ile aralarında sadece bir araç vardı, ancak herkesin bildiği gibi bitiş çizgisini geçmeden hiçbir şey bitmiş sayılamazdı.

/

Ve sonunda oldu. İlk iki saatin sonunda tamamen imkansız görünen bir podyum elde edildi. Rakip araçlardan birinde meydana gelen bir teknik sorun Davidson, Lapierre ve Buemi'nin azimle sürdürdükleri tırmanışın meyvesini alarak Dünya Şampiyonası'ndaki liderliklerini pekiştirmelerini ve TOYOTA’nın Le Mans'daki beşinci podyum finişine imza atmalarını sağladı.

Yarışın ardından Alex Wurz takımın moral durumunu şu şekilde özetledi: “Büyük hayal kırıklığı yaşadığımız dışında fazla diyecek bir şey yok. Bu haftanın başında Le Mans'da siz kazanamazsınız, Le Mans isterse kazanabilirsiniz demiştim ve bugün bizim kazanmamızı istemedi”.

Hafta sonundaki hayal kırıklığının ardından, TOYOTA Racing takımı bu hayal kırıklığını geride bırakıp 20 Eylül'de Austin'de düzenlenecek bir sonraki yarışa hazırlanacak. Bu yeni azimle takımın tekrar zaferle dönüş yapmasını umuyoruz…

/

Le Mans'daki aksiyon sizde daha da merak uyandırdıysa, TOYOTA Racing bilgi görselinde zafer kazanan araçlarımızla ve takımımızla ilgili bazı eğlenceli bilgiler bulabilirsiniz.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi

Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı. Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, 13-16 Eylül tarihlerinde Türkiye’de gerçekleştirilecek Dünya Ralli Şampiyonası için tüm hazırlıklarını tamamladı. Toyota, 2018 WRC sezonunun 10’uncu yarışı olan Türkiye Rallisi’ne üç Yaris WRC otomobiliyle katılacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın:

Tamam