Hibrit Kahramanlarımız Podyumda Bitirdi

Le Mans, TOYOTA Racing açısından inişli çıkışlı bir yarışa sahne oldu

Başka herhangi bir yarışta, liderseniz ve yarışın yarıdan fazlası tamamlanmışsa biraz rahatlayıp zaferin bir adım ötede olduğunu düşünmeye başlayabilirsiniz. Ancak bu herhangi bir yarış değil Bu yarışın adı Le Mans 24 Saat…

TOYOTA Racing'de Büyük Üzüntü

Alex Wurz, Stéphane Sarrazin ve Kazuki Nakajima'nın pole pozisyonundan yarışa başlayan 7 numaralı TS040 HYBRID'i, elektriksel bir arıza nedeniyle talihsiz bir şekilde yarıştan çekilmek zorunda kalana kadar yarışı kontrolü altında götürüyordu. Yarışın başındaki kaza nedeniyle onarım için 50 dakika kadar zaman kaybettikten sonra azimli bir tırmanış gösteren Anthony Davidson, Nicolas Lapierre ve Sébastien Buemi tarafından kullanılan 8 numaralı TS040 HYBRID yarışı üçüncü olarak bitirdiğinde takımın morali düzeldi.

Pole pozisyonu ve üçüncü cepten start, TOYOTA Racing'in yarış hafta sonuna iyi bir başlangıç yaparak bu yıl elde ettiği iki zaferin getirdiği pozitif momentumu devam ettirdiğini gösteriyordu.

Hava koşulları sözünü söyledi

Takımın kendine güveni tamdı ve her iki aracın da pilotları zafer için kapışmayı umuyordu. Lapierre yarış başladıktan 90 dakika sonra inen şiddetli yağmur altında, ıslak pistte slick lastik ile yarışa devam ederken Mulsanne düzlüğünde çok araçlı bir kazaya karıştığında ne yazık ki, 8 numaralı TS040 HYBRID için tüm zafer umutları sona erdi.

TOYOTA Racing'de Büyük Üzüntü

Neyse ki, ciddi şekilde hasar alan aracı pite kadar getirebildi ve takım onarımı hızla tamamlayarak aracı yarışa geri gönderdi.

Kaza daha da fazla zaman kaybına yol açtı, zira aerodinamik denge sorunları nedeniyle yarış başladıktan sekiz saat sonra takım gövde üzerinde başka bir onarım daha yapmak zorunda kaldı.

/
Lider ilerlerken

Bu sırada, 7 numaralı TS040 HYBRID, Circuit de la Sarthe pistinde yarışın liderliğini sürdürerek geri kalan turları sayıyordu ve her şey saat gibi çalışıyordu.

Ardından, yarışın 13 saat 53 dakikası tamamlandığında, kablo demetiyle ilgili beklenmedik bir elektriksel problem Nakajima'yı Arnage virajında aracı durdurmak zorunda bıraktı ve zafer hayali ertesi yıla kaldı. Takımın gösterdiği tüm çabanın ardından bu çok büyük bir üzüntüye neden oldu.

Geri dönüş

Bir aracın yarış dışı kalmasının verdiği üzüntüye rağmen, 8 numaralı TS040 HYBRID'i kullanan pilotların yarışın başındaki zaman kaybını eritmeye başlamasıyla hala pozitif bir sonuç umudu vardı. İstikrarlı bir hızla ilerleyerek dördüncülüğe kadar tırmandılar ve artık podyum ile aralarında sadece bir araç vardı, ancak herkesin bildiği gibi bitiş çizgisini geçmeden hiçbir şey bitmiş sayılamazdı.

/

Ve sonunda oldu. İlk iki saatin sonunda tamamen imkansız görünen bir podyum elde edildi. Rakip araçlardan birinde meydana gelen bir teknik sorun Davidson, Lapierre ve Buemi'nin azimle sürdürdükleri tırmanışın meyvesini alarak Dünya Şampiyonası'ndaki liderliklerini pekiştirmelerini ve TOYOTA’nın Le Mans'daki beşinci podyum finişine imza atmalarını sağladı.

Geri dönüş

Yarışın ardından Alex Wurz takımın moral durumunu şu şekilde özetledi: “Büyük hayal kırıklığı yaşadığımız dışında fazla diyecek bir şey yok. Bu haftanın başında Le Mans'da siz kazanamazsınız, Le Mans isterse kazanabilirsiniz demiştim ve bugün bizim kazanmamızı istemedi”.

Hafta sonundaki hayal kırıklığının ardından, TOYOTA Racing takımı bu hayal kırıklığını geride bırakıp 20 Eylül'de Austin'de düzenlenecek bir sonraki yarışa hazırlanacak. Bu yeni azimle takımın tekrar zaferle dönüş yapmasını umuyoruz…

/

Le Mans'daki aksiyon sizde daha da merak uyandırdıysa, TOYOTA Racing bilgi görselinde zafer kazanan araçlarımızla ve takımımızla ilgili bazı eğlenceli bilgiler bulabilirsiniz.

Haber ve Etkinlikler

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: