Kaliteyi müşteriler belirler. Görevimiz asla sona ermez.

Müşterilerin sesi

Toyota kalitesinin ne anlama geldiğini bilmek için en önemli şey, müşterilerimizi dinlemektir. Bağımsız görüşleri ve araçları ile yaşadıkları deneyimler, bize kalite hedeflerimizin karşılanıp karşılanmadığını gösterir ve iyileştirme yapmak ve daha da iyi araçlar üretmek için ihtiyacımız olan gerçek bilgileri sağlar.

Araçlarımızın güvenilirliği ve araçlarımızın insan hayatında güvenilir ve değerli bir görev oynamaları hakkında çok sayıda etkileyici hikaye paylaşmışlardır. Her zaman müşterilerimizin sesini dinlemeye hazırız ve hem övgüye, hem de eleştiriye eşit miktarda ilgi gösteririz.

Çalışanların sesi

Fabrika Çalışanlarının Hikayesi

Dünya çapında üretim tesislerimizdeki çalışanlarımız, yaptıkları işten büyük bir kişisel gurur duymaktadır. Her aşamada işlerini en iyi şekilde yapmaya olan bağlılıkları, müşterilerimize en yüksek kalitede araçları sunmaları açısından büyük önem taşımaktadır.

Burada Birleşik Krallık üretim ekibinin bir üyesi tarafından anlatılan hikaye, kalite konusuna önem vermenin nasıl güçlü bir ekip sağladığını ve müşterilerimize gösterilen saygıyı göstermektedir. Şöyle açıklıyor: "Kaliteyi önemsemek, vazgeçilmez bir tutumdur."


"Müşterinin üretebileceğiniz en iyi araca sahip olmasını istiyoruz."

Bob Chapman, Operasyon Müdürü ve John Cartwright, Kalite Güvence, Toyota Motor Manufacturing (Birleşik Krallık) Limited

Kalite yaklaşımı

Her Zaman Daha İyi Araçlar

Yaptığımız her işte kaliteye öncelik veririz ve Kaizen ilkesine sadık kalarak sürekli olarak nasıl iyileştirme yapabileceğimizi araştırırız. Böylece müşterilerimize en yüksek kaliteli ürünleri ve hizmetleri sunabiliriz.

Tüm çalışanlarımız, düşük kalitenin sürecin bir sonraki aşamasına geçmemesinin ne kadar önemli olduğunu bilir. Böylece sorunları oluştukları anda çözebiliriz ve daha ciddi sorunların ortaya çıkmasını önleriz. Bu yaklaşım araştırma ve geliştirmeden üretime ve satış sonrası hizmetlerimize kadar uzanmaktadır. Dünya çapında kalite etkinliklerimiz, her bölgedeki kalite yöneticileri tarafından yönetilir ve bize sürekli olarak performansı takip etme, öğrenme ve iyileştirmeleri gerçekleştirme imkanı verirler.

/

Kalite geçmişi

Şirketimiz kurulduğundan beri kaliteyi artırmanın yollarını araştırıyoruz ve uyguluyoruz.

Üretim yöntemleri daha karmaşık hale geldikçe, araçlar da daha karmaşık hale gelmiştir ve dünya çapındaki müşteri ihtiyaçları ve beklentileri gelişmiştir. Biz de bu süreç boyunca sürekli olarak bilgilerimizi, süreçlerimizi ve ürünlerimizi geliştirerek yaptığımız her işte daha yüksek kalite sunduk.

Neredeyse yüz yıllık deneyime sahip olmanın avantajı ile korumaya ve geliştirmeye çalıştığımız uluslararası bir itibara sahip olduk.

/
Toyota kurulduğundan beri kalite güvence etkinliklerini başarıyla yürütmüştür ve müşterilerimizden en yüksek puanları almıştır.

Kalite gelenekleri

Günümüzde operasyonlarımız ve ürünlerimizde en yüksek kaliteyi sağlamak için yaptığımız çoğu şey, uzun yıllar boyunca çalışma yöntemimizin bir parçası olmuştur. Bu gelenekler araç üretmeye başlamadan önceki günlerimize kadar dayanmaktadır. Yeni hedefleri yerine getirmek için geliştirmeye ve iyileştirmeye devam ettiğimiz bu geleneklerden gurur duyuyoruz.

"İlk Önce Müşteri", "İlk Önce Kalite" ve "Genchi Genbutsu" (Git ve Yerinde Gör) gibi şirketimizin kalite güvence sisteminin arkasındaki temel ilkeler, şirket kurulduğunda geliştirilmiştir. O zamandan beri bu ilkeler sonraki nesillere ve fabrikadan üst yönetime kadar Toyota'nın günümüzdeki tüm kurumsal seviyelerine aktarılmıştır.

Kalite Tasarımı

Araçlarımızı en yüksek kalite ile üretmek, daha tasarım aşamasındayken başlar.

Tüm yeni modeller bilgisayarda modelleme, laboratuvar testleri ve gerçek hayatta binlerce kilometre sürüş ile zorlu testlerden geçer. Konu ürün geliştirme olduğunda, tüm ayrıntıları dikkatle inceleyerek olası sorunları araştırırız ve bilgi ve deneyimleri mühendislik ekiplerimiz arasında paylaştırırız.

Katı standartlarımız ve iyi kurulmuş süreçlerimiz sayesinde her aşamada içten gelen bir kalitenin temellerini atabiliriz.

Kalitenin Üretimi

En yüksek kaliteye sahip araçlar üretmek için hassas üretim süreçleri ve yetenekli ve kendini işine adamış çalışanlara ihtiyacımız vardır.

Üretim ve eğitim alanlarına yatırım yaparak, zorlu standartlarımızı karşılayacak ürünler elde etmek için doğru yöntemler ve çalışanlara sahip oluruz.

Kalite güvence ekipleri hattan inen her araçta binlerce kontrol yapmaktadır. Eğitim programlarımızın temelinde kalite yatmaktadır. Bu hem gençlere sunduğumuz çıraklık eğitimleri, hem de deneyimli çalışanlarımıza sunulan beceri geliştirme etkinliklerinde geçerlidir.

Kalite Güvencesi

Ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak geliştirerek en yüksek kaliteyi ve eksiksiz müşteri memnuniyetini sunmaya odaklanıyoruz.

Bir müşteri sorun ile karşılaştığında durumu değerlendirip düzeltebileceğimiz ve bu sırada müşteriye en az zorluğu yaşatabileceğimiz etkili prosedürler tasarladık.

"Önce müşteri" yaklaşımımız Toyota DNA'sının bir parçasıdır ve şu anlama gelir: her zaman müşterilerimizi dinleriz ve onların fikir ve deneyimlerini kullanarak iyileştirmeler yaparız.

Kalite her yerde, her şeydedir

Kalite yaklaşımımız "Jikotei Kanketsu" felsefesine dayanmaktadır. Bu "hatlarda hata olmasını engellemek ve hataların asla sonraki sürece aktarılmaması" anlamına gelir. Tüm üretim süreçlerinde "sıfır hata" elde etmeyi amaçlarız. Bu kavram, tüm çalışanların kendi işinin kalitesinden sorumlu olduğu Toyota Üretim Sistemi'nde görülebilir.

Bu da bir parça veya süreçte hata tespit eden herkesin uyarıda bulunabileceği, hatta hızlı bir çözüm bulunup uygulanabilmesi için bir üretim hattını bile durdurabileceği anlamına gelir. Böylece her sürecin her aşamasında tutarlı bir kalite elde edilir.

Daha fazla bilgi

E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.