Yakıt tasarrufu ve emisyonlar için yeni test yöntemi

Dünya çapında uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP) Tanıtımı

1980'lerden beri, yeni araç emisyon ve yakıt tasarrufu testleri Avrupa Yeni Sürüş Döngüsüne (NEDC) yöntemi ile yapılmaktadır. 1 Eylül 2017'den itibaren, araç satın alan kişilere ve araç sahiplerine aracın performansını daha gerçekçi bir şekilde anlama imkanı vermek adına, Dünya çapında uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP) adlı yeni bir test yöntemi getirilmiştir.

NEDC'den WLTP'ye: neler değişiyor?



Araç teknolojisi ve sürüş koşullarındaki değişiklikler ile birlikte neredeyse 40 yıllık geçmişi olan NEDC sürüş çevrimi testi değişiyor. Yeni WLTP testinde, otomobilleri yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini daha doğru bir şekilde hesaplamak ve karşılaştırabilmek için daha gerçekçi test koşulları kullanılıyor. Böylece laboratuvar ölçümleri aracın yol şartlarındaki performansını daha iyi yansıtıyor.

/
Test Çevrimi Gerçek sürüş davranışlarını daha iyi yansıtan dinamik testler
/
Çevrim Süresi Test 30 dakika sürer ve eskisine göre 10 dakika uzamıştır
/
Çevrim Mesafesi 23,25 kilometre uzunluk, eski mesafenin iki katından daha fazla
/
Sürüş Aşamaları Daha dinamik aşamalar: %52 şehir için %48 şehir dışı
/
Ortalama ve Maksimum Hızlar Ortalama hız 46,5 km/saat (12,5 km/saat artmıştır) ve maksimum hız 131 km/saat'e çıkarılmıştır
/
İsteğe Bağlı Donanım CO2 ve yakıt tüketimini etkileyen diğer araç seçenekleri dikkate alınır
/
Vites Değişimleri Her aracın vites değiştirme noktası farklıdır ve sabit değildir
/
Test Sıcaklıkları Ölçümler artık 23ºC'de alınır (ve CO2 değerleri 14ºC'ye düzeltilir). Eski yöntemde bu 20-30ºC idi.

Daha anlaşılır bir yöntem

/

Eylül 2017 ile Eylül 2018 arasında üretilen tüm yeni araçların WLTP test yöntemine uyması gerekecek (hafif ticari araçlar bir yıl sonra bunu yapacak). Toyota için WLTP ile sertifikalandırılacak ilk model 2017 son çeyreğinde Prius olacak.

Toyota olarak WLTP'ye geçişi destekliyoruz. Bu müşterilerimizin yakıt tasarrufu ve emisyonları daha doğru bir şekilde hesaplayabilmelerini sağlayacaktır. Temiz ulaşım konusunda lider olarak çevreye daha çok özen gösteren araçlar üretmek için onlarca yıl araştırma yaptık, sera gazı emisyonlarını azaltma konusunda başarını kanıtlayan hibrit gibi teknolojiler geliştirdik ve daha düşük karbon ayak izi olan bir topluma geçişe katkıda bulunduk.



"Hibrit, güç aktarma sistemi programımızın temelini oluşturur ve 2050'ye kadar araçlarımızın karbon emisyonlarını 2010'a göre %90 azaltmamızı sağlayacaktır."


Dr. Johan van Zyl, Toyota Motor Europe Başkanı



Günlük testler, gerçekçi sonuçlar



Yeni WLTP testleri sayesinde laboratuvar ölçümleri günlük hayatta karşılaştığınız durumları daha iyi yansıtacaktır. Böylece yeni araçlar için gösterilen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, elde etmeye çalıştığınız değerleri çok daha iyi yansıtacaktır.

 

Toyota'nın daha temiz ulaşım hedefini keşfedin

Başka sorularınız var mı?

Soru: Aracımın günlük hayattaki yakıt tüketimi değişecek mi?

Soru: Aracımın günlük hayattaki yakıt tüketimi değişecek mi?

Yanıt: Hayır, aracınızın tükettiği yakıt miktarı aynı kalacak. Ancak daha katı olan WLTP test çevrimi nedeniyle resmi olarak CO2 değeri ve yakıt tüketimi değerleriniz daha yüksek olacak ve gerçekte gördüğünüz değerlere yaklaşacak.

Soru: WLTP yakıt tüketimi ve CO2 değerleri görmeyi beklediğim değerleri yansıtacak mı?

Soru: WLTP yakıt tüketimi ve CO2 değerleri görmeyi beklediğim değerleri yansıtacak mı?

Yanıt: WLTP, NEDC gibi bir laboratuvar testidir. Sürüş tarzları ve koşulları değişiklik gösterdikçe, resmi değerler ile tüketicinin elde ettiği değerler arasında bir miktar fark olabilir.

Soru: Neden aracımın NEDC değeri aniden yükseldi?

Soru: Neden aracımın NEDC değeri aniden yükseldi?

Yanıt: Geçici bir süre boyunca (2020'nin sonuna kadar) NEDC değerlerinin hala WLTP değerlerine uygun olarak üretilmesi gerekiyor. Eski NEDC yöntem artık kullanılamadığı için, yönetmeliklere göre WLTP CO2 değerleri bir "korelasyon işlemi" ile NEDC'deki eşdeğer değerlere dönüştürülecek. Bunun için ya Avrupa Komisyon tarafından geliştirilmiş bir simülasyon aracı kullanılacak, ya da fiziksel olarak yeniden test yapılacak. Bu durumda NEDC'nin güncellenmiş bir tipi (WLTP'ye dayanan) kullanılacağı için aracınızın NEDC CO2 değerleri daha yüksek çıkabilir.

Soru: WLTP ile diğer hava kirleticiler test edilecek mi?

Soru: WLTP ile diğer hava kirleticiler test edilecek mi?

Yanıt: Evet, WLTP karbon monoksit (CO), hidrokarbonlar (HC), nitrojen oksitler (NOx) ve partiküller (PM/PN) gibi maddeleri de ölçmek için kullanılacak.

Soru: Ticari araç değerleri ne zaman değişecek?

Soru: Ticari araç değerleri ne zaman değişecek?

Yanıt: WLTP sertifikası, binek araçlardan bir yıl sonra yani 1 Eylül 2019'dan itibaren tüm hafif ticari araçlar (N1 (ii), N1 (iii) ve N2 kategorileri) için zorunlu olacak.

 

 

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: