Emisyonlar İçin

Yeni Test Yöntemi

1980'lerden beri, yeni araç emisyon ve yakıt tasarrufu testleri Avrupa Yeni Sürüş Döngüsüne (NEDC) yöntemi ile yapılmaktadır. 1 Eylül 2017'den itibaren, araç satın alan kişilere ve araç sahiplerine aracın performansını daha gerçekçi bir şekilde anlama imkanı vermek adına, Dünya çapında uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP) adlı yeni bir test yöntemi getirilmiştir.

NEDC'den WLTP'ye: neler değişiyor?



Araç teknolojisi ve sürüş koşullarındaki değişiklikler ile birlikte neredeyse 40 yıllık geçmişi olan NEDC sürüş çevrimi testi değişiyor. Yeni WLTP testinde, otomobilleri yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini daha doğru bir şekilde hesaplamak ve karşılaştırabilmek için daha gerçekçi test koşulları kullanılıyor. Böylece laboratuvar ölçümleri aracın yol şartlarındaki performansını daha iyi yansıtıyor.

/
Test Döngüsü Gerçek sürüş davranışlarını daha iyi yansıtan dinamik testler
/
Döngü Zamanı Test 30 dakika sürer (NEDC’ye göre 10 dakika uzamıştır)
/
Döngü Mesafesi 23,25 kilometre (NEDC mesafesinin iki katından daha fazla)
/
Sürüş Aşamaları Daha dinamik aşamalar: %52 şehir için ve %48 şehir dışı
/
Ortalama ve Maksimum Hızlar Ortalama hız 46,5 km/saat (12,5 km/saat artmıştır) ve maksimum hız 131 km/saat'e çıkarılmıştır
/
İsteğe Bağlı Donanım CO2 ve yakıt tüketimini etkileyen aksesuarlar (opsyonel ekipmanlar) dikkate alınır. NEDC yönteminde opsiyonel ekipman etkisi dikkate alınmıyor.
/
Vites Değişimleri Vites Geçişleri Her aracın vites değiştirme noktaları farklıdır (NEDC sabit geçiş noktalarına sahip)
/
Test Sıcaklıkları Ölçümler artık 23ºC'de alınır (ve CO2 değerleri 14ºC'ye düzeltilir). NEDC yönteminde ölçümler 20-30ºC de yapılıyor.

Daha anlaşılır bir yöntem

/

Avrupa Tip Onayına sahip, tüm yeni model binek otomobiller WLTP test prosedürüne Eylül 2017 ile Eylül 2018 arasında uymak zorundadır (hafif ticari araçlar ise bir yıl sonra). Toyota için WLTP ile sertifikalandırılan ilk model 2017 son çeyreğinde Prius modelimizdir.

Toyota olarak WLTP'ye geçişi destekliyoruz. Bu müşterilerimizin yakıt tasarrufu ve emisyonları daha doğru bir şekilde hesaplayabilmelerini sağlayacaktır. Temiz ulaşım konusunda lider olarak çevreye duyarlı araçlar üretmek için onlarca yıl araştırma yaptık, sera gazı emisyonlarını azaltma konusunda başarını kanıtlayan hibrit gibi teknolojiler geliştirdik ve daha düşük karbon ayak izi olan bir topluma geçişe katkıda bulunduk.



"Hibrit, güç aktarma sistemi programımızın temelini oluşturuyor ve 2050'ye kadar araçlarımızın karbon emisyonlarını 2010'a göre %90 azaltmamızı sağlayacaktır."


Dr. Johan van Zyl, Toyota Motor Avrupa CEO'su



Günlük testler, gerçekçi sonuçlar



Yeni WLTP testleri sayesinde laboratuvar ölçümleri günlük hayatta karşılaştığınız durumları daha iyi yansıtacaktır. Böylece yeni araçlar için gösterilen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, gerçekte elde edilecek olan değerlere çok daha yakın olacaktır.

Toyota Temiz Ulaşım Projeleri

Toyota'nın daha temiz ulaşım hedefini keşfedin

Başka sorularınız var mı?

Soru: Aracımın günlük hayattaki yakıt tüketimi değişecek mi?

Soru: Aracımın günlük hayattaki yakıt tüketimi değişecek mi?

Yanıt: Hayır, aracınızın tükettiği yakıt miktarı aynı kalacak. Ancak daha katı olan WLTP test çevrimi döngüsü nedeniyle resmi olarak CO2 değeri ve yakıt tüketimi değerleriniz daha yüksek olacak ve gerçekte gördüğünüz değerlere yaklaşacak.

Soru: WLTP yakıt tüketimi ve CO2 değerleri görmeyi beklediğim değerleri yansıtacak mı?

Soru: WLTP yakıt tüketimi ve CO2 değerleri görmeyi beklediğim değerleri yansıtacak mı?

Yanıt: WLTP, NEDC gibi bir laboratuvar testidir. Sürüş tarzları ve koşulları değişiklik gösterdikçe, resmi değerler ile tüketicinin elde ettiği değerler arasında bir miktar fark olabilir.

Soru: Neden aracımın NEDC değeri aniden yükseldi?

Soru: Neden aracımın NEDC değeri aniden yükseldi?

Yanıt: Geçici bir süre boyunca (2020'nin sonuna kadar) NEDC değerlerinin hala WLTP değerlerine uygun olarak üretilmesi gerekiyor. Eski NEDC yöntem artık kullanılamadığı için, yönetmeliklere göre WLTP CO2 değerleri bir "korelasyon işlemi" ile NEDC'deki eşdeğer değerlere dönüştürülecek. Bunun için ya Avrupa Komisyon tarafından geliştirilmiş bir simülasyon aracı kullanılacak, ya da fiziksel olarak yeniden test yapılacak. Bu durumda NEDC'nin güncellenmiş bir tipi (WLTP'ye dayanan) kullanılacağı için aracınızın NEDC CO2 değerleri daha yüksek çıkabilir.

Soru: WLTP ile diğer hava kirleticiler test edilecek mi?

Soru: WLTP ile diğer hava kirleticiler test edilecek mi?

Yanıt: Evet, WLTP karbon monoksit (CO), hidrokarbonlar (HC), nitrojen oksitler (NOx) ve partiküller (PM/PN) gibi maddeleri de ölçmek için kullanılacak.

Soru: Ticari araç değerleri ne zaman değişecek?

Soru: Ticari araç değerleri ne zaman değişecek?

Yanıt: WLTP sertifikası, binek araçlardan bir yıl sonra yani 1 Eylül 2019'dan itibaren tüm hafif ticari araçlar (N1 (ii), N1 (iii) ve N2 kategorileri) için zorunlu olacak.

Çevreci Sürüş

Hibrit’i Keşfet

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: