TOYOTA i-ROAD

Eğim teknolojisiyle şehir içi sürüş

i-ROAD konsept aracı, 2013 yılında dünya tanıtımının yapıldığı Cenevre Otomobil Fuarı'nda büyük beğeni topladı. Geleceğin şehirlerinde nasıl araç kullanacağımıza dair somut bir genel bakış sunan i-ROAD, herkesin hayal gücünde gelecekteki trafik sıkışıklıklarına ve çevre ile ilgili baskılara pozitif çözümler yarattı.

Şehirde esneklik


300 kg'lık çok düşük bir ağırlığa ve 90 cm gibi küçük bir genişliğe sahip olan i-ROAD Kişisel Mobilite Aracı (PMV), bir yandan şehir içi ulaşım konusunda daha fazla esneklik sağlamak, diğer yandan şehir içi trafik sıkışıklığını ve zararlı emisyonları azaltmak üzere tasarlanmıştır.

Yolda bir motosikletten daha fazla alan kaplamayan i-ROAD konsept aracında, yan yana oturmuş iki kişi rahatlıkla seyahat edebilmektedir. Aracın içine girdiğinizde tüm hava koşullarına dayanıklı bir kokpitle karşılaşıyorsunuz. Klima, aydınlatma ve ses sistemi gibi bir otomobilin iç mekanında bulunan tüm konfor bu araçta da mevcut.

/
Eğim teknolojisi


Ancak, i-ROAD’un gerçek anlamda ilgi çeken özelliği ise benzersiz aktif eğim teknolojisidir. Arkadan itiş, eğim aktüatör motoru ve ön süspansiyonun üzerine monte edilmiş dişlilerden oluşan bu sezgisel sistem, bir viraja girdiğinizde ön tekerlekleri otomatik olarak birbirine zıt yönlerde yukarı ve aşağı kaldırıp indirmektedir. Bu süreçte PMV'ye uygulanan eğim açısı, viraj alma sırasında meydana gelen merkezkaç kuvvetini dengelemektedir.

Aktif eğim sistemi aynı zamanda i-ROAD düz bir çizgide kullanılırken de çalışmaktadır. Örneğin, yol yüzeyindeki yükseklik değişiklikleri gibi yol eğimindeki tüm değişiklikleri telafi eden eğim teknolojisi aracın gövdesini düz bir seviyede tutmaktadır. Ayrıca, sürücülerin yavaşlarken veya dururken PMV'yi dengede tutmak için ayaklarını alçaltmalarına gerek bulunmamaktadır. Bu sayede, sürücüler yağmurdan ıslanmadan, güvenliklerini tehlikeye atmadan ve kask takmadan motosiklet veya scooter sürme keyfini doyasıya yaşayabilmektedir.

/
Sıfır emisyonlu EV

i-ROAD’un sıfır emisyonlu, tam elektrikli güç aktarım sistemi ön tekerleklere yerleştirilmiş iki elektrikli motora güç veren bir lityum-iyon pil içermektedir. Süratli hızlanma sağlayan ve neredeyse hiç ses çıkarmadan çalışan PMV, 50 km'den uzun bir sürüş mesafesine sahiptir ve geleneksel bir ev tipi elektrik prizi kullanılarak üç saatte tam olarak şarj edilebilmektedir.

PMV'lerle ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde 10 yıldan uzun bir deneyime sahip olarak, gelecekte kısa mesafeler için birincil şehir içi ulaşım modunun elektrikli araçlar (EV’ler) olacağını düşünüyoruz.

Gelecek artık kapınızda


Heyecan verici haber ise geleceğin düşündüğünüzden daha da kısa süre içinde gelmiş olması, i-ROAD gibi EV’leri yolda test etmeye başladık. Yakın zamanda, çok sayıda çevik PMV’miz araç paylaşım istasyonlarında vatandaşların kullanımına sunularak Japonya'daki Toyota City'nin yollarında dolaşacak. Bunun yanı sıra 2014'ün sonunda, Fransa'nın Grenoble şehrindeki vatandaşlar da 2017'ye kadar sürecek başka bir araç paylaşımı projesi kapsamında i-ROAD’larımızı deneme şansını elde edecek.

40 yıldan uzun bir süredir çevre dostu çözümleri araştırıp uygulamaya koyuyoruz ve i-ROAD gibi araçlar için her şeyin daha yeni başladığını düşünüyoruz…

/

Toyota i-ROAD konsepti

Bu konu hakkında daha fazla bilgi

Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Türkiye Rallisi’nde duble yaparak büyük bir zafer elde eden Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, başarılı performansını Galler Rallisi’nde de devam ettirdi. Zorlu rallide iki aracıyla birden podyumda yer alan takım, böylece WRC’de Üreticiler Şampiyonası’ndaki avantajını artırdı. Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: