TOYOTA i-ROAD

Eğim teknolojisiyle şehir içi sürüş

i-ROAD konsept aracı, 2013 yılında dünya tanıtımının yapıldığı Cenevre Otomobil Fuarı'nda büyük beğeni topladı. Geleceğin şehirlerinde nasıl araç kullanacağımıza dair somut bir genel bakış sunan i-ROAD, herkesin hayal gücünde gelecekteki trafik sıkışıklıklarına ve çevre ile ilgili baskılara pozitif çözümler yarattı.

Şehirde esneklik


300 kg'lık çok düşük bir ağırlığa ve 90 cm gibi küçük bir genişliğe sahip olan i-ROAD Kişisel Mobilite Aracı (PMV), bir yandan şehir içi ulaşım konusunda daha fazla esneklik sağlamak, diğer yandan şehir içi trafik sıkışıklığını ve zararlı emisyonları azaltmak üzere tasarlanmıştır.

Yolda bir motosikletten daha fazla alan kaplamayan i-ROAD konsept aracında, yan yana oturmuş iki kişi rahatlıkla seyahat edebilmektedir. Aracın içine girdiğinizde tüm hava koşullarına dayanıklı bir kokpitle karşılaşıyorsunuz. Klima, aydınlatma ve ses sistemi gibi bir otomobilin iç mekanında bulunan tüm konfor bu araçta da mevcut.

/
Eğim teknolojisi


Ancak, i-ROAD’un gerçek anlamda ilgi çeken özelliği ise benzersiz aktif eğim teknolojisidir. Arkadan itiş, eğim aktüatör motoru ve ön süspansiyonun üzerine monte edilmiş dişlilerden oluşan bu sezgisel sistem, bir viraja girdiğinizde ön tekerlekleri otomatik olarak birbirine zıt yönlerde yukarı ve aşağı kaldırıp indirmektedir. Bu süreçte PMV'ye uygulanan eğim açısı, viraj alma sırasında meydana gelen merkezkaç kuvvetini dengelemektedir.

Aktif eğim sistemi aynı zamanda i-ROAD düz bir çizgide kullanılırken de çalışmaktadır. Örneğin, yol yüzeyindeki yükseklik değişiklikleri gibi yol eğimindeki tüm değişiklikleri telafi eden eğim teknolojisi aracın gövdesini düz bir seviyede tutmaktadır. Ayrıca, sürücülerin yavaşlarken veya dururken PMV'yi dengede tutmak için ayaklarını alçaltmalarına gerek bulunmamaktadır. Bu sayede, sürücüler yağmurdan ıslanmadan, güvenliklerini tehlikeye atmadan ve kask takmadan motosiklet veya scooter sürme keyfini doyasıya yaşayabilmektedir.

/
Sıfır emisyonlu EV

i-ROAD’un sıfır emisyonlu, tam elektrikli güç aktarım sistemi ön tekerleklere yerleştirilmiş iki elektrikli motora güç veren bir lityum-iyon pil içermektedir. Süratli hızlanma sağlayan ve neredeyse hiç ses çıkarmadan çalışan PMV, 50 km'den uzun bir sürüş mesafesine sahiptir ve geleneksel bir ev tipi elektrik prizi kullanılarak üç saatte tam olarak şarj edilebilmektedir.

PMV'lerle ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde 10 yıldan uzun bir deneyime sahip olarak, gelecekte kısa mesafeler için birincil şehir içi ulaşım modunun elektrikli araçlar (EV’ler) olacağını düşünüyoruz.

Gelecek artık kapınızda


Heyecan verici haber ise geleceğin düşündüğünüzden daha da kısa süre içinde gelmiş olması, i-ROAD gibi EV’leri yolda test etmeye başladık. Yakın zamanda, çok sayıda çevik PMV’miz araç paylaşım istasyonlarında vatandaşların kullanımına sunularak Japonya'daki Toyota City'nin yollarında dolaşacak. Bunun yanı sıra 2014'ün sonunda, Fransa'nın Grenoble şehrindeki vatandaşlar da 2017'ye kadar sürecek başka bir araç paylaşımı projesi kapsamında i-ROAD’larımızı deneme şansını elde edecek.

40 yıldan uzun bir süredir çevre dostu çözümleri araştırıp uygulamaya koyuyoruz ve i-ROAD gibi araçlar için her şeyin daha yeni başladığını düşünüyoruz…

/

Toyota i-ROAD konsepti

Bu konu hakkında daha fazla bilgi

Toyota Ha:mo Ride İle Güvenli Sürüş Yapanları Ödüllendirecek Toyota Ha:mo Ride İle Güvenli Sürüş Yapanları Ödüllendirecek Toyota, özel olarak geliştirdiği ve Toyota City’de kullanılan Ha:mo Ride araç paylaşım platformunda sürüş güvenliği konusunda farkındalık yaratmak için yeni bir proje başlatıyor! Toyota Batarya Üreticisi CATL ile İşbirliği Yapacak Toyota Batarya Üreticisi CATL ile İşbirliği Yapacak Toyota ve araç batarya sistemlerinin lider tedarikçisi olan CATL şirketi, bataryaların istikrarlı bir şekilde geliştirilmesi için kapsamlı bir anlaşmaya imza attılar. Toyota’nın Robotları 2020 Tokyo Olimpiyatlarında Toyota’nın Robotları 2020 Tokyo Olimpiyatlarında Olimpiyat Oyunlar partneri Toyota, 2020 Tokyo Olimpiyatları’nda resmi araç sponsorluğu haricinde mobilite çözümleri sunmaya devam ediyor. Toyota’nın Uzay Aracı 2029’da Ay’a Gidecek Toyota’nın Uzay Aracı 2029’da Ay’a Gidecek Toyota ve Japon Uzay Araştırma Ajansı, Toyota’nın yakıt hücresi teknolojisini kullanacak bir uzay aracı geliştirmeye başladı.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: