E-Broşür Başvuru Merkezi Bayimizi Bulun Test Sürüşü Fiyat Listesi

Konsept Otomobil Arşivi

Konsept otomobil kreasyonlarımızla tanışın

Benzersiz konsept otomobillerimiz gelecekte kullanılacak teknolojilerin ve tasarım dilinin sergilenmesi açısından büyük önem taşır. Tasarımcılarımıza ve mühendislerimize kendilerini ifade etme özgürlüğünü verip ortaya çıkan tasarımlara ilişkin geri bildirimleri değerlendirerek, konsept otomobillerdeki hangi unsurlara gelecekte satın alabileceğiniz bir Toyota'da yer verileceğini belirliyoruz.

Burada en son konsept otomobil kreasyonlarımızdan bazılarını öne çıkarıyoruz.

Toyota FT-Bh

2011 yılında düzenlenen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtımı yapılan FT-Bh konseptimiz, enerji verimliliği ve ekonomisindeki ilerlemelerin sergilendiği tam hibrit bir otomobildir.

Şu beş alanda iyileştirme yapılması hedeflendi: ağırlığı azaltma, aerodinamik, güç aktarım sistemi verimi, termal enerji yönetimi ve elektrik tasarrufu. Bu alanlarda yapılan çalışmaların sonucunda üç kapılı bir Toyota Aygo'dan daha hafif olmasına rağmen Toyota Yaris gibi beş kapılı bir B segmenti otomobille aynı iç mekan genişliğini sunan FT-Bh konsept otomobili geliştirildi.

Aerodinamik özelliklerdeki %30'luk iyileştirme, boyutları küçültülen tam hibrit sistemi ve optimize edilmiş enerji yönetimi sayesinde, mühendislerimiz o yıl satışa sunulan B segmenti otomobillerdeki CO2 düzeylerinin yarısı kadar emisyon değerlerine sahip bir otomobil geliştirme hedeflerine ulaştı.

/

Projenin başarısını daha da öteye taşımak için FT-Bh'de, konsept otomobillerde görmeye alıştığımız egzotik veya pahalı materyallerden hiçbiri kullanılmadı. Otomobilin geliştirme aşamasında yalnızca otomotiv endüstrisinde yaygın olarak kullanılan üretim prosedürleri kullanıldığından, hem maliyetler azaldı hem de kitlesel pazarda satışa uygun bir otomobil ortaya çıktı.

/
Toyota FCV-R

Dünya tanıtımı 2011'de Tokyo Otomobil Fuarı'nda yapılan FCV-R konsept otomobili, seri üretilen hidrojen yakıtlı otomobillerin önünü açtı.

Aracın gövdesine yerleştirilmiş yakıt hücresi soğutma sistemini sembolize eden ön ve arka taraftaki bir "W" motifi ile karakterize edilen benzersiz bir tasarım diline sahip olan şık FCV-R kendine has görünümü ile hemen dikkat çekiyor.

En büyük yenilikler ise aerodinamik gövdenin altında saklı. Önceki FCV'lere göre daha küçük yakıt hücresi grubu ve araç zemininin altına yerleştirilmiş iki adet hidrojen yakıt deposu sayesinde, hem kabin hem de bagaj alanı maksimum düzeye çıkartılarak pratik bir aile aracı elde edilmiştir.

Kabine geçtiğinizde, Japon tarzı "giydirilmiş" koltukların yanı sıra akıllı telefon benzeri bilgi-eğlence kontrolleri ve 3D navigasyon olanağı sunan orta konsola yerleştirilmiş çift ekran dikkat çekiyor. Bu sistem, akıllı telefonunuza kolaylıkla entegre edilerek telefondaki uygulamaları görüntüleyecek ve araç bilgilerini telefonunuza iletecek şekilde tasarlanmıştır.

/

Ancak, asıl dikkat çeken nokta yakıt hücresinin sunduğu çığır açan özelliklerdi. İki hidrojen deposuyla hiçbir zararlı emisyon üretmeden 700 km'lik bir sürüş mesafesi sunan FCV-R, egzozdan sadece su çıktığını gören herkesin gerçekten büyük dikkatini çekti!

/
Toyota NS4

Gelişmiş şarjlı hibrit NS4, 2012'de düzenlenen Kuzey Amerika Otomobil Fuarı'nda sergilediğimiz konsept otomobil vizyonumuzdu. Gelecekteki modellerde izlenecek yeni bir tasarım dilinin sergilendiği NS4'te ağırlıklı olarak güvenlik ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanılmıştı.

/

Dış tasarımda ise benzersiz bir ön ızgara, heykelsi ön tampon ve kabine girişi kolaylaştıran kuğu kanadı kapılar kullanılmıştı. Konsept otomobil gövdenin altında bulunan gelişmiş yeni bir Hybrid Synergy Drive şarjlı sistemden güç alıyordu. Daha düşük parça boyutları ve ağırlığı sayesinde, genel yakıt tüketimi ve hızlanma değerleri iyileştirilirken tam elektrikli moddaki sürüş mesafesi de artırılmıştı.

Kabin içinde, sürücü tam bağlantılı bir multimedya sisteminin keyfini çıkarabiliyordu. Orta konsola yerleştirilmiş akıllı telefon benzeri arayüze sahip İnternet özellikli sistem navigasyonu, müziği ve araç sistemlerini kontrol etmenize olanak sağlarken alışkanlıklarınızı ve tercihlerinizi öğrenerek ihtiyaçlarınızı önceden tahmin etme özelliğine sahipti.

NS4 aynı zamanda yolcu ve yaya güvenliği alanında da büyük gelişmeler içeriyordu. Kör nokta monitörü ve adaptif far sistemleri gibi güvenlik yardımcılarına, yeni nesil teknolojinin kullanıldığı yeni bir çarpışma öncesi tespit sistemi eklendi. Bir çarpışma durumunda kaputun arka kısmını otomatik olarak yukarı doğru kaldırarak baş yaralanmalarının azaltılmasını sağlayan yaya çarpışma güvenliği de en iyi şekilde entegre edilmişti.

/

NS4 konsept otomobilinde, çok uzak olmayan gelecekte seri üretim Toyota’larda sunulacak birçok gelişmiş güvenlik ve bağlanabilirlik özelliği tanıtıldı.

Toyota diji

2012'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan ilham veren Toyota diji konsept otomobilimizde yepyeni araç kişiselleştirme özellikleri sunuldu. Bu otomobil hem araçlarımızla daha iyi bir bağlantı kurmamıza hem de araçlarımız üzerinden sevdiğimiz kişilerle sosyal ortamlarda bağlantı kurmamıza olanak sağlayan bir toplumsal vizyonu yansıtıyordu.

diji modelinde eğlence sistemlerinin yanı sıra güvenlik de ciddi bir şekilde ele alınmıştı. Akıllı ulaşım sistemi teknolojisine bağlantı sayesinde güvenliğiniz her zaman koruma altına alınıyordu. Diğer otomobillerden ve trafik altyapısından gelen çeşitli yerel güvenlik bilgileri, diji sürücülerine kavşaklardaki kör noktalar gibi tehlikeler karşısında yardımcı olmaktaydı.

/

diji modelinin tüm gövdesini dilediğiniz zaman kolaylıkla kişiselleştirebilme imkanına sahipsiniz. Dış ve iç mekandaki paneller yoluyla mesaj ve görüntü görüntüleme özelliği bulunan diji, kişiliğinizi ifade edebileceğiniz boş bir tuval gibidir.

İç mekanda, kabin ortamını ruh halinize göre değiştirmenizi sağlayan benzer kişiselleştirme fonksiyonları mevcuttu. Sesli bir arayüz üzerinden sürüş ve navigasyon bilgilerini sürücüye veren hologram Navigasyon Arayüzü, aynı zamanda güçlendirilmiş gerçeklik teknolojisi kullanılarak mükemmel bir uyum içinde harmanlanan diğer tüm navigasyon fonksiyonlarını sunuyordu.

diji konsept otomobilinde bir direksiyon simidine ihtiyaç duyulmuyordu. Birçok sürüş fonksiyonuna uzaktan erişim olanağı sayesinde tüm fonksiyonları bir akıllı telefon üzerinden kontrol edilebilmekteydi. Ağ bağlantısı özelliği, diji konsept otomobilindeki sürüş, kontrol ve multimedya sistemlerinin her zaman en yeni yazılımı kullanarak güncel kalmasını sağlıyordu.

diji modelinde eğlence sistemlerinin yanı sıra güvenlik de ciddi bir şekilde ele alınmıştı. Akıllı ulaşım sistemi teknolojisine bağlantı sayesinde güvenliğiniz her zaman koruma altına alınıyordu. Diğer otomobillerden ve trafik altyapısından gelen çeşitli yerel güvenlik bilgileri, diji sürücülerine kavşaklardaki kör noktalar gibi tehlikeler karşısında yardımcı olmaktaydı.

/

diji konsept otomobilinin sesini seviyorsanız, 2013'te Tokyo Otomobil Fuarı'nda sergilenen FV2 konseptimizde bu fikirlerin ve özelliklerin nasıl daha da geliştirildiğini görebilirsiniz.

E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.