Gelecek vizyonu

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 8)

2014 Detroit Motor Show'da gösterilen çarpıcı Toyota FT-1 konsepti, gelecekte olabileceklere dair bir vizyon oluşturarak spor otomobil geçmişimizi geliştirmekte ve Toyota tasarımının en iyi ifadesini sunmaktadır.

Geleceğin 1 numaralı Toyota'sı

FT-1'in önden motorlu ve arkadan itişli yapısı sayesinde kokpit nispeten geride durur ve ağırlık dağılımı iyileştirilir. Bu ayrıca klasik spor otomobil orantıları sağlar. Çevreleyen tipte ön cam ve yan cam açıklıkları 1967 model 2000GT'ye açıkça atıfta bulunmaktadır.

FT-1'in daha cesur ve daha saf tasarımı, şirket çapında Toyota modellerine daha fazla enerji ve tutku katma yönündeki bir hareketin sonucuydu. Bu süre FT-1'e faydalı olacak şekilde basitleştirildi ve hoş bir şekilde Toyota'nın ABD'deki Calty Design Research stüdyosunun 40. yıl dönümü ile aynı zamana denk geldi.

/
/
 
/
Araç ve sürücünün bir olması

2015'teki S-FR modeli, hafif ve sürmesi keyif veren spor araç geçmişimizi geliştirmektedir ve giriş seviyesi konsept araç araştırmaları yine öne çıkmaktadır. Amaç, yeni bir neslin tekrar sürüş yapmayı sevmesini sağlamaktır.

Uzun kaput, geniş duruş ve kısa çıkıntılara sahip klasik spor araç orantılı bir tasarıma sahip olan S-FR'nin kompakt ve hafif gövdesi, yetenekli sürücülere çok uygun önden motorlu, arkadan itişli yapıyı ve bağımsız süspansiyonu barındırır.

Bu odaklanmış yaklaşım, araç ile sürücü arasında gerçek bir iletişim ve samimiyet hissi yaratmak için yumuşak, iyi tepki veren bir sürüş ve üstün yol tutuşu avantajlarını sunar.

/
/
 
/

Otomobil üreticilerini kıskandıran spor araç geçmişi ile Toyota, sürmesi daha da keyifli ve geleceğe dair beklenti uyandıran araçlar üretme konusuna yeniden odaklanmaktadır. Böylece Toyota'nın spor araç konusundaki geleceği, zengin ve akılda kalıcı geçmişi kadar unutulmaz olacaktır.

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Türkiye Rallisi’nde duble yaparak büyük bir zafer elde eden Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, başarılı performansını Galler Rallisi’nde de devam ettirdi. Zorlu rallide iki aracıyla birden podyumda yer alan takım, böylece WRC’de Üreticiler Şampiyonası’ndaki avantajını artırdı. Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı.

Toyota spor araçlarının geçmişi

50 yıldan uzun geçmiş

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: