Toyota spor araçlarının geçmişi

50 yıldan uzun geçmiş

Toyota 1960'lardan beri insanları etkileşimli, heyecan verici ve eğlenceli spor araç yorumu ile şaşırtmış ve mutlu etmiştir. Bu sayfada, efsaneleşmiş ve marka için kilometre taşı olarak nitelendirebileceğimiz Toyota spor araçlarını takdim etmekteyiz.

Hafif başlangıç

Çok küçük boyutlara sahip ve Toyota'nın ilk seri üretim spor aracı olan Sports 800'ün gelecekteki Toyota'lar üzerinde bu kadar büyük etkisi olacağı kimsenin aklına gelmezdi. Yota-Hachi (Toyota 8'in kısaltılmış Japonca şekli) olarak bilinen Sports 800, ilk kez Toyota Publica Sports konsepti olarak 1962 Tokyo Motor Show'da gösterildi.

Tüy kadar hafif tasarımı, cesur 790 cc boxer motoru ile arkadan itişli olan Sports 800, 100 km'de 3,8 litre gibi şaşırtıcı bir yakıt tüketimi ve çok iyi tepki veren sürüşü ile tasarımcıların vizyonunu tam olarak yansıtmayı başarmıştı. Toyota'nın Hibrit alanındaki yeniliklerinin ne kadar gelişmiş olduğunun bir işareti olarak, 1970'lerin sonunda gaz türbini motoruna elektrik motoru ile güç veren yenilikçi Sports 800 GT Hybrid Tokyo Motor Show'da tanıtılmıştı.

Güvenilirliği ve yakıt verimliliği sayesinde Japonya'da motor sporlarında çok popüler olan Sports 800, 1967 yılındaki 24 saatlik Fuji yarışında (iki adet Toyota 2000GT'nin arkasında) üçüncülük elde etti. Bu araç hem Toyota'nın ilk seri üretim spor aracı, hem de gerçek sürüş meraklılarının tercih ettiği bir spor araç olarak çok iyi bir şekilde hatırlanacaktır.

/

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı. Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota, Türkiye Rallisi ile Üst Üste 3. Zafer Peşinde Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, 13-16 Eylül tarihlerinde Türkiye’de gerçekleştirilecek Dünya Ralli Şampiyonası için tüm hazırlıklarını tamamladı. Toyota, 2018 WRC sezonunun 10’uncu yarışı olan Türkiye Rallisi’ne üç Yaris WRC otomobiliyle katılacak.

2000GT

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 2)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın:

Tamam