Toyota spor araçlarının geçmişi

50 yıldan uzun geçmiş

Toyota 1960'lardan beri insanları etkileşimli, heyecan verici ve eğlenceli spor araç yorumu ile şaşırtmış ve mutlu etmiştir. Bu sayfada, efsaneleşmiş ve marka için kilometre taşı olarak nitelendirebileceğimiz Toyota spor araçlarını takdim etmekteyiz.

Hafif başlangıç

Çok küçük boyutlara sahip ve Toyota'nın ilk seri üretim spor aracı olan Sports 800'ün gelecekteki Toyota'lar üzerinde bu kadar büyük etkisi olacağı kimsenin aklına gelmezdi. Yota-Hachi (Toyota 8'in kısaltılmış Japonca şekli) olarak bilinen Sports 800, ilk kez Toyota Publica Sports konsepti olarak 1962 Tokyo Motor Show'da gösterildi.

Tüy kadar hafif tasarımı, cesur 790 cc boxer motoru ile arkadan itişli olan Sports 800, 100 km'de 3,8 litre gibi şaşırtıcı bir yakıt tüketimi ve çok iyi tepki veren sürüşü ile tasarımcıların vizyonunu tam olarak yansıtmayı başarmıştı. Toyota'nın Hibrit alanındaki yeniliklerinin ne kadar gelişmiş olduğunun bir işareti olarak, 1970'lerin sonunda gaz türbini motoruna elektrik motoru ile güç veren yenilikçi Sports 800 GT Hybrid Tokyo Motor Show'da tanıtılmıştı.

Güvenilirliği ve yakıt verimliliği sayesinde Japonya'da motor sporlarında çok popüler olan Sports 800, 1967 yılındaki 24 saatlik Fuji yarışında (iki adet Toyota 2000GT'nin arkasında) üçüncülük elde etti. Bu araç hem Toyota'nın ilk seri üretim spor aracı, hem de gerçek sürüş meraklılarının tercih ettiği bir spor araç olarak çok iyi bir şekilde hatırlanacaktır.

/

2000GT

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 2)

E-Gizlilik Politikamız

Size daha iyi hizmet verebilmek için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. Ayarları değiştirmek istiyorsanız çerezlerinizi buradan yönetebilirsiniz.