COROLLA

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 5)

Toyota'nın en çok tanınan aile aracı ve dünyada en çok satılan otomobil olan Corolla, özel spor araçlar arasında tuhaf gibi görünebilirdi, ancak yıllar içinde Corolla'nın da son derece beğenilen spor modelleri oldu.

Corolla farklı bir yönünü gösteriyor

Bunlar içinde en efsanevi olanı, 1980'lerin ortalarında satılan Corolla (AE86) Levin olabilir. Günümüzde hala aracın hayranları kendisini AE86 veya Hachi-Roku (Japonca "sekiz-altı" anlamına gelir ve aracın Toyota tarafından kullanılan şasi kodudur.) olarak adlandırmaktadır. Bu da dünya çapında ne kadar çok takipçisi olduğunu göstermektedir. Corolla ürün gamının geri kalanı ve binek araçların çoğu, piyasaya sürüldüğünde önden çekişli yapıya geçiyordu. Sadelikten yana olanların tercih ettiği önden motorlu ve arkadan itişli modeller ise Levin gibi sportif coupe'lerde kullanılmaktaydı.

/
/
 
/

Yüksek devirli ve etkileyici 1,6 litre motor, üstten çift eksantrikli (DOHC) ve 124 beygir güç üreten, yüksek tepki veren arkadan itişli şasisi ile mükemmel uyumluydu. AE86 bu motor ve yere yakın sürüş konumu ile sürücüler için gerçek, benliğinden hiçbir şey yitirmemiş bir hayal gibiydi. O kadar çok beğenilmiştir ki, kısa sürede hareketli, güvenilir ve hızlı bir arkadan itişli araç isteyen ciddi yarışçı ve ralliciler tarafından tercih edilmeye başlanmıştır.

AE86'nın popülerliğinin nedeni, drift ve sinema alanlarında öncülük etmesidir. Japon yarış efsanevi Keiichi Tsuchiya tarafından üstün yol tutuş dengesi ve kontrolü nedeniyle seçilen AE86, drift etkinlikleri ve yarışlarında hala kullanılmaktadır. Belki de içlerinde en ünlü AE86, 1995'te yayınlanan klasik anime "Initial D"de gösterilen siyah üzerine beyaz renkli modeldir. Bu film gündüzleri nakliye işinde çalışan bir sürücü, geceleri ise bir drift kralı olan Takumi Fujiwara'nın hikayesini anlatıyordu. Tercih ettiği araç ise elbette efsanevi Corolla AE86 Levin'di.

GTi yılları

1980'lerin devamında başka bir sportif Corolla piyasaya sürüldü: Corolla GTi. Bu dönem boyunca güçlü motorları, sportif süspansiyonları ve agresif tarzlı gövde kitleri olan standart aile tipi hatchback'ler çok popülerdi ve Corolla GTi bu talebi en doğru şekilde karşıladı.

/
/
 
/
/

Özel ayarlanmış 1587 cc motor ile (Corolla AE86 Levin'deki motor ile aralarında çok benzerlik vardı - üstten çift eksantrikli ve tek noktadan enjeksiyonluydu) 130 beygir güç üreterek sürücülere yüksek enerji sağlamaktaydı. Düşük 1075 kg ağırlığı ile dokuz saniyeden kısa sürede 0-100 km/saat hızlanma ve 200 km/saat'e yakın maksimum hız ile zamanına göre müthiş bir performans sunuyordu.

Yüksek güçle başa çıkabilmek ve sürücülere en iyi şekilde kontrol edebilecekleri sürüş deneyimini sunmak için süspansiyonlar geliştirildi ve güvenli bir sürüş için dört fren de havalandırmalı tipti. Sportif bir tampon ve arka spoyleri, amaca özel yan etekleri, araç dışındaki dikkat çekici GTi arması, aracın içindeki destekli spor koltukları ve üç kollu direksiyon simidi ile, herkese bunun sıradan bir Corolla olmadığını gösterdi.

Duvar kağıtları

Bilgisayarınız için çeşitli duvar kağıtları indirin.

Toyota geçmişi hakkında daha fazla bilgi

Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Türkiye Rallisi’nde duble yaparak büyük bir zafer elde eden Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, başarılı performansını Galler Rallisi’nde de devam ettirdi. Zorlu rallide iki aracıyla birden podyumda yer alan takım, böylece WRC’de Üreticiler Şampiyonası’ndaki avantajını artırdı. Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı.

MR2

Toyota spor araçlarının geçmişi (bölüm 6)

Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: