CELICA

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 3

İspanyolca'da "gökyüzüne ait" anlamına gelen Celica'nın kaderinde, 1970 yılında harekete geçtiği ilk andan itibaren yıldız olmak vardı. Celica sürücülere daha fazla özgürlük hissi sağlamak, sportif ve ekonomik bir paket ve kullanışlı bir iç mekan sunmak için tasarlanmıştı.

Gökyüzüne Ait Celica

Konfor ve sürüş kolaylığı öncelik olsa da, Celica'nın hala gerçek meraklılar için virajlarda iyi tepki vermesi gerekiyordu. Neyse ki bağımsız ön ve dört bağlantılı arka süspansiyon sistemleri dar ve kıvrımlı virajlarda sürücüleri hayal kırıklığına uğratmadı.

1985 model dördüncü nesil Celica, yeni önden çekişli yapısı ile önemli bir değişikliğe imza attı (önceden arkadan itişliydi). Tam zamanlı dört çeker sistemli ve güçlü 182 beygir DOHC motora sahip GT-Four modelinin 1986 yılında piyasaya sürülmesi de çok önemlidir. Bu aracın motoru Japonya'daki en güçlü 2 litre motordur ve Toyota'nın Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki (WRC) başarıları için mükemmel bir temel oluşturmuştur.

/
/
 
/
/

Ekibin başarı için çok fazla beklemesi gerekmedi. Carlos Sainz 1990 yılında ilk kez sürücü ünvanı aldı (bir Japon üretici için bir ilk) ve üreticiler şampiyonasında ikinciliği kazandı. 1992'de WRC için homologasyonu alınan GT-Four RC (Rally Competition) adlı özel bir model üretildi. 1993 ve 1994 yılında Juha Kankkunen ve ardından Didier Auriol tarafından WRC sürücü ve üretici ünvanlarını aldı.

Kapakların kaldırılmasına şahit olanlar, 1999’da tanıtılan yedinci neslin Celica'nın son jenerasyonu olduğunu bilmiyorlardı. 35 yıl, 7 farklı nesil, çok sayıda motorsporları başarısı ve dört milyondan fazla satıştan sonra Celica yolculuğunun sonuna gelmişti. Neyse ki en parlak yıldızlar hafızada en uzun süreyle kalanlardır...

Haberler ve Etkinlikler

Toyota Yeni A Segmenti Modelini Çekya’da Üretecek | Toyota Toyota Yeni A Segmenti Modelini Çekya’da Üretecek | Toyota Toyota, yeni A segmenti modelini Çekya’da bulunan “Toyota Motor Manufacturing Czech Republic” fabrikasında üreteceğini açıkladı. Detaylar için tıklayın. TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu | Toyota TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu | Toyota TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Kenya Safari Rallisi’ne de damgasını vurdu. FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir parçası olarak yaklaşık 20 yıldır ilk kez düzenlenen rallide galibiyet Toyota takımının oldu. Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı Toyota İtalya Sardunya Rallisi’nde İlk İki Sırayı Aldı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, İtalya Sardunya Rallisi’ni ilk iki sırada tamamladı. Sadunya Rallisi 2021 ile ilgili bilgi almak için tıklayın! Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Hidrojen Yakıtlı Toyota Mirai’den Dünya Menzil Rekoru Toyota’nın hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai, tek depoyla 1000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha da ileriye taşıdı.
SUPRA
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 4