CELICA

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 3

İspanyolca'da "gökyüzüne ait" anlamına gelen Celica'nın kaderinde, 1970 yılında harekete geçtiği ilk andan itibaren yıldız olmak vardı. Celica sürücülere daha fazla özgürlük hissi sağlamak, sportif ve ekonomik bir paket ve kullanışlı bir iç mekan sunmak için tasarlanmıştı.

Gökyüzüne Ait Celica

Konfor ve sürüş kolaylığı öncelik olsa da, Celica'nın hala gerçek meraklılar için virajlarda iyi tepki vermesi gerekiyordu. Neyse ki bağımsız ön ve dört bağlantılı arka süspansiyon sistemleri dar ve kıvrımlı virajlarda sürücüleri hayal kırıklığına uğratmadı.

1985 model dördüncü nesil Celica, yeni önden çekişli yapısı ile önemli bir değişikliğe imza attı (önceden arkadan itişliydi). Tam zamanlı dört çeker sistemli ve güçlü 182 beygir DOHC motora sahip GT-Four modelinin 1986 yılında piyasaya sürülmesi de çok önemlidir. Bu aracın motoru Japonya'daki en güçlü 2 litre motordur ve Toyota'nın Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki (WRC) başarıları için mükemmel bir temel oluşturmuştur.

/
/
 
/
/

Ekibin başarı için çok fazla beklemesi gerekmedi. Carlos Sainz 1990 yılında ilk kez sürücü ünvanı aldı (bir Japon üretici için bir ilk) ve üreticiler şampiyonasında ikinciliği kazandı. 1992'de WRC için homologasyonu alınan GT-Four RC (Rally Competition) adlı özel bir model üretildi. 1993 ve 1994 yılında Juha Kankkunen ve ardından Didier Auriol tarafından WRC sürücü ve üretici ünvanlarını aldı.

Kapakların kaldırılmasına şahit olanlar, 1999’da tanıtılan yedinci neslin Celica'nın son jenerasyonu olduğunu bilmiyorlardı. 35 yıl, 7 farklı nesil, çok sayıda motorsporları başarısı ve dört milyondan fazla satıştan sonra Celica yolculuğunun sonuna gelmişti. Neyse ki en parlak yıldızlar hafızada en uzun süreyle kalanlardır...

Haberler ve Etkinlikler

TOYOTA GAZOO Racing Türkiye Rallisi'ne Hazır TOYOTA GAZOO Racing Türkiye Rallisi'ne Hazır Toyota’nın WRC’de yarışan TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, 18-20 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek Türkiye Rallisi’nde yine podyumu hedefliyor. Toyota ve Yandex'in Projesi Devam Ediyor Toyota ve Yandex'in Projesi Devam Ediyor Toyota ve Yandex'in tarfik kazalarını önlemek için birlikte geliştirdiği ancak pandemi nedeniyle ara verilen güvenli sürüş projesi kaldığı yerden devam ediyor. Stevie Stevie "Altın ve Gümüş Ödüller" Bir Kez Daha Toyota'nın Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş., İnsan Kaynakları alanında dünyanın en prestijli ödülü olarak gösterilen “Stevie” de Altın ve gümüş ödüllerini kazandı. Toyota, WRC 2020'ye Zaferle Devam Etmeyi Hedefliyor Toyota, WRC 2020'ye Zaferle Devam Etmeyi Hedefliyor Toyota’nın Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan takımı TOYOTA GAZOO Racing, 2020 FIA Dünya Ralli Şampiyonası’na bıraktığı yerden devam etmeyi hedefliyor.
SUPRA
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 4
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için internet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız internet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.