CELICA

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 3

İspanyolca'da "gökyüzüne ait" anlamına gelen Celica'nın kaderinde, 1970 yılında harekete geçtiği ilk andan itibaren yıldız olmak vardı. Celica sürücülere daha fazla özgürlük hissi sağlamak, sportif ve ekonomik bir paket ve kullanışlı bir iç mekan sunmak için tasarlanmıştı.

Gökyüzüne Ait Celica

Konfor ve sürüş kolaylığı öncelik olsa da, Celica'nın hala gerçek meraklılar için virajlarda iyi tepki vermesi gerekiyordu. Neyse ki bağımsız ön ve dört bağlantılı arka süspansiyon sistemleri dar ve kıvrımlı virajlarda sürücüleri hayal kırıklığına uğratmadı.

1985 model dördüncü nesil Celica, yeni önden çekişli yapısı ile önemli bir değişikliğe imza attı (önceden arkadan itişliydi). Tam zamanlı dört çeker sistemli ve güçlü 182 beygir DOHC motora sahip GT-Four modelinin 1986 yılında piyasaya sürülmesi de çok önemlidir. Bu aracın motoru Japonya'daki en güçlü 2 litre motordur ve Toyota'nın Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki (WRC) başarıları için mükemmel bir temel oluşturmuştur.

/
/
 
/
/

Ekibin başarı için çok fazla beklemesi gerekmedi. Carlos Sainz 1990 yılında ilk kez sürücü ünvanı aldı (bir Japon üretici için bir ilk) ve üreticiler şampiyonasında ikinciliği kazandı. 1992'de WRC için homologasyonu alınan GT-Four RC (Rally Competition) adlı özel bir model üretildi. 1993 ve 1994 yılında Juha Kankkunen ve ardından Didier Auriol tarafından WRC sürücü ve üretici ünvanlarını aldı.

Kapakların kaldırılmasına şahit olanlar, 1999’da tanıtılan yedinci neslin Celica'nın son jenerasyonu olduğunu bilmiyorlardı. 35 yıl, 7 farklı nesil, çok sayıda motorsporları başarısı ve dört milyondan fazla satıştan sonra Celica yolculuğunun sonuna gelmişti. Neyse ki en parlak yıldızlar hafızada en uzun süreyle kalanlardır...

Haberler ve Etkinlikler

Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı Toyota Portekiz Rallisi’ni Evans ile Kazandı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Takımı, Portekiz Rallisi’nde Elfyn Evans’ın zafere ulaşmasıyla birlikte bu sezondaki üçüncü galibiyetini kutluyor. Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Hayalimdeki Araba Resim Yarışması İçin Son Katılım Tarihi: 31 Mayıs Toyota’nın bu yıl dijital olarak düzenlenecek “Hayalimdeki Araba” Resim Yarışması’na başvurular devam ediyor… Son katılım tarihi 31 Mayıs olan yarışma için kağıtlarınızı ve boyalarınızı hazırlayın… Önemli Duyuru Önemli Duyuru Çeşitli sosyal medya kanalları üzerinde, “Toyota” markasını kullanarak çekiliş yapıldığı, katılım durumunda Toyota Corolla marka araba kazanılacağı yönünde bir mesaj ve link yayınlanmaktadır. Söz konusu mesaj Şirketimiz ile ilgili olmayıp, bu ve benzeri mesajlara itibar edilmemesi önemle duyurulur. Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka Toyota En Düşük Emisyonlara Sahip Marka TOYOTA GAZOO Racing, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) Hiper Araç çağını başlatan ilk yarışında galibiyet elde etti. 2021 sezonunun ilk mücadelesi olan 6 Saat Spa-Francorchamps yarışında damalı bayrağa ilk ulaşan Dünya Şampiyonu Toyota’nın hibrit hiper aracı GR010 HYBRID oldu.
SUPRA
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 4