CELICA

Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 3

İspanyolca'da "gökyüzüne ait" anlamına gelen Celica'nın kaderinde, 1970 yılında harekete geçtiği ilk andan itibaren yıldız olmak vardı. Celica sürücülere daha fazla özgürlük hissi sağlamak, sportif ve ekonomik bir paket ve kullanışlı bir iç mekan sunmak için tasarlanmıştı.

Gökyüzüne Ait Celica

Konfor ve sürüş kolaylığı öncelik olsa da, Celica'nın hala gerçek meraklılar için virajlarda iyi tepki vermesi gerekiyordu. Neyse ki bağımsız ön ve dört bağlantılı arka süspansiyon sistemleri dar ve kıvrımlı virajlarda sürücüleri hayal kırıklığına uğratmadı.

1985 model dördüncü nesil Celica, yeni önden çekişli yapısı ile önemli bir değişikliğe imza attı (önceden arkadan itişliydi). Tam zamanlı dört çeker sistemli ve güçlü 182 beygir DOHC motora sahip GT-Four modelinin 1986 yılında piyasaya sürülmesi de çok önemlidir. Bu aracın motoru Japonya'daki en güçlü 2 litre motordur ve Toyota'nın Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki (WRC) başarıları için mükemmel bir temel oluşturmuştur.

/
/
 
/
/

Ekibin başarı için çok fazla beklemesi gerekmedi. Carlos Sainz 1990 yılında ilk kez sürücü ünvanı aldı (bir Japon üretici için bir ilk) ve üreticiler şampiyonasında ikinciliği kazandı. 1992'de WRC için homologasyonu alınan GT-Four RC (Rally Competition) adlı özel bir model üretildi. 1993 ve 1994 yılında Juha Kankkunen ve ardından Didier Auriol tarafından WRC sürücü ve üretici ünvanlarını aldı.

Kapakların kaldırılmasına şahit olanlar, 1999’da tanıtılan yedinci neslin Celica'nın son jenerasyonu olduğunu bilmiyorlardı. 35 yıl, 7 farklı nesil, çok sayıda motorsporları başarısı ve dört milyondan fazla satıştan sonra Celica yolculuğunun sonuna gelmişti. Neyse ki en parlak yıldızlar hafızada en uzun süreyle kalanlardır...

Haberler ve Etkinlikler

Toyota'dan Korna Gürültüsüne Karşı Kulak Maskesi Toyota'dan Korna Gürültüsüne Karşı Kulak Maskesi Toyota’nın 5 yıl önce başlattığı toplumsal sosyal sorumluluk hareketi olan “Korna Çalma Huzurumu Çalma” projesinde sıra dışı bir etkinlik daha düzenlendi. Toyota Plaza Bakırcılar Bir Kez Daha Avrupa'nın En İyisi Toyota Plaza Bakırcılar Bir Kez Daha Avrupa'nın En İyisi Toyota’nın her yıl düzenlediği “Ichiban” Avrupa Müşteri Memnuniyeti Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları belli oldu. 2012, 2018 ve 2019 yıllarından sonra kazanan bu yıl da Antalya Toyota Plaza Bakırcılar oldu. Toyota, 2020 Yılının da En Değerli Markası Toyota, 2020 Yılının da En Değerli Markası BrandZ tarafından her yıl gerçekleştirilen en değerli 100 küresel marka raporunda, Toyota dünyanın en değerli otomobil markaları sıralamasında zirveyi bu yıl da kimseye bırakmadı. Toyota Yeni GR Yaris Ürün Gamını Tanıttı Toyota Yeni GR Yaris Ürün Gamını Tanıttı TOYOTA GAZOO Racing Dünya Ralli Şampiyonası takımının deneyimlerinden elde edilerek yapılan yeni GR Yaris, aynı zamanda profesyonel yarış pilotlarının deneyimleri dikkate alınarak geliştirildi.
SUPRA
Toyota spor araçlarının geçmişi - Bölüm 4
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için internet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız internet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.