Fiyat Listesi
Test Sürüşü
Servis Randevusu
Bayimizi Bulun
Başvuru Merkezi

Toyota Hilux hikayesi

Efsaneyi anlamak

Her türlü sert arazinin - Kuzey Kutbu, Güney Kutbu ve Dakar Rallisi - üstesinden gelebilmesiyle tanınan Hilux, kuvvetli beygir gücü arayanlar için ilk akla gelen araç olmuştur.

Yıkılmaz itibarı, en zorlu kara parçalarında yedi nesil boyunca sürekli gelişim ve test üzerine inşa edilmiştir. Tehlikeli buzlu tepelerde yol almaktan aktif bir yanardağa girmeye kadar – imkansızlığın sınırları zorlanmaya devam ediyor. 

Ancak efsanenin tümünü anlamak için, önce her şeyin başladığı noktaya dönmeliyiz...

Başlangıç

1968'de Hino Motors'da dünyaya geldiğinde, orijinal tasarımlar bir aracın işlevselliğine dönüktü; fakat ticari sektördekileri hedeflemek için bu aşamadan hızlıca çıkıldı: yani güvenilir, dayanıklı ve rahat bir ulaşım biçimi arayanlara dönüldü.

Hayat; azami hızı saatte 81 mil olan, dört silindirli, 1.5 litre hacminde, R serisi bir petrol motoruyla başladı. Sonra daha da atak, 1.6 litrelik bir motoru dahil edecek şekilde geliştirildi. Daha fazla güç ve çok yönlülük için talep arttıkça, ilk dört teker çekişli modeli 1979 yılında tanıtıldı. Bu, insanların sık kullanılan yollardan çıkarak kayalık dağlarda, çamurlu yollarda ve aralarındaki her yerde asfaltsız maceralara çıkmalarına olanak sağladı.

/
/

Zaman içinde Hilux ('yüksek' ve 'lüks' bir arada) modern zamanlardaki işlerin taleplerini karşılamak için uyum sağlamaya devam etti; ticari bir araç olarak geliştirilmesine rağmen, aileler için popüler bir günlük araba haline gelmeye başladı. Toyota, 1983 yılında, modern bir otomobilin tüm konforunu, geleneksel bir arazi aracıyla eşleştirme kabiliyetini bir arada isteyen aileler için çift kabinli gövde yapıları sunarak, ürün yelpazesini yeniden değerlendirdi. Büyük boyutu, ticaretin araçlarından yerli aile gezintilerinin debdebesine kadar pek çok şeyi barındırması anlamına geliyordu.

Bu durum daha uzun bir kabin ve iyileştirilmiş ses yalıtımı ile beraber arttırılmış eğlence özellikleri sunan çok daha yönlü spor modellerin piyasaya sürülmesini sağladı, ve böylece ticari araçlar ve aile araçları arasındaki boşluk dolmuş oldu.

/
Top Gear Testleri

Hilux çok geçmeden diğer hepsini yenen araç olarak itibar kazandı, ki bundan sonra da Top Gear geldi. Top Gear, bu nitelikleri olabilecek en sıradışı şekillerde test eden, arabalarla ilgili bir İngiliz TV programı. Amaçları, 190.000 mil yol yapmış 88 model bir Hilux'u 'öldürmek'ti. Her türlü araba işkencesine maruz bırakıldı: denize sokmaktan yıkım güllesiyle vurmaya, üzerine karavan bırakmaktan yakmaya kadar. Ağır hasar almasına rağmen, basit aletlerle kısa bir tamirden sonra sürülebilecek duruma geldi.

/

Top Gear orada durmadı. 2007 yılında, modern bir 2005 modelini nihai teste sokarak Kuzey Kutbu'na sürdüler, ki bunu başaran ilk araç oldu. Daha büyük jantlar, daha kalın lastikler, karter koruma, ve birkaç ufak eklemeyle araç sadece birazcık modifiye edildi.

Bu noktadan sonra olayların doğal akışı buzdan ateşe doğru gitti ve sunucu James May lav numuneleri toplamak üzere Hilux'unu, İzlanda'da aktif bir yanardağın ağzına sürdü. Bu, Hilux'un nesiller boyunca yenilmezlik konusundaki itibarını daha da arttırdı.

/
/
Ekstrem Arazi

2008 yılında Arctic Trucks (zorlu ortamlarda araçları modifiye etmek konusunda uzmanlaşmış bir İzlanda şirketi) dört Toyota Hilux aracını Güney Kutbu'na Amundsen Omega 3 Kutup Yarışı için destek olarak kullamak üzere modifiye etti. Dört kamyon, donma sıcaklıklarında (-30 °C'ye kadar) çalışabileceklerinden emin olmak amacıyla, karı eritmek için motordan gelen ısıyı kullanan modern teknolojiyle donatılmıştı. Buzlu sırtları, derin karları ve gizli çatlaklarıyla affı olmayan bir arazi üzerinde sürülmek, Hilux'a tipik olarak kar küremek için yapılmış geleneksel kapalı kabin kar kedisi araçlarından daha çok yakıştı. Hilux'un daha hızlı, daha yakıt verimli olduğu ve daha az karbondioksit salınımı yaptığı kanıtlanmış oldu. 

Hilux sürekli olarak dünyanın en ekstrem ortamlarında test edilmeye devam ediyor ve Dakar Rallisinden daha zorlayıcı çok az ortam var. En zorlu off-road dayanıklılık yarışlarından biri olarak bilinen bu yarışta, araçların şiddetli ısılarda kumulları, kayalık kanyonları ve kalın çamurları geçmesi gerekmektedir.

/

2014 yılında, katılan 450 araçtan yalnızca 204'ü bitirebildi. Arjantin ve Şili'den geçen yaklaşık 9.500 kilometrelik yolculuğun 5.000 km'si 13 bölümden oluşan bir yarıştı. Giniel de Villiers ve Dirk von Zitzewitz yarışı genelde dördüncü ve T1.1 sınıf benzin motorlu 4 x 4 geliştirilmiş arazi aracı sınıfında birinci bitirdiler. İlk 30 arasında altı tane Hilux vardı..

İşte böyle: Herkesi yenen Toyota Hilux dünyayı dolaştı, yoluna çıkan her şeyi fethetti ve yedi nesil sonra yolculuk etme şeklimizi yeniden tanımladı. Yoğun ısıya, soğukta donmaya ve hatta bir yıkım topunun gazabına dayanmak için inşa edilen bu araç, sadece bir günlük araçtan çok daha fazlası olduğunu ve neslinin devam edeceğini kanıtladı.

Eğer Hilux ailesinin bir parçası olmak isterseniz keşfedin

Toyota'nın geçmişiyle ilgili daha fazla bilgi

Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Yeni Toyota Corolla ve Yeni RAV4’e Euro NCAP’ten 5 Yıldız Toyota, “Sıfır Kaza” hedefi paralelinde güvenlik konusundaki çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Yeni Toyota Safety Sense 2 sistemini Corolla’nın tüm hibrit versiyonlarında ve RAV4 modellerinde standart olarak sunan Toyota, kullanıcılarını ileri güvenlik teknolojileriyle koruyor. Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Pazarlama Dünyası RAV4 ve Camry Lansmanını Konuştu Toyota birçok farklı mecrada yaptığı yenilikçi iletişim çalışmalarının yanında dijital alanda da sektöre yön veren farklı projelere imza atıyor. Türkiye’deki hibrit ürün gamını lüks segmentte Yeni Camry Hybrid ve SUV segmentindeki Yeni RAV4 Hybrid ile genişleten Toyota, bu iki yeni modelin lansmanında ünlü isimleri dijital platformdan yaptığı canlı yayında buluşturdu. GR Supra GT Cup Başlıyor GR Supra GT Cup Başlıyor Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsanevi modeli Supra’yı baştan yaratan TOYOTA GAZOO Racing, aynı zamanda GR Supra GT Cup'ı da başlatarak e-motorsporları dünyasına hızlı bir giriş yaptı. Tek markalı bu seri, PlayStation 4'te Gran Turismo Sport oyununda yer alıyor. Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota, Wellbeing Programı ile “Önce Çalışan Mutluluğu” Diyor Toyota Türkiye “önce çalışan mutluluğu” diyerek yeni bir program başlattı. Çalışanların her yeni güne “İyi ki Toyota’da çalışıyorum” diye başlamasını hedefleyen Toyota Türkiye İnsan Kaynakları, “Wellbeing Programı” ile çok daha mutluluk ve motivasyon sağlayan bir şirket olmayı amaçlıyor.
Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Spor Otomobil Efsanesi Geri Döndü: Toyota GR Supra Toyota’nın spor otomobiller arasında bir “fenomene” dönüşen efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Öne yerleştirilmiş altı silindirli motoru ve arkadan itiş gücüyle yeniden benzersiz bir sürüş deneyimi sunan Toyota GR Supra, sportif ruhu ile tekrar yollara çıkıyor. Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu Toyota, Yaris WRC ve Tanak ile WRC Şili Rallisi’nin Galibi Oldu TOYOTA GAZOO Racing, Yaris WRC ile yeni bir zafere daha imza attı. Dünya Ralli Şampiyonası’nın 6. yarışı olan ve ilk kez düzenlenen Şili Rallisi, takımlar ve pilotlar için birçok bilinmeyeni beraberinde getirse de, TOYOTA GAZOO Racing yarışı ilk sırada tamamladı. Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota 2018-19 WEC Dünya Şampiyonluğu’nu Garantiledi Toyota’nın FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda mücadele eden yarış takımı TOYOTA GAZOO Racing, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Spa-Francorchamps’ı kazanarak şampiyonluğunu garantiledi. 6 saat süren yarışa olumsuz hava koşulları damga vursa da, finişe ilk sırada ulaşan, Fernando Alonso, Sebastien Buemi ve Kazuki Nakajima’nın kullandığı Toyota TS050 Hybrid yarış aracı oldu. Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’dan Yapay Zeka ve Robotik Girişimleri Desteklemek İçin 100 Milyon Dolarlık Yeni Kaynak Toyota’nın Silikon Vadisi’nde yer alan Toyota AI Ventures (TAIV) girişimi, teknolojik gelişmeleri hızlandırmak adına 100 milyon dolarlık yeni bir fon açıkladı. Buna göre bu yeni fon, otonom mobilite ve robotik teknolojiler üzerine çalışan yeni girişimlere kaynak sağlayacak.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: