Fiyat Listesi
Test Sürüşü
Başvuru Merkezi
Bayimizi Bulun
E-Broşür

Toyota Hilux hikayesi

Efsaneyi anlamak

Her türlü sert arazinin - Kuzey Kutbu, Güney Kutbu ve Dakar Rallisi - üstesinden gelebilmesiyle tanınan Hilux, kuvvetli beygir gücü arayanlar için ilk akla gelen araç olmuştur.

Yıkılmaz itibarı, en zorlu kara parçalarında yedi nesil boyunca sürekli gelişim ve test üzerine inşa edilmiştir. Tehlikeli buzlu tepelerde yol almaktan aktif bir yanardağa girmeye kadar – imkansızlığın sınırları zorlanmaya devam ediyor. 

Ancak efsanenin tümünü anlamak için, önce her şeyin başladığı noktaya dönmeliyiz...

Başlangıç

1968'de Hino Motors'da dünyaya geldiğinde, orijinal tasarımlar bir aracın işlevselliğine dönüktü; fakat ticari sektördekileri hedeflemek için bu aşamadan hızlıca çıkıldı: yani güvenilir, dayanıklı ve rahat bir ulaşım biçimi arayanlara dönüldü.

Hayat; azami hızı saatte 81 mil olan, dört silindirli, 1.5 litre hacminde, R serisi bir petrol motoruyla başladı. Sonra daha da atak, 1.6 litrelik bir motoru dahil edecek şekilde geliştirildi. Daha fazla güç ve çok yönlülük için talep arttıkça, ilk dört teker çekişli modeli 1979 yılında tanıtıldı. Bu, insanların sık kullanılan yollardan çıkarak kayalık dağlarda, çamurlu yollarda ve aralarındaki her yerde asfaltsız maceralara çıkmalarına olanak sağladı.

/
/

Zaman içinde Hilux ('yüksek' ve 'lüks' bir arada) modern zamanlardaki işlerin taleplerini karşılamak için uyum sağlamaya devam etti; ticari bir araç olarak geliştirilmesine rağmen, aileler için popüler bir günlük araba haline gelmeye başladı. Toyota, 1983 yılında, modern bir otomobilin tüm konforunu, geleneksel bir arazi aracıyla eşleştirme kabiliyetini bir arada isteyen aileler için çift kabinli gövde yapıları sunarak, ürün yelpazesini yeniden değerlendirdi. Büyük boyutu, ticaretin araçlarından yerli aile gezintilerinin debdebesine kadar pek çok şeyi barındırması anlamına geliyordu.

Bu durum daha uzun bir kabin ve iyileştirilmiş ses yalıtımı ile beraber arttırılmış eğlence özellikleri sunan çok daha yönlü spor modellerin piyasaya sürülmesini sağladı, ve böylece ticari araçlar ve aile araçları arasındaki boşluk dolmuş oldu.

/
Top Gear Testleri

Hilux çok geçmeden diğer hepsini yenen araç olarak itibar kazandı, ki bundan sonra da Top Gear geldi. Top Gear, bu nitelikleri olabilecek en sıradışı şekillerde test eden, arabalarla ilgili bir İngiliz TV programı. Amaçları, 190.000 mil yol yapmış 88 model bir Hilux'u 'öldürmek'ti. Her türlü araba işkencesine maruz bırakıldı: denize sokmaktan yıkım güllesiyle vurmaya, üzerine karavan bırakmaktan yakmaya kadar. Ağır hasar almasına rağmen, basit aletlerle kısa bir tamirden sonra sürülebilecek duruma geldi.

/

Top Gear orada durmadı. 2007 yılında, modern bir 2005 modelini nihai teste sokarak Kuzey Kutbu'na sürdüler, ki bunu başaran ilk araç oldu. Daha büyük jantlar, daha kalın lastikler, karter koruma, ve birkaç ufak eklemeyle araç sadece birazcık modifiye edildi.

Bu noktadan sonra olayların doğal akışı buzdan ateşe doğru gitti ve sunucu James May lav numuneleri toplamak üzere Hilux'unu, İzlanda'da aktif bir yanardağın ağzına sürdü. Bu, Hilux'un nesiller boyunca yenilmezlik konusundaki itibarını daha da arttırdı.

/
/
Ekstrem Arazi

2008 yılında Arctic Trucks (zorlu ortamlarda araçları modifiye etmek konusunda uzmanlaşmış bir İzlanda şirketi) dört Toyota Hilux aracını Güney Kutbu'na Amundsen Omega 3 Kutup Yarışı için destek olarak kullamak üzere modifiye etti. Dört kamyon, donma sıcaklıklarında (-30 °C'ye kadar) çalışabileceklerinden emin olmak amacıyla, karı eritmek için motordan gelen ısıyı kullanan modern teknolojiyle donatılmıştı. Buzlu sırtları, derin karları ve gizli çatlaklarıyla affı olmayan bir arazi üzerinde sürülmek, Hilux'a tipik olarak kar küremek için yapılmış geleneksel kapalı kabin kar kedisi araçlarından daha çok yakıştı. Hilux'un daha hızlı, daha yakıt verimli olduğu ve daha az karbondioksit salınımı yaptığı kanıtlanmış oldu. 

Hilux sürekli olarak dünyanın en ekstrem ortamlarında test edilmeye devam ediyor ve Dakar Rallisinden daha zorlayıcı çok az ortam var. En zorlu off-road dayanıklılık yarışlarından biri olarak bilinen bu yarışta, araçların şiddetli ısılarda kumulları, kayalık kanyonları ve kalın çamurları geçmesi gerekmektedir.

/

2014 yılında, katılan 450 araçtan yalnızca 204'ü bitirebildi. Arjantin ve Şili'den geçen yaklaşık 9.500 kilometrelik yolculuğun 5.000 km'si 13 bölümden oluşan bir yarıştı. Giniel de Villiers ve Dirk von Zitzewitz yarışı genelde dördüncü ve T1.1 sınıf benzin motorlu 4 x 4 geliştirilmiş arazi aracı sınıfında birinci bitirdiler. İlk 30 arasında altı tane Hilux vardı..

İşte böyle: Herkesi yenen Toyota Hilux dünyayı dolaştı, yoluna çıkan her şeyi fethetti ve yedi nesil sonra yolculuk etme şeklimizi yeniden tanımladı. Yoğun ısıya, soğukta donmaya ve hatta bir yıkım topunun gazabına dayanmak için inşa edilen bu araç, sadece bir günlük araçtan çok daha fazlası olduğunu ve neslinin devam edeceğini kanıtladı.

Eğer Hilux ailesinin bir parçası olmak isterseniz keşfedin

Toyota'nın geçmişiyle ilgili daha fazla bilgi

Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Toyota, Galler Rallisi’yle Liderliğini Pekiştirdi Türkiye Rallisi’nde duble yaparak büyük bir zafer elde eden Toyota’nın yarış takımı Toyota GAZOO Racing, başarılı performansını Galler Rallisi’nde de devam ettirdi. Zorlu rallide iki aracıyla birden podyumda yer alan takım, böylece WRC’de Üreticiler Şampiyonası’ndaki avantajını artırdı. Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Türkiye Rallisi’nde Zafer Toyota’nın Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, 2010’dan bu yana ilk kez düzenlenen Türkiye Rallisi’nde ilk 2 sırayı alarak bu önemli yarışı zaferle tamamladı. Pilotları ve takımları bir hayli zorlayan tamamen yeni, sert ve kırıcı etapların yer aldığı Marmaris Rallisi’nde sağlamlığıyla ön plana çıkan Toyota Yaris WRC yarış aracı, Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala’nın pilotajında, tüm etapları sorunsuz bir şekilde aşarak Marmaris Rallisi’ni en üst sırada tamamladı. Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota WRC Türkiye Rallisi’nde Üçüncü Günde Liderliğe Yükseldi Toyota yarış takımı GAZOO Racing, Türkiye Rallisi’nin 3’üncü gününde liderliğe yükselmeyi başardı. Toyota Yaris WRC pilotları Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala, dört etap kala Türkiye Rallisi’nde genel klasmanda birinci ve ikinci sıraya yerleşti. Toyota böylece pazar günü yapılacak son etapların ardından Türkiye Rallisi’ni kazanmak adına da büyük bir avantajın sahibi oldu. Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota, Türkiye Rallisi Macerasına Hızlı ve Sorunsuz Başladı Toyota’nın yarış takımı GAZOO Racing, zorlu Türkiye Rallisi macerasına başladı. Cuma günü tüm gün boyunca gerçekleştirilen etapların ardından üç Toyota GAZOO Racing pilotu da, ilk yedi arasında yer almayı başardı. Tamamen yeni etaplardan oluşan Türkiye Rallisi, kayaların yer aldığı yüzeylerle beklendiği gibi zorlayıcı olduğunu gösterse de, Toyota Yaris WRC yarış aracı tüm mücadelelerden başarıyla çıktı.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: