İMKANSIZLIKLAR, DAMLA DAMLA

GERÇEK OLUR

Hareketlerinizde özgür olduğunuzda, her şeyin mümkün olabileceğine inanıyoruz. İnsanlara beklentilerinin ötesini sunmak, yaptığımız her işte bizi teşvik ediyor ve bu uğurda harcadığımız emek, bizi amacımıza bir adım daha yaklaştırıyor.

Aynı zamanda biz de kendi imkansızlığımızı başarmak için yola çıktık; amacımız, emisyonsuz bir toplum oluşturmak ve bu amaca yönelik attığımız ilk adım, emisyon değeri sıfıra yakın olan bir araç olan Mirai'yi üretmektir.

Bu öykü, imkansız olanı, adım adım ve damla damla gerçekleştirmenin öyküsüdür.

EMİSYONU SADECE BİR SU DAMLASI OLAN ARACINIZ.

 

/

Dışarıdan bakıldığında Mirai, dört kapılı sıradan bir sedan gibi gözükebilir. Her bir parçası, geleneksel bir araba kadar pratik ve güvenlidir ve kolay sürüş deneyimi sunar. Deposu, sadece birkaç dakikada dolar ve dolu bir depoyla 500 km'ye kadar yol gidilebilir. Mirai'nin diğer arabalardan tek farkı: Deposunun benzinle değil, hidrojenle doluyor olması.

/

Mirai'nin kalbinde, basınçlı depoda bulunan hidrojen gazını, elektriğe dönüştüren gelişmiş bir yakıt hücresi yer alır. Her ne kadar benzer özelliklere sahip olsalar da, hidrojen yakıt hücreli arabalarda bulunan benzersiz bir özellik, onları yeni nesil elektrikli araçlardan ayırır. Hidrojen arabalarının egzoz borularından, karbondiyoksit, azot oksit veya yabancı partiküller yerine, su buharı çıkar. Şarj etmeye gerek yoktur; herhangi bir arabada olduğu gibi depoyu doldurmanız yeterlidir.

/

Mirai, imkansızlıkları damla damla mümkün kılar. Tüm dünyadaki işletmeler, taksiciler ve ortak araç kullanımı hizmeti sunan kurumlar ve hatta çevreye verdiği zararı azaltmak isteyen polis ekipleri, devrim niteliğindeki sıfır emisyonlu Mirai'ye kucak açtı.

EMİSYONSUZ BİR TOPLUM OLUŞTURMAYA DOĞRU
/

Dünyamızın, fosil yakıtların yerini alacak, sürdürülebilir bir yeni bir enerji kaynağına ihtiyacı var. Bu kaynak ne olabilir? Hidrojen. Güneş ve rüzgar gibi yenilenebilir enerji ile üretilen hidrojen, karbon içermez ve diğer enerji kaynaklarının aksine, büyük miktarlarda depolanması ve taşınması kolaydır. Ancak hepsinden daha önemlisi, tek yan ürünü su buharıdır.

/

Bu bir anda olacak bir şey değildir, ancak hidrojen ulaşım dünyasını değiştirmektedir ve daha da fazlasını yapma potansiyeline sahiptir. Hidrojen 2050'ye kadar dünyada tüketilen toplam enerjinin beşte birini kapsayabilir. Araçlar ve fabrikalara güç vermekten ev ve şirketleri ısıtmaya kadar her konuda, hidrojen kullanan ve emisyon üretmeyen bir toplum vizyonumuzu gerçekleştirmek için durmadan çalışıyoruz.

Bu da bizim imkansızımız ve bunu damla damla gerçeğe dönüştürme konusunda kararlıyız.

İmkansızı nasıl gerçeğe dönüştürüyoruz?

/
Yakıt hücreli otobüsler Toyota Sora yakıt hücreli otobüslerde, Mirai için geliştirilmiş olan Toyota Yakıt Hücresi Sistemi kullanılmaktadır. Düşük CO2 emisyonu veya zararlı madde üretmeden üstün bir çevreci performans sunan Sora, felaketlerden sonra acil durum güç kaynağı olarak bile kullanılabilir. Toyota, Tokyo 2020 Olimpik ve Paralimpik Oyunları'ndan önce 100'den fazla Sora'yı kullanıma sunmayı planlıyor.
/
Yakıt hücreli kamyonlar Nisan 2017'de ilk kez çalışmaya başlayan Project Portal 'Alpha' kamyon, Long Beach ve Los Angeles Limanları içinde ve çevresinde gerçek kamyonla taşımacılık koşullarında 10.000 milden fazla test edildi ve yalnızca su buharı üretti. Şirket içinde 'Beta' olarak bilinen yeni bir kamyon, dolum başına 300 milden fazla tahmini menzili ile limanlardaki emisyonsuz kamyonla taşıma kapasitesini artırıyor ve kamyonla taşımacılık faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkisini daha da azaltıyor.
/
Yakıt hücreli forkliftler Toyota, Toyota City'deki Motomachi fabrikasında Toyota Industries Corporation'ın ürettiği 20 adet yakıt hücreli forklifti kullanıma aldı. Ayrıca fabrikadaki yakıt hücreli forkliftlerin kullanımı için bir hidrojen istasyonu inşa etti. Toyota mevcut klasik forkliftleri yakıt hücreli forkliftler ile değiştirmeye devam etmek ve 2020 yılına kadar Motomachi fabrikasında toplam 170 ile 180 arası yakıt hücreli forklift kullanmayı istiyor.
/
Yakıt hücresi ile güç üretimi Long Beach limanındaki Toyota Logistics tesisinde CO2 emisyonlarını ortadan kaldırmak isteyen Toyota, Tri-Gen adlı yeni bir tesis inşa ediyor. Burası hidrojen yakıt ile çalışan, dünyanın ilk mW kapasiteli karbonlu yakıt hücresi elektrik santrali olacak. %100 yenilenebilir enerji üreten santral; su, elektrik ve hidrojen üretmek için tarımsal atıkları değerlendirecek ve bunu Long Beach limanındaki Toyota Logistic Services'ın (TLS) operasyonlarını desteklemek için kullanacak.

Hidrojen hakkında daha fazlası

Toyota Çekya'da Yeni Yaris Üretimine Başlayacak Toyota Çekya'da Yeni Yaris Üretimine Başlayacak Toyota, artan talebe yanıt vermek adına hibrit teknolojisi dahil olmak üzere yeni Yaris’in üretimine 2021’in ikinci yarısında Çekya'da başlayacak. ODD 2020 Gladyatör Ödülleri'nden Toyota'ya 3 büyük ödül! ODD 2020 Gladyatör Ödülleri'nden Toyota'ya 3 büyük ödül! Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 11’inci kez “Eşsiz Yıl” temasıyla düzenlenen ODD Gladyatör Ödülleri’nde Toyota olarak 3 büyük ödülün sahibi olduk. TOYOTA GAZOO Racing Pilotlar Şampiyonluğu'nu Kazandı TOYOTA GAZOO Racing Pilotlar Şampiyonluğu'nu Kazandı Toyota GAZOO Racing, Sébastien Ogier ile 2020 FIA Dünya Ralli Şampiyonası’nın son ayağı olan Monza Rallisi’nde yeni bir zafere daha imza attı. Baştan Sona Yenilenen Toyota Yaris Yola Çıktı Baştan Sona Yenilenen Toyota Yaris Yola Çıktı Toyota, sportif tarzıyla segmentine dinamizm getirecek Yeni Yaris'i Türkiye pazarında satışa sundu. Yeni Yaris Hybrid ile birlikte Toyota'nın tüm hibrit ürün gamı tamamen yenilenmiş oldu.