İMKANSIZLIKLAR, DAMLA DAMLA

GERÇEK OLUR

Hareketlerinizde özgür olduğunuzda, her şeyin mümkün olabileceğine inanıyoruz. İnsanlara beklentilerinin ötesini sunmak, yaptığımız her işte bizi teşvik ediyor ve bu uğurda harcadığımız emek, bizi amacımıza bir adım daha yaklaştırıyor.

Aynı zamanda biz de kendi imkansızlığımızı başarmak için yola çıktık; amacımız, emisyonsuz bir toplum oluşturmak ve bu amaca yönelik attığımız ilk adım, emisyon değeri sıfıra yakın olan bir araç olan Mirai'yi üretmektir.

Bu öykü, imkansız olanı, adım adım ve damla damla gerçekleştirmenin öyküsüdür.

EMİSYONU SADECE BİR SU DAMLASI OLAN ARACINIZ.

 

/

Dışarıdan bakıldığında Mirai, dört kapılı sıradan bir sedan gibi gözükebilir. Her bir parçası, geleneksel bir araba kadar pratik ve güvenlidir ve kolay sürüş deneyimi sunar. Deposu, sadece birkaç dakikada dolar ve dolu bir depoyla 500 km'ye kadar yol gidilebilir. Mirai'nin diğer arabalardan tek farkı: Deposunun benzinle değil, hidrojenle doluyor olması.

/

Mirai'nin kalbinde, basınçlı depoda bulunan hidrojen gazını, elektriğe dönüştüren gelişmiş bir yakıt hücresi yer alır. Her ne kadar benzer özelliklere sahip olsalar da, hidrojen yakıt hücreli arabalarda bulunan benzersiz bir özellik, onları yeni nesil elektrikli araçlardan ayırır. Hidrojen arabalarının egzoz borularından, karbondiyoksit, azot oksit veya yabancı partiküller yerine, su buharı çıkar. Şarj etmeye gerek yoktur; herhangi bir arabada olduğu gibi depoyu doldurmanız yeterlidir.

/

Mirai, imkansızlıkları damla damla mümkün kılar. Tüm dünyadaki işletmeler, taksiciler ve ortak araç kullanımı hizmeti sunan kurumlar ve hatta çevreye verdiği zararı azaltmak isteyen polis ekipleri, devrim niteliğindeki sıfır emisyonlu Mirai'ye kucak açtı.

EMİSYONSUZ BİR TOPLUM OLUŞTURMAYA DOĞRU

/

Dünyamızın, fosil yakıtların yerini alacak, sürdürülebilir bir yeni bir enerji kaynağına ihtiyacı var. Bu kaynak ne olabilir? Hidrojen. Güneş ve rüzgar gibi yenilenebilir enerji ile üretilen hidrojen, karbon içermez ve diğer enerji kaynaklarının aksine, büyük miktarlarda depolanması ve taşınması kolaydır. Ancak hepsinden daha önemlisi, tek yan ürünü su buharıdır.

/

Bütün bu değişiklikler elbette bir anda olmayacak; fakat hidrojen, ulaşımın çehresini değiştirmeye devam ediyor ve daha da fazlasını vaadediyor. 2050 yılında hidrojen, tüketilen toplam enerjinin yaklaşık beşte birini oluşturacak. Araçlardan, üretim tesislerine, ev ve işyeri ısıtıcılarına kadar, hidrojen bazlı, emisyonsuz bir toplum oluşturma amacımızı gerçekleştirmek için durup dinlenmeden çalışıyoruz.

Bu da bizim “imkânsızımız”. Ve bunu damla damla gerçekleştirmeye kararlıyız.

İmkansızı nasıl gerçeğe dönüştürüyoruz?

/
Yakıt hücreli otobüsler Toyota Sora yakıt hücreli otobüs konsepti, Mirai için geliştirilen Toyota Yakıt Hücresi Sistemini kullanır. CO2 emisyonu veya istenmeyen atıklar olmaksızın, üstün çevresel performans sunan Sora, yaşanan doğal afetler sonrasında acil durum enerji kaynağı olarak bile kullanılabilir. Toyota, Tokyo 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları öncesinde, daha çok Tokyo bölgesinde olmak üzere, 100'ün üzerinde Sora tanıtacak.
/
Yakıt hücreli kamyonlar Çalışmaların başladığı Nisan 2017'den bu yana Proje Portalı "Alpha" kamyonu, Long Beach ve Los Angeles Limanlarında ve çevresinde, 10.000 kilometreden fazla testten geçirildi ve gerçek taşımada kullanıldı. Emisyonunun, su buharından başka hiçbir şey olmadığını kanıtlandı. "Beta" olarak adlandırılan yeni kamyonun tahmini menzili, bir depo ile 300 mili geçerek, limanların sıfır emisyonlu taşıma kapasitesini artırıyor ve taşımacılıktaki çevresel etkiyi daha da azaltıyor.
/
Yakıt hücreli forkliftler Toyota, Toyota Industries Corporation tarafından üretilen 20 yakıt hücreli forklifti, Toyota City'de bulunan Motomachi Fabrikasında kullanılmak için verdi. Ayrıca, tesiste yakıt hücreli forkliftlerin kullanacağı bir hidrojen istasyonu kurdu. Toyota, mevcut geleneksel forkliftleri yakıt hücresi kullanan versiyonlarıyla değiştirmeyi ve 2020 yılına kadar Motomachi Fabrikasında toplam 170 ila 180 yakıt hücreli forklift kullanmayı planlıyor.
/
Yakıt hücre enerjisi Toyota, Long Beach Limanı'nda bulunan Toyota Lojistik tesisinde CO2 emisyonunu ortadan kaldırmak için, dünyanın megavat gücündeki ilk hidrojen yakıtlı karbonat yakıt hücreli enerji üretim tesisi olacak olan Tri-Gen tesisini kuruyor. %100 yenilenebilir özellikteki bu tesis, Toyota Lojistik Hizmetleri'nin (TLS) Long Beach Limanı'ndaki operasyonlarını destekleyecek ve tarımsal atıkları kullanarak, su, elektrik ve hidrojen üretecek.

Hidrojen hakkında daha fazlası

Toyota Gazoo Racing 2020 Dakar Rallisi Kadrosunu Açıkladı Toyota Gazoo Racing 2020 Dakar Rallisi Kadrosunu Açıkladı Toyota, 2020 Ocak'ta gerçekleşecek Dakar Rallisi için kadrosunu açıkladı. Fernando Alonso ve Nasser Al-Attiyah’lı Toyota kadrosu, galibiyet için yarışacak. Toyota’nın Hidrojen Yakıtlı Otobüsü 2020’de Yollarda! Toyota’nın Hidrojen Yakıtlı Otobüsü 2020’de Yollarda! Toyota, CaetanoBus SA ile birlikte hidrojen yakıt hücreli yeni şehir otobüsünü üretmek adına ilk adımı attı! Otobüs 2020’de Avrupa Yollarında olacak. Toyota Son 15 Yılın En Değerli Otomobil Markası Seçildi! Toyota Son 15 Yılın En Değerli Otomobil Markası Seçildi! Toyota, Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından gerçekleştirilen “2019 Dünyanın En değerli Markaları” araştırmasında 1’nci sıradaki yerini korudu. Toyota “Gelecek Teknolojileriyle” Tokyo’da! Toyota “Gelecek Teknolojileriyle” Tokyo’da! Toyota bu yıl 46’ncı defa gerçekleştirilen Tokyo Motor Show’da geleceği şekillendirecek araç teknolojisini tüm dünyaya sergiliyor.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: