Toyota’nın Hidrojen Yakıt Teknolojisiyle

“0” Emisyonlu Çekiciler Geliyor

Toyota, hidrojen yakıt hücreli ve 0 emisyonlu teknolojisini; otomobil, otobüs, forklift ve teknelerden sonra şimdi de ticari kamyonlara taşıyor.

/

Toyota “0” emisyonlu kamyonun geleceğine yönelik önemli bir adım attı ve ikinci jenerasyon hidrojen yakıt hücreli elektrikli Class 8 çekicisini tanıttı.

/

“Beta” olarak adlandırılan yeni nesil çekici, her dolumda 480 km’yi aşan bir menzile sahip olacak ve yalnızca su buharı salımıyla çevreye hiç zarar vermeyecek. Portal Projesi ile aracın kapasitesini artırmayı başaran Toyota, aynı zamanda çekicinin kullanışlılığını ve manevra kabiliyetini de geliştirdi. Çekicide, yataklı kabin ve benzersiz yakıt dolabı kombinasyonuyla, aks aralığını uzatmaya gerek kalmadan kabin içi alan da genişletildi.

/

2017’nin nisan ayında başlayan Portal Projesi’nin ilk ürünü “Alpha” çekici, yaklaşık 16 bin km. yol kat ederken sadece su buharı salımıyla ABD’deki limanlarda gerçek drenaj operasyonlarına katıldı. Beta versiyonu çekici ise, çok yakında operasyonlara başlayacak ve sıfır emisyonlu sürüşüyle çevreye olumlu katkılar sağlayacak.

/
Menzil ve verim artırıldı


Project Portal 2.0, 2017 aracı olan Alpha’dan alınan geri bildirimler üzerine yapıldı. Her alanda geliştirilen çekici, hem yük kapasitesi hem menzil anlamında daha da ileriye taşındı. Toyota böylelikle yeni çekicisi ile ticari alanda kullanılması mümkün 0 emisyonlu araç yapılabileceğini kanıtladı. Böylece ABD dahil tüm dünyada ağır ticari araçların yaydığı çevre kirliliği önemli ölçüde azaltılabilecek.

Haber ve Etkinlikler

İsveç Rallisi’nin En Güçlü Adayı: TOYOTA GAZOO Racing İsveç Rallisi’nin En Güçlü Adayı: TOYOTA GAZOO Racing Kariyerinde 3 İsveç Rallisi zaferi olan Sébastien Ogier ile birlikte Toyota pilotları Elfyn Evans ve Kalle Rovanperä en iyi sonucu elde etmek için yarışacaklar. Toyota'nın Hidrojen Yakıtlı Gemisi Yeniden Denizlerde Toyota'nın Hidrojen Yakıtlı Gemisi Yeniden Denizlerde Toyota tarafından “sıfır emisyonlu” gelecek için geliştirilen hidrojen yakıt hücresi teknolojisini enerji kaynağı olarak kullanan Energy Observer gemisi denizlerdeki 2020 turuna başlıyor. Toyota, Tüm Avrupa Operasyonlarında Temiz Enerji Kullandı Toyota, Tüm Avrupa Operasyonlarında Temiz Enerji Kullandı Toyota’nın yenilenebilir enerji kullanımında yerel paydaşlarla işbirliği yaparak güneş paneli, rüzgar gülü ve yel değirmenlerinden elde edilen enerji kullandı. Toyota ve Panasonic Elektrikli Araçlara Batarya Üretecek Toyota ve Panasonic Elektrikli Araçlara Batarya Üretecek Toyota ve Panasonic, her otomobil üreticisinin kullanabileceği prizmatik batarya üretimi için Prime Planet Energy & Solutions isimli ortak girişimi kurdu.
Çerez ayarlarınız

Size daha iyi bir hizmet verebilmek için İnternet sayfamızda çerezler kullanıyoruz. Bundan memnunsanız İnternet sayfasını normal şekilde kullanabilirsiniz veya çerez ayarlarınızı nasıl değiştireceğinizi buradan öğrenebilirsiniz.

Kabul ediyorsanız onay kutusunu işaretleyerek tercihlerinizi doğrulayın veya kabul etmiyorsanız kutudaki işareti kaldırın: